Λίγο η καταγωγή μου,λίγο το ότι έχω συνδέσει πολλά ταξίδια της ζωής μου με κάποιο απ τα πλοία της εταιρείας ,με οδήγησαν να κάνω μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης.
Μόλις λίγους μήνες μετά το τραγικό ναυάγιο του πλοίου Ηράκλειον και συγκεκριμένα στις 10 Απριλίου 1967,με μετόχους απλούς ανθρώπους της Κρήτης και με τη συμβολή του τότε Μητροπολίτη Κισσάμου-Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη ιδρύεται η πρώτη πολυμετοχική,με λαική βάση,ναυτιλιακή εταιρεία με διακριτικό τίτλο ANEK LINES.
Λίγα λόγια για τον στόλο της ANEK με το πέρασμα των χρόνων..
ΚΥΔΩΝ
photo |
9 Σεπτεμβρίου 1970 και το πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ καταπλέει στο λιμάνι της Σούδας Χανίων. Το μετασκευασμένο τανκερ έμεινε στην ιδιοκτησία της ΑΝΕΚ απο το 1968 μέχρι το 1989.
Το έτος 1973 η ΑΝΕΚ αποκτά τα ‘αδελφάκια’ Κάντια και Ρέθυμνο τα οποία για πολλά χρόνια εξυπηρετούσαν την γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς.
ΚΡΗΤΗ
photo |
1978 και στο στόλο προστίθεται το πλοίο Κρήτη το οποίο εξυπηρέτησε αρχικά τη γραμμή Πειραιάς-Χανιά και μετέπειτα τις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Μπάρι. Το 1996 αγοράστηκε απο την εταιρεία του Αγαπητού και μετονομάστηκε σε Σουπερ Ναιας.
ΑΠΤΕΡΑ
1987 η ΑΝΕΚ προσθέτει στο δυναμικό της ότι πιο συγχρονο υπήρχε εκείνη την εποχή. Το Άπτερα, το οποίο εξυπηρετούσε αρχικά την γραμμή Χανια-Πειραιάς. Στο πλοίο υπήρξαν πολλές αλλαγές μέχρι την πώληση του το 2005.
ΛΙΣΣΟΣ-ΛΑΤΩ
Η είσοδος της ΑΝΕΚ στην γραμμή της Ιταλίας το 1989 έφερε στο στόλο της δύο νέα πλοία. Το Λισσός και το Λατώ. Το Λισσός κατασκευάστηκε το 1972 και αφού συμπλήρωσε περίπου 40 χρόνια ταξιδιών σε ελληνικές και ξένες θάλασσες οδηγήθηκε το 2011 στα διαλυτήρια. Το Λατώ ναυπηγήθηκε το 1975 και θυμάμαι τις θετικές εντυπώσεις που άφησε εξ αιτίας της ταχύτητας και των χώρων του.
Το 1992 κάνει την εμφάνιση του το μεγάλο και πολυτελές ‘ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ’ στην γραμμή της Βορείου Ιταλίας.. Θυμάμαι τα λόγια μου την πρώτη φορά που ταξίδεψα μαζί του για Χανιά ‘μα πόσο μεγάλο μπορεί να είναι’.
ΚΡΗΤΗ I – ΚΡΗΤΗ II
Δύο παρόμοια πλοία έρχονται στο στόλο τις ΑΝΕΚ LINES το 1997. Τα πλοία ΚΡΗΤΗ I και ΚΡΗΤΗ II με σκοπό να καλύψουν το δρομολόγιο Πάτρα-Αγκώνα.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ-ΠΡΕΒΕΛΗΣ-ΑΡΚΑΔΙ
Τα Πρέβελης-Αρκάδι απο την συγχώνευση της ΑΝΕΚ με τη Ρεθυμνιακή.
ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ-OLYMPIC CHAMPION
Έτος 2000 και το Λευκά Όρη δρομολογείται στη γραμμή Βορείου Ιταλίας ενώ το νεότευκτο Olympic Champion στην γραμμή Πάτρα-Αγκώνα.
HELLENIC SPIRIT
Ένα χρόνο μετά την άφιξη του Olympic Champion,το 2001, προστίθεται άλλο ένα νεότευκτο πλοίο, το Hellenic Spirit προκειμένου να εξυπηρετήσει τη γραμμή της Βορείου Ιταλίας.
ΕΛΥΡΟΣ
Το 2008 το υπερσύγχρονο πλοίο Έλυρος ήρθε για να αναβαθμίσει τη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.
Αξίζει να σημειωθεί πως:
Η ANEK εφαρμόζοντας την Διεθνή Σύμβαση STCW του 1995, που αφορά στην ποιότητα των πληρωμάτων (εξειδίκευση, διπλώματα, εμπειρία κλπ), κατά γενική ομολογία έχει καταφέρει να διατηρήσει μια από τις πρώτες θέσεις στο χώρο της διεθνούς και εγχώριας ναυτιλίας.
Το Δεκέμβριο του 2008, στο πλαίσιο της ετήσιας απονομής των΄΄ 5th Greek Shipping Awards΄΄ που διοργάνωσε ηLloyd’s List, η ΑΝΕΚ βραβεύτηκε ως «H Καλύτερη Εταιρεία της Χρονιάς 2008 για την Επιβατηγό Ναυτιλία».
Ακολουθεί και ένα σχετικό βίντεο:
Της Βάννας Σφακιανάκη Ως κεραυνός εν αιθρία και σαν να είναι κάτι τόσο φυσιολογικό και…
Σε μια επιχείρηση κατά των ναρκωτικών, αστυνομικοί του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Χανίων συνέλαβαν σήμερα έναν…
Σε ένα σημαντικό πλήγμα για την εγκληματικότητα στην περιοχή, η Αστυνομία Ηρακλείου εξάρθρωσε μια σπείρα…
Η Ένωση Συνδέσμων Κληρικών Εκκλησίας Κρήτης εξέδωσε ψήφισμα με το οποίο εκφράζει την ηθική στήριξη…
Δεκάδες αυτοκινούμενα, πανίσχυρα πυροβόλα “M1989 Koksan” έχει στείλει ήδη η Βόρεια Κορέα στη Ρωσία, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν…
Βελτιωμένη εικόνα στα κατώτερα μισθολογικά κλιμάκια που κινούνται στα επίπεδα του κατώτατου μισθού, αλλά και…
This website uses cookies.