ΕΛΛΑΔΑ

Πανηγυρισμοί Μητσοτάκη για την παραχώρηση στους εργολάβους του αυτοκινητοδρόμου Ε-65 που θα τον πληρώσει ο λαός

Την κύρωση της «ληστρική» σύμβασης προς όφελος των εργολάβων για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε – 65 πανηγύρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής.

Με μοναδικό στόχο να καταδείξει πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ξεμπλοκάρει έργα που ικανοποιούν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, ο πρωθυπουργός στην ομιλία του από το βήμα της Βουλής σημείωσε: «Το είπαμε και το κάναμε». Ο ίδιος λέγοντας πως «το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης» έσπευσε να καθησυχάσει τους εργολάβους σημειώνοντας: «Κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση».

Τι δεν είπε ο πρωθυπουργός; Το τμήμα που θα συνδέσει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό, θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο (το κόστος θα καλυφθεί 100% από το Ταμείο Ανάκαμψης) και κατόπιν θα παραχωρηθεί στον επιχειρηματικό όμιλο που διαχειρίζεται την «Κεντρική Οδό» και τον υπόλοιπο Ε65. Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το κόστος της σύμβασης θα φτάσει στα 490 εκατ. ευρώ!!! Ο παραχωρησιούχος που δεν θα βάλει ούτε ευρώ για το έργο θα «ανοίξει» έναν τραπεζικό λογαριασμό (χωριστό από εκείνον του νότιου), στον οποίο θα καταθέτει τα έσοδα του βόρειου τμήματος από διόδια και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Κάθε έξι μήνες θα γίνεται απολογισμός του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του άξονα και έσοδα και έξοδα θα συμψηφίζονται. Αν περισσεύουν χρήματα, αυτά θα εισπράττονται από το Δημόσιο. Αν όχι, τότε η διαφορά θα μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό! Επιπρόσθετα το Δημόσιο θα δώσει αν χρειαστεί επιπλέον ενίσχυση στη λειτουργία του άξονα έως 38 εκατ. ευρώ από δημόσιους πόρους έως το 2038!

Το έργο λοιπόν θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο υπερμνημόνιο της ΕΕ, που για κάθε εκταμίευση θα υπάρχει και η ανάλογη προϋπόθεση – μέτρα που θα επιβαρύνει το λαό! Όμως τα έσοδα του από τα διόδια που θα πληρώνει και πάλι ο λαός θα πηγαίνουν στον ιδιώτη (την ΤΕΡΝΑ, που είναι και ο ανάδοχος του έργου και μοναδική μέτοχος της «Κεντρικής Οδού»), και μόνο αν περισσεύει …κάτι στα κρατικά ταμεία!

Μετά τα παραπάνω ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι ο E-65 «αποτελεί μία επιλογή που ενώνει δυναμικά τη χώρα και συμπίπτει με την πανηγυρική έγκριση του Σχεδίου Ελλάδα 2.0 από το ΕΚΟΦΙΝ. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να πιστοποιήσει πως το σχέδιο ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές φιλοδοξίες της χώρας…

«Ο Ε -65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου», ισχυρίστηκε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι «η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης». Μιας ανάπτυξης που ωφελεί προκλητικά τους επιχειρηματικούς ομίλους και προσθέτει βάρη στο λαό. « Αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται στη χώρα ένα Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που αγγίζει τα 13 δισ. ευρώ. Με έργα τελματωμένα, που επιτέλους κινούνται, αλλά και νέα, που δρομολογούνται. Θυμίζω τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και τη γραμμή 4 του Μέτρο, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, που θα γίνει στη χώρα. Στην τελική ευθεία είμαστε και για το Μετρό της Θεσσαλονίκης», είπε ο Κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος σε έργα και υποδομές που παραχωρούνται στους ομίλους.

imerodromos.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Το δημογραφικό πέρα από ευχολόγια

Του Αργύρη Αργυριάδη, Δικηγόρου Τα πράγματα είναι απλά. Οι αριθμοί - όχι βέβαια πάντα -…

10 hours ago

Καρκίνος: Θα μπορεί να ανιχνεύεται 7 χρόνια πριν τη διάγνωση

Δύο βρετανικές μελέτες, που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Communications», εντόπισαν πρωτεΐνες στο αίμα οι…

10 hours ago

Προεκλογική Εκδήλωση της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χανίων με Κουντούρα, Παπαργυρόπουλο, Τσίπρα και Λεκατσά

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ –Π.Σ. οργανώνει Προεκλογική εκδήλωση  συζήτηση την Τετάρτη 22 Μαΐου…

10 hours ago

Συνάντηση Ν. Καλογερή με Υφυπουργό Υποδομών – Τι συζήτησαν

Τον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ. Νίκο Καλογερή επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος…

10 hours ago

Κουτσούμπας για Συμφωνία Πρεσπών: Ήταν απόφαση των ΗΠΑ και άλλων “συμμάχων” μας στο ΝΑΤΟ

«Το ΚΚΕ δεν έχει καμία δέσμευση απέναντι στην ΕΕ και μπορεί να αποκαλύπτει τις οδηγίες,…

10 hours ago

Τι θα ζητήσει ο Μητσοτάκης από την Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών

Το 78% των Ελλήνων πολιτών δηλώνει, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Alco, ότι η ακρίβεια είναι το βασικό…

11 hours ago

This website uses cookies.