Tης Μαριάννας Τζάννε
Το αργότερο μέχρι τα τέλη του χρόνου, προβλέπεται να πέσουν οι υπογραφές για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι μετά την έγκριση από την ΕΕ της σύμβασης παραχώρησης που έχει κερδίσει η κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», με επικεφαλής την ΤΕΡΝΑ με ποσοστό συμμετοχής 90% και την Ινδική GMR, η οποία ελέγχει το 10%. Επόμενο βήμα είναι η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο ώστε τα έργα κατασκευής να ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς.
Οι δύο εταιρείες ήταν οι μόνες που υπέβαλλαν προσφορά για το νέο αεροδρόμιο καθώς το άλλο ισχυρό σχήμα η Vinci με τον Άκτωρα, ζήτησαν παράταση του διαγωνισμού από το υπουργείο Υποδομών, η οποία δεν έγινε δεκτή και τελικά δεν υπέβαλλαν προσφορά. Για την κατασκευή του αεροδρομίου ο προσωρινός ανάδοχος είχε υποβάλλει προσφορά ύψους 480 εκ. ευρώ, αισθητά χαμηλότερη από τις προβλέψεις του υπουργείου που έκαναν λόγο για 850 εκ. ευρώ. Στο έργο θα διατηρήσει ενισχυμένη συμμετοχή και το δημόσιο, η οποία υπολογίζεται σε 46% μεσω δανείου που θα συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου υπολογίζεται σε 180 εκ. ευρώ.
Το Καστέλι, θα αντικαταστήσει το σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης, το οποίο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο σε επισκεψημότητα στην χώρα μας. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το μήνα Μάιο το αεροδρόμιο Ηρακλείου μαζί με τα αεροδρόμια Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Χανίων είχαν την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, με πάνω από 900.000 επιβάτες.
Τα έργα περιλαμβάνουν ένα διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου. Προβλέπονται, επίσης, είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά την Διακήρυξη). Δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά την Διακήρυξη.
Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται επίσης η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης μήκους 6 χλμ. περίπου, από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.
Το «πελατολόγιο» της εγκληματικής ομάδας που διακινούσε από τις αρχές του 2024 μεγάλο αριθμό όπλων,…
Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο, την ώρα που η…
33 μετανάστες εντοπίστηκαν τα ξημερώματα στην περιοχή ανοιχτά των Καλών Λιμένων, στο Ηράκλειο, σε συνέχεια…
Την απόφαση αποφυλάκισης του αρχηγού της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, Νίκου Μιχαλολιάκου, καταδικάζουν με…
Η τελευταία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για την ελληνική οικονομία δείχνει…
«Η απόφαση ελήφθη παρά τη μη πλήρωση των ουσιαστικών προϋποθέσεων, καθώς ο καταδικασμένος σε πρώτο…
This website uses cookies.