Του Μιχαήλ Γ. Κελαϊδή
Ακούμε χρόνια τώρα για πράσινη ενέργεια που πρέπει να εφαρμοστεί, από πολιτικούς, φορείς κλπ.
Ας δούμε όμως τι είναι αυτή η πράσινη ενέργεια. Είναι οι εναλλακτικές πηγές που μπορούμε να παράγουμε ενέργεια εκτός από την καύση του άνθρακα (λιγνήτη, υγρά παράγωγα του πετρελαίου) και μέσω της ραδιενέργειας.
Έτσι καθαρές πηγές είναι τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια, τα φωτοβολταϊκά πάνελ και οι ανεμογεννήτρες, για μεγάλες ποσότητες. Τα υδροηλεκτρικά παράγουν κίνηση με την πίεση και τη ταχύτητα του νερού. Τα φωτοβολταϊκά με τη θερμότητα του ήλιου οπου δημιουργείται θετικό και αρνητικό φορτίο σε 2 διαφορετικής σύνθεσης μετάλλων. Και οι ανεμογεννήτριες οπου κινούνται με τη δύναμη του ανέμου.
Τα υδροηλεκτρικά εξαρτώνται από την ποσότητα του νερού σε ένα ποτάμι ή φράγμα, άρα η παραγωγή ενέργειας δεν είναι σταθερή κατά τη διάρκεια του χρόνου. Το χειμώνα περισσότερο, το καλοκαίρι λιγότερο, αλλά και ανάλογα την βροχόπτωση. Η ηλιοφάνεια για τα φωτοβολταϊκά δεν είναι ποτέ σταθερή (νύκτα, συννεφιά). Οι ανεμογεννήτριες επίσης δεν προσφέρουν σταθερή ενέργεια, γιατί εξαρτάται από το αν φυσά ή όχι άνεμος.
Αρα η ενέργεια που προσφέρουν αυτές οι εναλλακτικές πηγές δεν είναι σταθερή και ένα κράτος πρέπει να φροντίζει η ενέργεια να είναι επαρκής και όση ζητηθεί.
Συχνό φαινόμενο είναι να βλέπουμε φορείς ν’ αντιδρούν όταν κάποια εταιρεία πάει να τοποθετήσει σε κάποιο βουνό ανεμογεννήτριες, ενώ σε πλατείες φωνάζουν οτι θέλουν τη πράσινη ενέργεια, φωνάζουν για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, νομίζοντας οτι οι μπαταρίες που τα κινούν θα είναι για πάντα. Όχι, για να φορτίσουν οι μπαταρίες, κάποιο εργοστάσιο ή κάποια πηγή ενέργειας πρέπει να δουλέψει για να υπάρχει ρεύμα στην πρίζα. Το κόστος δε, κατά μέσο όρο με μια φόρτιση σε ένα αυτοκίνητο είναι 70 ευρώ και επαρκεί για 400 km με ταχύτητα, όχι πάνω από 90 km/h και το πιο σπουδαίο, για να γίνει φόρτιση στις μπαταρές με φορτιστή 22kw θέλει 8 ώρες, ενώ με φορτιστή 50 kw θέλει 1,5 ώρες. Και εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 120 km ή 150 km, με το ζόρι διανύει 200 km απόσταση. Έχουμε εδώ και κόστος χρόνου.
Το μόνο καλό με τα ηλεκτρικά οχήματα είναι οτι οι πόλες θα είναι πιο καθαρές από καυσαέρια, ενώ η περιβαλλοντική μόλυνση μεταφέρεται κάπου πιο πέρα. Τίποτα δεν αλλάζει λοιπόν ως προς τη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Καλό θα ήταν να αποφασίσουμε τι θέλουμε.. παράγωγα του πετρελαίου, όπως τώρα οι εναλλακτικές πηγές. Αν ναι, στην πράσινη εναλλακτική πηγή ενέργειας πρέπει να κάνουμε οτι και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν τοποθετήσει ανεμογεννήτριες στα βουνά, στους κάμπους, αλλά και μέσα στη θάλασσα.
Ο νέος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες, αναφέρθηκε…
Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων σας ενημερώνει ότι από την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025…
Καθησυχαστικοί εμφανίζονται οι επιστήμονες στην Ελλάδα μετά την πρώτη ταυτοποίηση κρούσματος του ανθρώπινου μεταπνευμονοϊού (ΗMPV)…
Μια «διαφορετική» ποδοσφαιρική αναμέτρηση για καλό σκοπό θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025, στις…
Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Χανίων (Δ.Ε.Υ.Α.Χ.) ανακοίνωσε ότι θα σημειωθούν διακοπές υδροδότησης σε διάφορες…
Την ανάγκη ορθολογικοποίησης των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Πειραιάς-Κρήτη, καθώς και την εναρμόνιση…
This website uses cookies.