Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Ποια αλληλεγγύη; Μπίζνες Ολάντ στην Ελλάδα: Ζητά να δοθούν νερό, αυτοκινητόδρομοι και ενέργεια σε γάλλους επιχειρηματίες

Eάν το μείζον πολιτικό ζητούμενο της επίσκεψης Ολάντ ήταν ένα μήνυμα για το θέμα του χρέους, τότε ο γάλλος πρόεδρος έπραξε ήδη το πολιτικό του χρέος: Με το που πάτησε το πόδι του στο εν Αθήναις κόκκινο χαλί επαναβεβαίωσε δις ότι «πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η συζήτηση για το χρέος».

Εάν το έτερο, στρατηγικό και οικονομικό, διακύβευμα είναι οι επενδύσεις και μια νέα, βαθύτερη «εταιρική σχέση» με τη Γαλλία, τα κέρδη και οι ευκαιρίες θα αποτιμηθούν αφού ο Φρανσουά Ολάντ και η συνοδεία του εγκαταλείψουν, στις 7 απόψε, το ελληνικό έδαφος.

Το βέβαιο είναι πως ο γάλλος πρόεδρος ήρθε στην Αθήνα για δύο λόγους: Για να δώσει το μήνυμα – ήπιας – ανάσχεσης της γερμανικής κυριαρχίας στην Ευρώπη και για να κάνει business.

Στο πρώτο μέτωπο το πλαίσιο επιβεβαιώθηκε ήδη με σαφήνεια: Το Παρίσι δηλώνει ξανά παρόν στο ευρωπαϊκό παιχνίδι, δεν ξηλώνει τα Μνημόνια αλλά βάζει δίπλα στους κανόνες της λιτότητας τις αρχές της αλληλεγγύης και χρησιμοποιεί την – κατά τη Liberation – «ιδιαίτερη σχέση του με τον Τσίπρα» για να αντιπαραβάλει στο δόγμα Μέρκελ μια νέα σοσιαλδημοκρατική realpolitik.

Στο δεύτερο, το οικονομικό – επιχειρηματικό πεδίο, τα πράγματα είναι πιο σύνθετα και, ίσως, πιο κυνικά. «Η Ελλάδα βρίσκεται προς πώληση. ‘Αρα, υπάρχουν ακόμη ενδιαφέροντα για τις γαλλικές επιχειρήσεις στη χώρα», είπε ωμά στη Figaro, ο Λουντοβίκ Σιμπράν, οικονομολόγος της Euler Hermes. Και η γαλλική εφημερίδα έσπευσε να συμπληρώσει πως «η Γαλλία μπαίνει καθυστερημένη στη μάχη, καθώς ένας ικανός αριθμός κρατών έχουν κάνει ήδη τα ‘ψώνια’ τους στην Ελλάδα».

Τα εν λόγω «ψώνια» αφορούν κυρίως το λιμάνι του Πειραιά που εξασφάλισαν οι Κινέζοι και τα περιφερειακά αεροδρόμια που πήραν οι Γερμανοί. Ως εκ τούτου το ενδιαφέρον των Γάλλων στρέφεται εκ των πραγμάτων πλέον στις υποδομές, τις μεταφορές, τους αυτοκινητοδρόμους και την ενέργεια, όπως μαρτυρά και η ταυτότητα των – πέντε τελικά, και όχι 70 όπως θρυλείτο – επιχειρηματιών που βρίσκονται από χθες μαζί με τον Γάλλο πρόεδρο στην Αθήνα.

Πρώτος στη λίστα, είναι ο Πιερ Κοπέ, ο ισχυρός άνδρας του κατασκευαστικού κολοσσού Vinci, που θα έβλεπε με ενδιαφέρον projects που αφορούν αυτοκινητοδρόμους και, ενδεχομένως, και τα ολυμπιακά ακίνητα.

Δεδηλωμένο, από την προηγούμενη κιόλας επίσκεψη Ολάντ στην Αθήνα είναι το ενδιαφέρον των Γάλλων και για τις μεταφoρές, αλλά και την ελληνική αγορά ενέργειας. Και στο πλευρό του, σ’ αυτό το νέο ταξίδι, βρίσκονται ο Φιλίπ Ντελέρ, πρόεδρος του διεθνούς τμήματος της Alstom που δραστηριοποείται όχι μόνο στις μεταφορές – τρένα, μετρό κ.λπ. – αλλά και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και ο Ερίκ Γκεμπαλί, επικεφαλής του τμήματος διεθνούς ανάπτυξης της SUEZ Environnement, της δεύτερης παγκοσμίως εταιρείας διαχείρισης υδάτων.

Το παρών δίνουν επίσης ο Θωμάς Μπρέτ, αναπληρωτής διευθυντής της BIC και ο Πάρις Μουράτογλου, πρόεδρος της EREN που δραστηριοποιείται και εκείνη στους φυσικούς πόρους και τις ανανεώσιμες πηγές.

Εξ αυτών των δραστηριοτήτων και μόνον, είναι προφανές το γαλλικό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, καθώς και για τις εταιρίες υδάτων.

Το πεδίο των ιδιωτικοποιήσεων όμως στην Ελλάδα αποτελεί έδαφος ασταθές και, κοινωνικά και πολιτικά, ναρκοθετημένο. Και, όπως διαμηνύουν κυβερνητικές πηγές, τουλάχιστον οι μισές από τις επιχειρήσεις που θα έβλεπαν με ενδιαφέρον οι Γάλλοι επιχειρηματίες δεν τίθενται καν προς πώληση. Κατά τις ίδιες πηγές, η νέα «εταιρική σχέση» που διαμορφώνεται με τη Γαλλία δεν σημαίνει, σε καμία περίπτωση, και «το ξεπούλημα των τελευταίων ασημικών της χώρας».

tvxs.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ο Τραμπ επιταχύνει τη λύση Ντράγκι κατά του «αργού θανάτου» της Ε.Ε.

Του Γιώργου Βύρων Δαβού * H εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ αναγκάζει…

2 hours ago

Ελαιολάδο: Στα 5 ευρώ το κιλό η τιμή του παραγωγού – Τι δηλώνει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Χανίων, Χ. Βλαζάκης

Στα μόλις 5 ευρώ το κιλό βρίσκεται η τιμή του ελαιόλαδου για τον παραγωγό αυτή τη στιγμή,…

2 hours ago

ΗΠΑ: Νέο βίντεο-ντοκουμέντο στο Κογκρέσο για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής – «Δεν είμαστε μόνοι στον κόσμο»

Ένα βίντεο που δείχνει μια «λευκή σφαίρα» UFO να βγαίνει από τον ωκεανό στα ανοιχτά του Κουβέιτ και βρέθηκε…

2 hours ago

Κάνουν συνέντευξη τύπου για τις “μαζικές αποχωρήσεις στελεχών” του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στα Χανιά

Πραγματοποιείται συνέντευξη τύπου την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου στις 19:00 στο ιστορικό καφέ "ΚΗΠΟΣ" για την…

4 hours ago

Eurostat: Νέα αρνητική πρωτιά της Ελλάδας – Πτώση 16% σημείωσε η αγροτική παραγωγή, έπεσε από την 10η θέση στην 26η της Ευρώπης

Η Ελλάδα με το ογκώδες έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο έχει πλεον απωλέσει και τα τελευταία…

5 hours ago

24ωρη απεργία σε όλα τα ΜΜΕ, την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

Οι δημοσιογράφοι σε όλη τη χώρα προχωρούν σε 24ωρη απεργία την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, διαμαρτυρόμενοι…

5 hours ago

This website uses cookies.