Στην ιδιαίτερη σημασία της αρνητικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου για την νέα εναέρια γραμμή μεταφοράς υψηλής τάσης Χανιά-Δαμάστα που έχει ξεσηκώσει διαμαρτυρίες ιδιαίτερα στους νομούς Χανίων και Ρεθύμνης αναφέρονται με κοινή τους ανακοίνωση το Συντονιστικό Ρεθύμνου κατά των ΒΑΠΕ, ο Ορειβατικός Σύλλογος Ρεθύμνου και η Παγκρήτια Δικτύωση για το Περιβάλλον.
Η απόφαση αυτή «σηματοδοτεί, επίσης, την αντίσταση της κοινωνίας απέναντι σε αποφάσεις που παίρνονται ερήμην της, απέναντι σε “επενδύσεις” καταστροφικές για τον τόπο, που προωθούνται με παραπλανητικές δηλώσεις εκ μέρους των Αρχών και με Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αποκρύπτουν τις επιπτώσεις, όπως ακριβώς συμβαίνει με αυτό το έργο» τονίζουν προσθέτοντας ότι «σε μια δύσκολη συγκυρία, που εξουσιάζουν την χώρα τα αρπακτικά μεγάλων ομίλων και οι ντόπιοι εταίροι τους ξεπουλούν τα πάντα στους “επενδυτές”, τα αντανακλαστικά της τοπικής κοινωνίας έδωσαν ένα αισιόδοξο μήνυμα».
Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Πριν μερικές ημέρες, στις 23 Οκτωβρίου, το δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου είπε ένα μεγάλο “όχι” στην εναέρια γραμμή Υψηλής Τάσης Χανιά-Δαμάστα που με 269 πυλώνες θα περνά μέσα από τον Αποκόρωνα και θα διασχίζει κατά μήκος όλο τον νομό Ρεθύμνου.
Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα όμως η σημασία της είναι μεγάλη καθώς το Ρέθυμνο έρχεται να προστεθεί στους δήμους που τοποθετούνται ενάντια στα σχέδια που θέλουν την Κρήτη “μπαταρία της Ευρώπης”.
Όπως καταγράφεται στο βίντεο της συνεδρίασης, στην ιστοσελίδα του Δήμου Ρεθύμνου, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου “απορρίπτει την ΜΠΕ που υιοθετεί τους πυλώνες και ζητάει να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις της υπογειοποίησης (στον ΒΟΑΚ) ή της πόντισης (στην θάλασσα).
Προκαλεί εντύπωση πώς αυτή η ξεκάθαρη διατύπωση παρουσιάστηκε από κάποια ΜΜΕ ότι συμφωνεί με την γνωμοδότηση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας κάτι που είναι απολύτως ανακριβές. Είναι μεγάλη η διαφορά ανάμεσα στο “επιστρέφεται” (που μάλιστα προκάλεσε την οργή του κόσμου που είχε συρρεύσει στην Περιφέρεια ) και στο “απορρίπτεται” του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου.
Η απόφαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος βρίσκεται στον αντίποδα καθώς δεν αμφισβήτησε την ΜΠΕ ώστε να την απορρίψει. Στην θυελλώδη συζήτηση στην Περιφέρεια (στις 18/10/24) οι δήμαρχοι Χανίων και Αποκορώνου, εκπρόσωποι φορέων, συλλογικοτήτων και πλήθος πολιτών ζητούσαν την απόρριψη της ΜΠΕ.
Η πλειοψηφούσα παράταξη, συνεπής στον ρόλο που έχουμε δει να παίζει, δεν απέρριψε τους πυλώνες. Αποδεχόμενη εμμέσως την αναγκαιότητα τους στο σύνολο σχεδόν της γραμμής που θα διατρέχει την ενδοχώρα, επέστρεψε την ΜΠΕ στον ΑΔΜΗΕ προκειμένου να εξετάσει την δυνατότητα μερικής υπογειοποίησης του καλωδίου σε οικιστικές περιοχές και τις εναλλακτικές λύσεις (τη στιγμή που για δεύτερη φορά ο ΑΔΜΗΕ επέμενε ότι δεν υπάρχουν εναλλακτικές συμφέρουσες οικονομικά).
Αντιθέτως, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου απορρίπτει την εναέρια γραμμή με τους πυλώνες συνολικά.
Η απόφαση αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου σηματοδοτεί, επίσης, την αντίσταση της κοινωνίας απέναντι σε αποφάσεις που παίρνονται ερήμην της, απέναντι σε “επενδύσεις” καταστροφικές για τον τόπο, που προωθούνται με παραπλανητικές δηλώσεις εκ μέρους των Αρχών και με Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αποκρύπτουν τις επιπτώσεις, όπως ακριβώς συμβαίνει με αυτό το έργο.
Αποτελεί επίσης δικαίωση της προσπάθειας για τεκμηριωμένη ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας από το Συντονιστικό Ρεθύμνου κατά των ΒΑΠΕ, τον Ορειβατικό Σύλλογο Ρεθύμνου και την Παγκρήτια Δικτύωση για το Περιβάλλον που, εκτός άλλων ενημερωτικών δράσεων, κατέθεσαν στις 2 Οκτωβρίου γραπτή αίτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ζητώντας να συζητηθεί το θέμα.
Διότι στο Ρέθυμνο, η ΜΠΕ για την Νέα Γραμμή ΥΤ, που είχε στείλει η Περιφέρειας Κρήτης στους δήμους από τον Ιανουάριο “για έκφραση γνώμης από τα οικεία συλλογικά όργανα”, φαίνεται ότι κάπου παρέπεσε. Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν ενημερώθηκε γι’ αυτό το σοβαρό θέμα. Ούτε οι κάτοικοι της ενδοχώρας γνώριζαν για την εναέρια γραμμή με πυλώνες κάθε 350m που θα περνάει μέσα από 45 Δημοτικές Κοινότητες.
Το θέμα παρέμενε για μήνες στην σκιά της επικαιρότητας ώσπου οι φωνές διαμαρτυρίας από Χανιά, Σφακιά και Αποκόρωνα έφτασαν και στο Ρέθυμνο. Οι ανακρίβειες και οι αντιφάσεις της μελέτης άρχισαν να φανερώνονται. Η Γραμμή μεταφοράς ΥΤ Χανιά- Δαμάστα, γίνεται για να διευκολύνει τις εταιρείες ΑΠΕ να εξάγουν εκτός Κρήτης το ρεύμα που θα παράγουν, στο πλαίσιο της μετατροπής της Κρήτης σε ενεργειακό κόμβο – μπαταρία της ΕΕ. Αν το έργο αυτό υλοποιηθεί, γύρω του θα “φυτρώσουν” ανεμογεννήτριες, η ενδοχώρα θα μεταβληθεί σε βιομηχανική περιοχή και η ποιότητα ζωής θα υποβαθμιστεί δραματικά.
Είναι προς τιμήν του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνου που πήρε την σωστή απόφαση για τον τόπο και τους κατοίκους του.
Σε μια δύσκολη συγκυρία, που εξουσιάζουν την χώρα τα αρπακτικά μεγάλων ομίλων και οι ντόπιοι εταίροι τους ξεπουλούν τα πάντα στους “επενδυτές”, τα αντανακλαστικά της τοπικής κοινωνίας έδωσαν ένα αισιόδοξο μήνυμα.
Πρωταγωνιστής με καθοριστική συμμετοχή ήταν ο κόσμος που κατέκλυσε το Δημαρχείο χωρίς να έχει προηγηθεί δημόσιο κάλεσμα. Οι Ρεθεμνιώτες κάθε ηλικίας, που δυναμικοί και αποφασιστικοί, παρέμειναν επί ώρες όρθιοι στον ασφυκτικά γεμάτο χώρο και οι συναγωνιστές από Χανιά και Αποκόρωνα, εκπρόσωποι συλλογικοτήτων, που ήρθαν να μας συμπαρασταθούν. Γιατί όλοι μαζί αγωνιζόμαστε ενάντια σ αυτούς που για δική τους “ανάπτυξη” και για δικά τους κέρδη αρπάζουν την γη, καταστρέφουν το περιβάλλον και υποβαθμίζουν τη ζωή μας».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.