Τα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν την πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι. Η Ελλάδα έχει ακόμα μία θλιβερή πρωτιά, αυτή των περισσότερων νεκρών από τροχαία ατυχήματα. Τα στοιχεία έρχονται τη στιγμή που η κοινωνία της Κρήτης παραμένει σοκαρισμένη από τα απανωτά θανατηφόρα “ατυχήματα” στον ΒΟΑΚ, και κάποιοι περισσότερο ευαισθητοποιημένοι πολίτες – ελλείψει πολιτικών πρωτοβουλιών – προχωρούν στη δημιουργία κινήσεων για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία που παρουσιάζουμε γίννται ακόμα πιο τραγικά αν λάβουμε υπόψη ότι η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη σε σχέση με τα χρήματα που δίνουν οι πολίτες σε τέλη κυκλοφορίας και διόδια. Πάνω από 4 δις ευρώ συλλέγονται κάθε χρόνο, χρήματα τα οποία αν επενδύονταν στους δρόμους – όπως θα όφειλαν – τα ατυχήματα θα ήταν ελάχιστα. Κι όμως, παρά τα χρήματα που συλλέγονται από τους πολιτες που είναι τεράστια, οι πολιτικοί, όπως ο Μανώλης Κεφαλογιάννης, επιμένουν να ζητούν επιπλέον χρήματα για τα αυτονόητα και να θεωρούν μοναδική λύση για τη δημιουργία μοντέρνων αυτοκινητόδρομων τα διόδια.
Τώρα, πιο αναλυτικά κι αναφορικά με την έρευνα που παρουσιάστηκε, το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταγράφονται στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την Παρασκευή η Allianz Ελλάδας.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μια νέα μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (Allianz Zentrum für Technik, ή AZT) δείχνει ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους, ανεξάρτητα από το επίπεδο οικονομικής ευημερίας της κάθε χώρας.
Νεαρής ηλικίας μεγάλο ποσοστό των θυμάτων
Ένα συγκλονιστικό 31% επί του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως είναι έφηβοι και νέοι ενήλικες, ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες από 400.000 ζωές που χάνονται ετησίως, ένας αριθμός που υπερβαίνει τους θανάτους των νέων που προκαλούνται από ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονία, βία ή γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο.
Το αν ένας θάνατος νέου από τροχαίο συμβαίνει σε χώρα χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. Σύμφωνα με το ΑΖΤ, τα ποσοστά θανάτου των νέων από τροχαίο ατύχημα, εμφανίζουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις αγγίζοντας το 31,5% σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, 32,0% σε χώρες μεσαίου εισοδήματος και το 28,5% σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
Κορυφαία αιτία θανάτου παγκοσμίως τα τροχαία ατυχήματα
Κάθε χρόνο, σχεδόν 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων και περισσότερα από 50 εκατομμύρια τραυματίζονται, καθιστώντας την οδική ασφάλεια ένα ιδιαίτερα σημαντικό παγκόσμιο ζήτημα. Ανά 100.000 κατοίκους, 18 χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα.
Αυτό τοποθετεί τον θάνατο από τροχαίο ατύχημα στην 9η θέση στη λίστα των κορυφαίων αιτιών θανάτου, σύμφωνα με την τελευταία Παγκόσμια Έκθεση για την Οδική Ασφάλεια από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ). Οι πρόσφατες εξελίξεις, όμως, δείχνουν πως θα γίνει η πέμπτη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως μέχρι το 2030, αν δεν ληφθούν κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα κατά των τροχαίων ατυχημάτων.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΑΜΠΕ
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.