Για “κροκοδίλεια δάκρυα” και υποκριτικό ενδιαφέρον κατηγορεί συμπολίτες μας που αντιδρούν στη δημιουργία ποδηλατόδρομων η συλλογικότητα “Ποδηλάτρεις”.
Σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:
«Έχουν δημοσιοποιηθεί πρόσφατα αντιδράσεις από κάποιους συμπολίτες μας σχετικά με τους ποδηλατόδρομους που έχουν εξαγγελθεί για κάποιους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Στα επιχειρήματα κατά της κατασκευής ποδηλατοδρόμων δηλώνεται και κάποια ανησυχία τους για την οδική ασφάλεια όσων θα τους χρησιμοποιούν και γι αυτό προτείνουν κι άλλες μελέτες (φανταζόμαστε πολυετείς)…
Ας αφήσουν τα κροκοδείλια δάκρυα περί της ασφάλειας των ποδηλατών οι ανησυχούντες. Οι αντιδράσεις για τους ποδηλατόδρομους γίνονται εκ του πονηρού για ΕΝΑΝ και μόνο λόγο. Δεν θέλουν όσοι τώρα παρκάρουν παράνομα και ανενόχλητα στις οδούς Κυδωνίας, Γιάνναρη, Σκαλίδη, κλπ δρόμους του κέντρου (στις οποίες από χρόνια απαγορεύεται η στάθμευση) να χάσουν το δωρεάν παράνομο πάρκινγκ τους.
Επιστρατεύουν μάλιστα «ενδεικτικές» αιτιάσεις για την οδό Κυδωνίας ώστε να στηρίξουν τις «ανησυχίες» τους. Ας απαντήσουμε σε αυτές μια προς μια.
Ο ποδηλατόδρομος θα καταστήσει αδύνατο τον καθημερινό εφοδιασμό των καταστημάτων με πρώτες ύλες και προϊόντα, όσο και την φόρτωση- εκφόρτωση προμηθειών, που γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας – Τώρα που η οδός Κυδωνίας είναι μόνιμα κατειλημμένη και παρανόμως από τα παρκαρισμένα πώς εφοδιάζονται;
Θα συμβάλει στην παρακώλυση της κυκλοφορίας καθώς τα αυτοκίνητα που θα κάνουν τις διανομές και τον εφοδιασμό των καταστημάτων, θα σταθμεύουν αναγκαστικά δίπλα στον ποδηλατόδρομο ! – Τώρα που σταθμεύουν σε διπλή σειρά δίπλα στα (παρανόμως) παρκαρισμένα δεν συμβάλλουν στην παρακώλυση;
Θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε επαγγελματίες και κατοίκους, καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εξεύρεση επαρκών θέσεων στάθμευσης για τα οχήματά τους. – Στην Κυδωνίας ήδη εδώ και χρόνια απαγορεύεται η στάθμευση και από τις δυο πλευρές του δρόμου, άσχετα αν η ανίκανη Τροχαία δεν λύνει το πρόβλημα. Δεν πιστεύουμε να υπονοούν ότι πρέπει να παρκάρουν στον δρόμο που απαγορεύεται…
Η οδός Κυδωνίας είναι ένας κεντρικός δρόμος με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων! Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόκειται για ένα δρόμο με σημαντικές διασταυρώσεις, όπως αυτές με τις οδούς, Μαργουνίου, Παρθ. Κελαϊδή, Ζυμβρακάκηδων, Μυλωνογιάννη… – Ακριβώς για αυτό χρειάζεται ένας σωστά σχεδιασμένος ποδηλατόδρομος. Χωρίς ποδηλατόδρομο, όπως είναι τώρα δηλαδή, είναι πολύ επικίνδυνο να κυκλοφορείς εκεί με ποδήλατο.
Η συνύπαρξη του ποδηλατόδρομου με την είσοδο-έξοδο των λεωφορείων του υπεραστικού ΚΤΕΛ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος! – Άρα να καταργήσουμε και το υπάρχον πεζοδρόμιο;
Η επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ στις στάσεις που υπάρχουν κατά μήκος της οδού Κυδωνίας (πολλοί από τους οποίους είναι ηλικιωμένοι) η οποία θα γίνεται ακριβώς πάνω στον ποδηλατόδρομο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια τους. – Τώρα πάντως οι στάσεις μπλοκάρονται από τα (παρανόμως) παρκαρισμένα. Οι επιβάτες, κυρίως οι ηλικιωμένοι, πώς τα καταφέρνουν;
Οι ίδιοι κίνδυνοι παραμονεύουν και για τους επισκέπτες/ενοίκους των τουριστικών καταλυμάτων καθώς οι ίδιοι όπως και οι αποσκευές τους θα πρέπει να αποβιβάζονται πάνω στον ποδηλατόδρομο και μάλιστα ανοίγοντας την πόρτα των Ι.Χ. ή ΤΑΞΙ που τους μεταφέρουν πάνω σε αυτόν !!!! Το ίδιο άλλωστε θα συμβαίνει και με οποιονδήποτε ιδιώτη θελήσει να αποβιβάσει ένα πεζό (που μπορεί να είναι παιδί ή ηλικιωμένος ή ΑΜΕΑ) στην οδό Κυδωνίας καθώς οι συνεπιβάτες των Ι.Χ. σχεδόν πάντοτε κατεβαίνουν από δεξιά – Στις άλλες χώρες και στο Ρέθυμνο έχουν ήδη λύσει αυτή την εξίσωση.
Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις τα οχήματα θα πρέπει να σταματάνε στη μέση της οδού δίπλα στον ποδηλατόδρομο παρακωλύοντας την κυκλοφορία !!! – Τώρα σταματάνε πάλι στην μέση της οδού, δίπλα στα ΠΑΡΑΝΟΜΑ παρκαρισμένα παρακωλύοντας επίσης την κυκλοφορία !!!.
Ας μιλήσουμε ειλικρινά:
Όσοι κινούμαστε με ποδήλατα, πεζοί και με αμαξίδια, είμαστε επίσης κάτοικοι/δημότες και πρέπει να κυκλοφορούμε σε δρόμους με υποδομές χωρίς να κινδυνεύουμε από την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων μέσων. Πάρτε παράδειγμα τα ΑΜΕΑ. Πού να χωρέσει κινηθεί ένα αμαξίδιο στα υπάρχοντα στενά πεζοδρόμια π.χ. της Αποκορώνου (αρχή), της Γιάνναρη (κεράδικα), κλπ. Πρέπει να μεγαλώσει το πεζοδρόμιο και για να γίνει αυτό ή θα αφαιρεθεί χώρος από τα μαγαζια ή από τα παρκαρισμένα ΙΧ. Τουλάχιστον από αυτά που παρκάρουν παράνομα, όπως στην οδό Κυδωνίας.
Αν η ανίκανη υπηρεσία που λέγεται Τροχαία Χανίων έκανε την δουλειά της, και αν υπήρχε από τους δημάρχους των Χανίων η πολιτική βούληση, δεν θα μπορούσε κανένα ΙΧ να παρκάρει εκεί (και το κυκλοφοριακό θα ήταν καλύτερο, και ίσως τότε να μην χρειαζόταν ποδηλατόδρομοι, αλλά μόνο φαρδύτερα πεζοδρόμια). Τότε, είμαστε βέβαιοι, δεν θα τους έφταιγαν οι εξαγγελθέντες ποδηλατόδρομοι γιατί ήδη δεν θα πάρκαραν.
Οι ποδηλατόδρομοι λοιπόν (εφόσον γίνουν σωστά και επ’ αυτού ανησυχούμε κι εμείς)
- αποτελούν μια ελπίδα ότι θα ενθαρρύνουν την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη από περισσότερους,
- πιθανώς να τους χρησιμοποιήσουν και αμεα που τώρα δεν μπορούν να κινηθούν στα περισσότερα πεζοδρόμια και
- μάλλον θα βοηθήσουν στο να καταργηθεί de facto η παράνομη στάθμευση. Σε αυτή ακριβώς την λεπτομέρεια εδράζεται η έντονη αντίδραση όσων με θράσος διαμαρτύρονται ότι θα χάσουν το «προνόμιο» της παράνομης (!!) στάθμευσης.
Ας το πάρουμε απόφαση: Είτε θα έχουμε ανθρώπινους ρυθμούς, ηρεμία, καθαρό περιβάλλον είτε θάλασσες παρκαρισμένων, κόρνες και μαρσαρίσματα. Και νεκρούς (τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται εντός αστικού ιστού). Και τα δύο δεν γίνεται. Εμείς διαλέγουμε, και πιέζουμε για το πρώτο, επειδή πονάμε τον τόπο μας και ζηλεύουμε που άλλες πόλεις τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα από τα Χανιά στο κυκλοφοριακό.
Καταλαβαίνουμε ότι πολλοί συμπολίτες μας είναι συντηρητικοί και φοβικοί σε κάθε αλλαγή – και είναι κατανοητό, καθώς βιώνουμε συχνότατα προκλητικά σκανδαλώδεις ενέργειες τύπου Μπακογιάννη – Περιπάτου. Κι εμείς φοβόμαστε παρόμοιες κουτουράδες εδώ, βλέποντας μάλιστα την προχειρότητα με την οποία έγινε η λωρίδα στην Ακτή Κανάρη. Όμως δεν είναι όλα το ίδιο. Ας θυμηθούμε τις τεράστιες αντιδράσεις παρόμοιας επιχειρηματολογίας που συνάντησαν οι πεζοδρομήσεις στις Ποτιέ, Τσουδερών, κλπ και τι λένε τώρα οι τότε αντιδρούντες. Νοσταλγεί κανείς την πρότερη κατάσταση / κατάντια;
Συλλογικότητα Ποδηλάτρεις»
Οι πλατφόρμες παράδοσης φαγητού, όπως η efood και η Wolt, έχουν κυριαρχήσει στην Ελλάδα όμως…
Πούτιν απέκλεισε το ενδεχόμενο να παραταθεί η σύμβαση για την μεταφορά ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας έως το τέλος…
Του Γιώργου Ρήγα Αν κοιτάξει κανείς ψυχρά την κατάσταση μετά το πέρας 14 μηνών από…
Από 100.000 ευρώ μοίρασε σε 12 τυχερούς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στο πλαίσιο της…
Της Νατάσας Στασινού Τα επόμενα 25 χρόνια το χρήμα θα αλλάξει χέρια. Περίπου 100 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταβιβάζονται…
Καταδικάζει ο ΟΗΕ την κλιμάκωση της έντασης ανάμεσα στους Χούθι και το Ισραήλ, χαρακτηρίζοντας «εξαιρετικά…
This website uses cookies.