ΤΟΠΙΚΑ

Προς άμεση επίλυση το Μεταφορικό Ισοδύναμο για την Κρήτη

Το πάγιο αίτημα της αυτοδιοίκησης και των φορέων της Κρήτης αναφορικά με την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου για το νησί, συζητήθηκε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη του Προεδρείου της ΠΕΔ με τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

«Παρά το γεγονός ότι στο νόμο υπάρχει πρόβλεψη για να επεκταθεί και στην Κρήτη, δυστυχώς μέχρι σήμερα το θέμα έχει βαλτώσει, με ανυπολόγιστες συνέπειες στην οικονομία, την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη δυναμικών και νευραλγικών κλάδων.

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι το μεταφορικό έργο στις δυο μόνο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες της Κρήτης προσεγγίζει τα 80 εκ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το υπόλοιπο μεταφορικό φορτίο κυρίως σε χύμα προϊόντα (καύσιμα, αέριο, ελαιόλαδο , κλπ) γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι αυτή η μεταχείριση της Κρήτης «φρενάρει» την τοπική οικονομία και της στερεί τη δυνατότητα πιο γρήγορης και πιο δυναμικής ανάπτυξης, επεσήμαναν χαρακτηριστικά τα μέλη της ΠΕΔ. Αναφορά έγινε και στο θέμα της ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών και της αδυναμίας των ΟΤΑ για κάλυψη του συγκεκριμένου κόστους λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά και στο εκκρεμές θέμα της αδειοδότησης των υδατοδρομίων.

Συνθήκες Αθέμιτου Ανταγωνισμού

Σημειώνεται ότι για μια σειρά προϊόντων το κόστος μεταφοράς εκτός Κρήτης επιβαρύνει υπέρμετρα το συνολικό κόστος, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για τα προϊόντα και τις πρώτες ύλες που μεταφέρονται από και προς την Κρήτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνθήκες μείωσης στη διεθνή αγορά των τιμών προϊόντων και ιδιαίτερα των ευπαθών αγροτικών, η μη καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου, αποτελεί την πρωταρχική αιτία δραστικής μείωσης των εξαγωγών ή και σε αρκετές περιπτώσεις την δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων αδιάθετης παραγωγής. Εκτιμούμε και πιστεύουμε ότι με την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου, η Κρήτη μπαίνει στο κατώφλι μιας νέας περιόδου, πραγματοποίησης νέων επενδύσεων, εκσυγχρονισμού, εξωστρέφειας και ανάπτυξης όλων των τομέων με σημαντική προστιθέμενη αξία και ουσιαστική βελτίωση του περιφερειακού ΑΕΠ.»

Ο κ. Υπουργός αφού ευχαρίστησε την ΠΕΔ Κρήτης για τη σημερινή ενδιαφέρουσα συζήτηση και συνεργασία ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι είναι ειλημμένη και δεδομένη η απόφαση του Υπουργείου για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για την Κρήτη με αναδρομική μάλιστα ισχύ από 01/01/2020. Στις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ και θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που θα βελτιώνει υπάρχουσες αδυναμίες και θα ρυθμίζει θέματα που έχουν να κάνουν με το πλαίσιο για τη θαλάσσια και τη νησιωτική πολιτική. Για το ζήτημα των χερσαίων ζωνών ο κ. Πλακιωτάκης και οι συνεργάτες του ενημέρωσαν ότι είναι ένα ιδιαίτερο θέμα που εμπλέκονται πολλοί συναρμόδιοι φορείς και ότι κάθε περίπτωση θα εξετάζεται ξεχωριστά. Πρόθεση του Υπουργείου είναι η συνεργασία για την επίλυση όποιων προβλημάτων προκύπτουν ενώ ζήτησε τη συνδρομή της ΠΕΔ Κρήτης για την καταγραφή των προβλημάτων των ΟΤΑ για το θέμα αυτό.

Ο κ. Υπουργός επίσης ανέφερε ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει ειδικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τη στήριξη των δημοτικών λιμενικών ταμείων ενώ για το ζήτημα της ναυαγοσωστικής προστασίας δήλωσε ότι εξετάζεται η επιδότηση ανά ναυαγοσωστικό πύργο μιας και αναγνωρίζεται η αδυναμία των ΟΤΑ να ανταπεξέλθουν στο συγκεκριμένο κόστος. Τέλος ο Πρόεδρος και τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔ ευχαρίστησαν τον κ. Υπουργό για την ανταπόκρισή και τη συνεργασία ενώ συμφωνήθηκε το επόμενο διάστημα να υπάρξει νέα συνάντηση.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Με αφορμή το θανατηφόρο δυστύχημα στη Σούδα, τι συμβαίνει και τα Χανιά είναι από τους πιο επικίνδυνους νομούς στην Ευρώπη για να οδηγείς;

Τα τροχαία ατυχήματα, ειδικά τα θανατηφόρα, είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα. Ας πούμε, η Κρήτη είναι…

8 hours ago

Το Αλτσχάιμερ θα διαγιγνώσκεται με ένα απλό τεστ, αλλάζοντας την πορεία της νόσου

Ένα νέο τεστ αίματος που ανέπτυξαν νευροεπιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης ενδέχεται να αποτελέσει το…

10 hours ago

Σοβαρές καταγγελίες από το Σωματείο Εργαζομένων της Teleperformance Χανίων: “Συνάδελφοι μας κινδυνεύουν να μείνουν άστεγοι”

Το Παράρτημα Χανίων του Σωματείου Εργαζομένων Teleperformance (ΣΕΤΕΠ) εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας πρακτικές της εταιρείας, οι…

10 hours ago

Στην Ελλάδα χειμώνας, στην Κρήτη άνοιξη

Την ώρα που αρκετές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας έχουν "ντυθεί" ξανά στα λευκά ενόψει και…

10 hours ago

Τροχαίο στα Χανιά: Ο 22χρονος σκοτώθηκε γιατί οι τοπικές Αρχές αποφεύγουν τα αυτόφωρα για αλκοόλ

Του Θοδωρή Παναγιωτίδη Εξαιτίας του πλήρως ξεχαρβαλωμένου τρόπου λειτουργίας της Δικαιοσύνης στα Χανιά ένας 22χρονος άνθρωπος έχασε την…

10 hours ago

This website uses cookies.