Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τη διοίκηση του ΟΑΚ και τον Περιφερειάρχη Κρήτης απέστειλε ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης με την οποία επανέρχεται στο μείζον θέμα της υλοποίησης του οδικού τμήματος του ΒΟΑΚ στο Νομό Χανίων ζητώντας τους να προχωρήσουν άμεσα – όπως αντίστοιχα έπραξαν για το τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος» – τη διαδικασία ανάθεσης σε τεχνικό σύμβουλο για την προετοιμασία δημοπράτησης της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα «Χανιά – Κίσσαμος» και ιδιαίτερα για το τμήμα «Χανιά – Κολυμβάρι» στο οποίο όπως επισημαίνει «θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να προβλεφθεί κατασκευή αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, όπως αυτό τεκμηριώνεται και από τα στοιχεία της κυκλοφοριακής έρευνας για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ που εκπονήθηκε από τον ΟΑΚ».
Στην επιστολή του, ο Δήμαρχος Πλατανιά επισημαίνει την ανάγκη για ισόρροπη και ισότιμη χωρική ανάπτυξη-κατασκευή του έργου μελέτης και κατασκευής του ΒΟΑΚ, με αξιολόγηση του συνόλου των κυκλοφοριακών αναγκών (φορτίων) αυτού και θίγει το γεγονός ότι το οδικό τμήμα από τη Χερσόνησο έως τον Άγιο Νικόλαο ενσωματώθηκε στη συνολική μελέτη του τμήματος του ΒΟΑΚ για την Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση αυτού, μετά την ένταξη στο πρόγραμμα των ειδικών μελετών «πράσινης ανάπτυξης» της Περιφέρειας Κρήτης του υποέργου «τεχνικός σύμβουλος για την προετοιμασία δημοπράτησης της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος» με το ποσό των 74.400 ευρώ χωρίς να υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη για το Νομό Χανίων.
Μάλιστα όπως σημειώνει πως «παρά τις επιστολές του Δήμου Πλατανιά και τα ψηφίσματα των φορέων του Ν. Χανίων για ενιαία και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της μελέτης κατασκευής του ΒΟΑΚ στο σύνολο του, από Κίσσαμο έως Σητεία, η Κυβέρνηση – μέσω του αρμόδιου Υπουργείου – και ο Ο.Α.Κ. επέλεξαν να αφήσουν εκτός του υφιστάμενου σχεδιασμού για την μελέτη και δημοπράτηση του έργου το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος -εντός του οποίου περιλαμβάνεται και το τμήμα που αφορά το Δήμο Πλατανιά «Χανιά – Κολυμβάρι» συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων, παρά την κοινά διαπιστωμένη ανάγκη αναβάθμισης του».
Καταλήγοντας τονίζει ότι θα πρέπει με την ίδιο άμεσο τρόπο να γίνει η καταρχήν ανάθεση Μελέτης για το τμήμα «Χανιά – Κολυμβάρι», προκειμένου να είμαστε σε θέση να απορροφήσουμε πόρους από οποιανδήποτε χρηματοδοτική πηγή.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής – η οποία κοινοποιείται στους τοπικούς βουλευτές, στους δημάρχους του Ν. Χανίων και σε παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς των Χανίων – έχει ως εξής:
ΠΡΟΣ:
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΨΗ:
Α) Υπουργό Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη,
Β) ΓΓ Υποδομών κ. Γ. Δέδε
- Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Στ. Αρναουτάκη
- ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΟΑΚ)
ΥΠΟΨΗ: Διευθύνοντος Σύμβουλου κ. Φώτη Καζάση
ΘΕΜΑ: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Άγιος Νικόλαος»
Αξιότιμοι κύριοι,
Πληροφορηθήκαμε – μέσω δημοσιευμάτων σε τοπικά ΜΜΕ – ότι υπογράφηκε την περασμένη Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017 η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, το αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνει τις προκαταρκτικές ενέργειες και διαδικασίες προετοιμασίας της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευσης του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά -Άγιος Νικόλαος» ως σύμβαση παραχώρησης, με διεθνή διαγωνισμό με βάση τον νόμο 4413/2016 και την Ευρωπαϊκή Οδηγία 23/2014.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι παρά τις επιστολές του Δήμου Πλατανιά και τα ψηφίσματα των φορέων του Ν. Χανίων για ενιαία και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση της μελέτης κατασκευής του ΒΟΑΚ στο σύνολο του, από Κίσσαμο έως Σητεία, η Κυβέρνηση – μέσω του αρμόδιου Υπουργείου – και ο Ο.Α.Κ. επέλεξαν να αφήσουν εκτός του υφιστάμενου σχεδιασμού για την μελέτη και δημοπράτηση του έργου το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος -εντός του οποίου περιλαμβάνεται και το τμήμα που αφορά το Δήμο Πλατανιά «Χανιά – Κολυμβάρι» συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων, παρά τη διαπιστωμένη ανάγκη αναβάθμισης του.
Μάλιστα το εν λόγω τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει τους κόμβους Πλατανιά, Ταυρωνίτη και Κολυμβαρίου – όπως σας είχαμε επισημάνει και με την υπ.αρ. 13270/24-7-2017 επιστολή μας– δέχεται, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή έρευνα για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ που εκπονήθηκε από υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου του ΟΑΚ, πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά φορτία σε ετήσια βάση (11.740 οχήματα) – τα οποία υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα φορτία που δέχονται άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ που περιλαμβάνονται στην μελέτη (τμήμα Χανιά – Ηράκλειο – Χερσόνησος- Άγιος Νικόλαος) – και τα οποία κυκλοφοριακά φορτία αναμένεται – με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς – να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια (14.643 οχήματα, η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία έως το 2045, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας), καθιστώντας την παρέμβαση κυκλοφοριακής αναβάθμισης αυτού απολύτως αναγκαία.
Στο πλαίσιο των παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη:
- την ανάγκη για ισόρροπη και ισότιμη χωρική ανάπτυξη-κατασκευή του έργου, με αξιολόγηση του συνόλου των κυκλοφοριακών αναγκών (φορτίων) αυτού και
- το γεγονός ότι το οδικό τμήμα από τη Χερσόνησο έως τον Άγιο Νικόλαο ενσωματώθηκε στη συνολική μελέτη του τμήματος του ΒΟΑΚ για την Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση αυτού, μετά την ένταξη στο πρόγραμμα των ειδικών μελετών «πράσινης ανάπτυξης» της Περιφέρειας Κρήτης του υποέργου «τεχνικός σύμβουλος για την προετοιμασία δημοπράτησης της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος» με το ποσό των 74.400 ευρώ,
ζητούμε όπως άμεσα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο ΟΑΚ και η Περιφέρεια Κρήτης προχωρήσουν – όπως αντίστοιχα έπραξαν για το τμήμα Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος» τη διαδικασία ανάθεσης σε τεχνικό σύμβουλο για την προετοιμασία δημοπράτησης της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο στο τμήμα «Χανιά – Κίσσαμος» και ιδιαίτερα για το τμήμα «Χανιά – Κολυμβάρι» στο οποίο και θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να προβλεφθεί κατασκευή αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, όπως αυτό τεκμηριώνεται και από τα στοιχεία της κυκλοφοριακής έρευνας για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ που εκπονήθηκε από τον ΟΑΚ.
Μόνο έτσι, θα είμαστε σε θέση να απορροφήσουμε χρηματοδοτικούς πόρους – απ’ όπου και αν προκύψουν αυτοί – για την κατασκευή του εν λόγω τμήματος, με δεδομένο ότι σήμερα δεν υπάρχουν ούτε καν προμελέτες για το οδικό τμήμα αυτό!
Αναμένοντας τις ενέργειες σας.
Με τιμή
Ο Δήμαρχος Πλατανιά
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΛΑΝΔΡΑΚΗ
Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sky News δείχνουν ότι μέσα σε δύο χρόνια σημειώθηκε αύξηση 21% στις…
«Αυτοί οι δύο κατηγορούμενοι δημιούργησαν πραγματικά ένα σπίτι φρίκης και έθεσαν τις εξαιρετικά σκοτεινές επιθυμίες…
Σε όλο τον κόσμο το πλαστικό χρήμα κερδίζει έδαφος. Οι κάρτες και οι εφαρμογές στα κινητά…
Ελπίδα για το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας εξακολουθεί να δίνει το έμψυχο δυναμικό του, που…
Στις 20 Ιανουαρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί η δίκη των δύο ψαράδων που κατηγορούνται για τη…
Είπαμε, να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα, να περάσουμε καλά, να κάνουμε και χαβαλέ, αλλά κάποιοι το…
This website uses cookies.