ΤΟΠΙΚΑ

Παράσταση διαμαρτυρίας των πολιτικών μηχανικών έξω από το ΤΕΕ – ΤΔΚ την Παρασκευή για απίστευτη περίπτωση διώξης

Και οι πολιτικοί μηχανικοί ζούνε σε μία πραγματικότητα έντονης κρίσης. Και πολλές φορές, και λόγω της φύσης του επαγγέλματος, έρχονται αντιμέτωποι και με δικαστικές περιπέτειες για τις οποίες καμία ή ελάχιστη ευθύνη φέρουν. Μία τέτοια περίπτωση, που αντικατοπτρίζει όμως μια γενικότερη πραγματικότητα, αναδεικνύει η Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών και προχωρά σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΤΕΕ – ΤΔΚ την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου στις 11 το πρωί.

Στο κείμενο που εξηγεί τους λόγους της κινητοποίησης αναφέρονται τα εξής:

Είναι γνωστή σε όλους η πολυπλόκαμη και συνεχώς τροποποιούμενη νομοθεσία με την οποία οι μηχανικοί καλούμαστε να λειτουργήσουμε και είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε προκειμένου να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις υπέρογκες υποχρεώσεις που χρόνο με τον χρόνο αυξάνονται.

Στην περίοδο από το 2010 μέχρι σήμερα, εν μέσω τεράστιας οικονομικής κρίσης στον κατασκευαστικό κλάδο, πολλοί συνάδελφοί μας αναγκάστηκαν για να επιβιώσουν στο επάγγελμα να απασχοληθούν με την πλέον αντιπαραγωγικότατη απασχόληση για έναν διπλωματούχο μηχανικό, αυτή της ρύθμισης-τακτοποίησης αυθαιρέτων, με μία «ευμετάβλητη» νομοθεσία όπου από το 2010 έχει αλλάξει 4 νόμους (Ν.3843/2010 , Ν.4014/2011, Ν.4178/2013, Ν.4495/2017) με δεκάδες τροποποιήσεις. Η ευμεταβλητότητα αυτή της νομοθεσίας, σε συνδυασμό με τα κενά που έχει, αφήνει πολλούς συναδέλφους απροστάτευτους στο επάγγελμά τους.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση συναδέλφισσάς μας, η οποία ενώ έχει κάνει την δουλειά της σωστά, κάτι για το οποίο έχει αποφανθεί με τρείς ομόφωνες αποφάσεις του το ΣΥΠΟΘΑ (Συμβούλιο πολεοδομικών θεμάτων και αμφισβητήσεων Π.Ε. Χανίων), τραβιέται τα τελευταία 2 χρόνια σε αντιδικία με ιδιώτη που έχει και χρήμα, και χρόνο, ώστε να διαβάλλει την ίδια γιατί αυτός έχει αντιδικία με τον ιδιοκτήτη-πελάτη της εν λόγω συναδέλφισσας. Μέχρι και πλαστογραφημένες αεροφωτογραφίες κατέθεσε στην Υπηρεσία Δόμησης (πολεοδομία) προκειμένου να ανακληθεί η τακτοποίηση της συναδέλφισσας, απαιτώντας να εφαρμοστεί σε αυτή ποινή που μπορεί να φτάσει μέχρι και στην αφαίρεση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματός της. 24 σχετικά έγγραφα και αλληλογραφίες μέσα σε 2 χρόνια για να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας..

Είναι πολλές οι φορές που βρισκόμαστε ανάμεσα σε αντιδικίες μεταξύ ιδιοκτητών, οι οποίοι αλληλοκατηγορούνται για το ποίος είναι πιο νόμιμος-αυθαίρετος από τον άλλο. Η περίπτωση όμως της εν λόγω συναδέλφισσας αναδεικνύει πόσο γυμνοί είμαστε οι μηχανικοί όταν επιλέξει κάποιος που έχει και χρήμα, και χρόνο, να μας διασύρει σε αυτή τη διαπάλη μεταξύ γειτόνων. Και δεδομένου ότι τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα έχουν χρήμα (και χρόνο), αυτοί που την «πληρώνουν» είναι οι μικροί –οικονομικά – αυτοαπασχολούμενοι συνάδελφοι.

Τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα της λογικής του «λιγότερου κράτους», της ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών του, αφού οι ιδιώτες μηχανικοί συνεχώς φορτώνονται την έκδοση πράξεων τις οποίες παλαιότερα την έκδοσή τους είχε στην ευθύνη της η δημόσια διοίκηση. (υπαγωγή ρύθμισης αυθαιρέτων, έκδοση οικοδομικών αδειών κατηγορίας 3, έκδοση αδειών μικρής κλίμακας, κ.ά…).

Την ίδια στιγμή:

  • Οι υπηρεσίες αιμορραγούν από την έλλειψη προσωπικού, και όχι μόνο αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις αρμοδιότητες που τους έχουν απομείνει, αλλά αδυνατούν να ανταποκριθούν και με ταχύτητα και επάρκεια έστω σε αυτόν τον –δειγματοληπτικό- έλεγχο των πράξεων που εκδίδουν οι ιδιώτες μηχανικοί.
  • Οι ιδιώτες μηχανικοί είναι έρμαια του οποιουδήποτε έχει χρόνο και χρήμα να τους διαβάλλει, χωρίς καμία νομική και ηθική στήριξη από καμία υπηρεσία. Ενώ ένας συνάδελφος μηχανικός, υπάλληλος της δημόσιας διοίκησης όταν επέλθει σε αντιδικία λόγω του επαγγέλματός του έχει την νομική κάλυψη της υπηρεσίας του, αντιθέτως για έναν ιδιώτη το δυσβάσταχτο κόστος και σε χρόνο και σε χρήμα μπορεί να αποτελέσει την ταφόπλακα για το επάγγελμά του.
  • Τα χρέη στα ταμεία συσσωρεύονται, αφού πληρώνουμε υπέρογκες εισφορές (και αναδρομικές…) σε ΕΦΚΑ για εφάπαξ, επικουρικό, σύνταξη, ασφάλεια υγείας, Σε εφορία, σε προκαταβολή φόρου, κλπ..

Με βάση τα παραπάνω, και με αφορμή την εκδίκαση προσφυγής της εν λόγω σ/φσσας στο πειθαρχικό συμβούλιο του ΤΕΕ-ΤΔΚ, η Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών καλεί όλους τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 11:00 την Παρασκευή 7/2/2020, στο κτίριο του ΤΕΕ-ΤΔΚ ώστε να αναδείξουμε και να απαιτήσουμε:

  • Το κεντρικό ΤΕΕ να αυξήσει την χρηματοδότησή του στο ΤΕΕ-ΤΔΚ και να δημιουργηθεί τμήμα νομικής κάλυψης συναδέλφων σε περιπτώσεις αντιδικίας τους στο επάγγελμά τους. Να καλύπτεται το σύνολο του κόστους από το ΤΕΕ
  • Να λάβει τέλος η υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών και να προκηρυχτούν άμεσα οι απαραίτητες προσλήψεις μηχανικών, ώστε η δημόσια διοίκηση να μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια και ταχύτητα στην έκδοση των απαραίτητων πράξεων. Όχι στην μεταφορά αρμοδιοτήτων του κράτους στις πλάτες των ιδιωτών μηχανικών.
  • Δηλώνουμε την συμπαράστασή μας σε κάθε συνάδελφο/σσα που ασκώντας το επάγγελμά του, διώκεται και εμπλέκεται σε ιδιοκτησιακά προβλήματα μεταξύ ιδιοκτητών, που απώτερο στόχο έχουν την διαβολή της επιστημονικής του επάρκειας.

Εκ της Πανεπιστημονικής Κίνησης Μηχανικών

Τα μέλη της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ-ΤΔΚ

Κλωνιζάκης Μιλτιάδης

Λουτσέτης Χαράλαμπος

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ρέθυμνο: Σοκαριστικό βίντεο όπου μεθυσμένος οδηγός παραβίασε κόκκινο και σκότωσε συνταξιούχο

Το βίντεο – ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη, με μεθυσμένο οδηγό να παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη, παρασέρνοντας 69χρονο,…

9 hours ago

Ανακοίνωση του Κινήματος Δημοκρατίας για την τραγωδία στη Σούδα

Το Κίνημα Δημοκρατίας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την τραγωδία που σημειώθηκε στη Σούδα, όπου ο…

9 hours ago

Χρ. Μαρκογιαννάκης: «Ξεκάθαρες οι ευθύνες» αστυνομικών και συνοδηγού

O Χρήστος Μαρκογιαννάκης, δικηγόρος της οικογένειας του 22χρονου που έχασε τη ζωή του μίλησε για τις ευθύνες…

9 hours ago

Ερωτήματα Πολάκη για αστυνομική και δικαστική διαχείριση στο τροχαίο στη Σούδα αλλά και για “ξήλωμα” αστυνομικής ηγεσίας

Την οδύνη του για τον θάνατο του 22χρονου Παναγιώτη σε τροχαίο στη Σούδα, καθώς και…

11 hours ago

Πώς έγινε το «ξήλωμα» της ΕΛΑΣ στα Χανιά – «Μοντέλο Μυκόνου» ζήτησε από τον Χρυσοχοΐδη ο Μητσοτάκης

Μόλις ενημερώθηκε επισταμένως για τα στοιχεία της υπόθεσης με το τροχαίο που είχε ως αποτέλεσμα…

11 hours ago

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης για το ξήλωμα της ηγεσίας της αστυνομίας στα Χανιά μετά την τραγωδία στη Σούδα

Οι αστυνομικοί που θα αντικαταστήσουν εκείνους που θα φύγουν από την Υποδιεύθυνση Χανίων θα προέλθουν…

11 hours ago

This website uses cookies.