Επιμέλεια: Στρατής Παπαμανουσάκης
ΚΛΩΝΤ ΜΟΝΕ – CLAUDE MONET
(Παρίσι 1840 – Ζιβέρν, Γαλλία 1926)
Περίφημος γάλλος ζωγράφος, ο κυριότερος εκπρόσωπος του ιμπρεσιονισμού, υπό την επίδραση αρχικά του Κουρμπέ και του Μανέ, αντιδρώντας στην παραδεδομένη τέχνη, ηγήθηκε του επαναστατικού γαλλικού καλλιτεχνικού κινήματος του 19ου αιώνα. Το έργο του χαρακτηρίζεται από τη ζωηρότητα της άμεσης αίσθησης, την ουσιώδη αρμονία των πραγμάτων και την ενοποίηση γραμμής και χρώματος. Μελετώντας την επίδραση του φωτός κατά τις διάφορες ώρες της ημέρας, στο περιβάλλον, παρουσίασε την εναλλαγή της μορφής των τοπίων και από τον πίνακά του Impression, soleil levant, προσέδωσε την επωνυμία των ιμπρεσιονιστών στη σειρά των σπουδαίων καλλιτεχνών Πισσαρό, Σισλέ, Ντεγκά, Ρενουάρ, Σεζάν, Γκυγιωμέν και Μοριζό στη γαλλική Έκθεση του 1876 και το όνομα του ιμπρεσιονισμού στην τεχνοτροπία που επικράτησε και διαδόθηκε σε Γερμανία και Βέλγιο.
Έργα: Πρόγευμα στη χλόη (1865-1866), Μουσείο d’ Orsay, Παρίσι, Η γυναίκα με την πράσινη τουαλέτα (1866), Μουσείο Τέχνης Βρέμης, Γυναίκες μέσα σ’ένα περιβόλι (1866), Μουσείο d’ Orsay, Παρίσι, Γυναίκα στον κήπο (1867), Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη, Άποψη του Τάμεσι στο Γουεστμίνστερ (1871), Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου, Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος (1874), Μουσείο Μαρμοττάν Μονέ, Παρίσι, Γυναίκα με την ομπρέλα (1875), Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστώνης, Ο σταθμός του Αγίου Λαζάρου (1877), Ινστιτούτο Τέχνης, Σικάγο, Η Βεθέλ στην ομίχλη (1879), Μουσείο Μαρμοττάν Μονέ, Παρίσι, Η μητρόπολη της Ρουένης (1892-1894), Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης, Γέφυρα στη λίμνη με τα νούφαρα (1894), Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης, Η γέφυρα του Charing Cross (1899), Μουσείο Thysen-Bornemisra, Μαδρίτη, Ο πύργος του αγγλικού κοινοβουλίου (1904), Μουσείο Μαρμοττάν Μονέ, Παρίσι, Νεμέες (1915), Πινακοθήκη Μονάχου.
Βιβλιογραφία: C.M. Mount, Monet, A biography, 1966, John Rewald, The history of impressionism, 1973, Joel Isaacson, Observation and reflection Claude Monet, 1978, P.H. Tucker, Claude Monet, Life and Art και Monet in the 20th Century, 1998, Rich. Kendall, Monet by himself, 2004, Mich. Howard, The treasures of Monet, 2007, Εγκυκλοπαιδεία Πάπυρος – Λαρούς, Βικιπαίδεια.
ΚΕΙΜΕΝΑ: ΣΤΕΦΑΝ ΜΑΛΑΡΜΕ, ΤΟ ΑΠΟΜΕΣΗΜΕΡΟ ΕΝΟΣ ΦΑΥΝΟΥ
Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…
Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…
Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…
Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…
Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…
Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…
This website uses cookies.