Με δελτίο τύπου της η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ εκφράζει την θέλησή της να συνεχίσει τον αγώνα ενάντια στην εκποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.
Αναφέρει σχετικά:
1. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ανακινεί το θέμα του νέου ΤΑΙΠΕΔ εν όψει των σχετικών ρυθμίσεων που θα φέρει στο άμεσο μέλλον στη Βουλή, σε εφαρμογή της γενικής κατεύθυνσης η οποία ψηφίστηκε με το τρίτο μνημόνιο. Κυβέρνηση, αντιπολίτευση και ΜΜΕ πανηγυρίζουν για την υπογραφή της σύμβασης ΤΑΙΠΕΔ – δημοσίου με την κοινοπραξία Fraport AG – Κοπελούζου για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, στη μορφή που είχε λάβει ήδη επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας.
Παρουσιάζουν ως επωφελή συμφωνία την προωθούμενη εκποίηση έναντι πινακίου φακής ενός σημαντικού περιουσιακού στοιχείου του κράτους, καθοριστικού για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και ρυθμιστικού παράγοντα στο σχεδιασμό των τουριστικών υπηρεσιών και της τοπικής οικονομίας. Προσπαθούν να πείσουν ότι ανοίγει ο δρόμος των επενδύσεων οι οποίες θα οδηγήσουν σε ανάπτυξη, απαλλαγή από τα μνημόνια και έξοδο της χώρας στις αγορές. Όμως, αυτό που συμβαίνει σήμερα με τη νέα μνημονιακή συνθήκη είναι ότι επιταχύνεται η πώληση/υφαρπαγή από ξένα κεφάλαια του συνόλου της ελληνικής οικονομίας : τράπεζες, δημόσια και ιδιωτική περιουσία.
2. Η σκανδαλώδης παραχώρηση – καθώς δόθηκαν σε εξευτελιστικές τιμές – των ελληνικών τραπεζών σε ξένους επενδυτές ανοίγει τον δρόμο για υφαρπαγή της ιδιωτικής περιουσίας μέσω των «κόκκινων δανείων» και των εγγυήσεων που κατέχουν οι τράπεζες. Το πρώτο βήμα αφορά στη λεγόμενη αναδιάρθρωση/εξυγίανση των μεγάλων επιχειρήσεων ώστε αυτές ν’ αλλάξουν ιδιοκτήτες με τον πιο συμφέροντα τρόπο για τους νέους και να εφαρμοστεί η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ στα εργασιακά.
3. Η δημόσια περιουσία θεωρείται από «θεσμούς», κυβέρνηση και αντιπολίτευση ότι μπορεί να εκποιηθεί, μέσω παλαιού και νέου ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς αντιστάσεις αφού κάτοχός της είναι το δημόσιο και όχι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες.
Υπενθυμίζουμε, όμως, ότι η μνημονιακή δέσμευση εκποίησης της δημόσιας περιουσίας με στόχο την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους αποτελεί κατάφορη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου και του Ελληνικού Συντάγματος.
Από τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην Έκθεση για το Δημόσιο Χρέος της Βουλής καταδεικνύεται ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι σε θέση να πληρώσει το χρέος αλλά και δεν πρέπει να το πληρώσει διότι είναι παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο.
«Η Επιτροπή διαπίστωσε, επίσης, ότι η μη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους ήταν εξαρχής προδήλως γνωστή στους διεθνείς δανειστές, τις ελληνικές αρχές και τα συστημικά μέσα ενημέρωσης. Παρ’ όλα αυτά, οι ελληνικές αρχές, μαζί με κάποιες κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνωμότησαν το 2010 ενάντια στην αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους, προκειμένου να προστατεύσουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Τα συστημικά μέσα μαζικής ενημέρωσης απέκρυψαν την αλήθεια από τους πολίτες, παριστάνοντας ότι δήθεν η διάσωση αφορούσε την Ελλάδα και όχι τις τράπεζες και συνάμα εξυφαίνοντας μια αφήγηση που στόχευε να εμφανίσει τον ελληνικό πληθυσμό ως δήθεν άξιο των αδικοπραξιών των δανειστών».
«Το ποσό που διατέθηκε μέσω των προγραμμάτων «διάσωσης» (μνημονίων) του 2010 και του 2012 ελέγχονταν από το εξωτερικό μέσα από περίπλοκες διευθετήσεις, οι οποίες απέκλειαν κάθε δημοσιονομική αυτονομία. Οι δανειστές υπαγόρευσαν αυστηρά τον τρόπο διάθεσης των δανειακών κεφαλαίων «διάσωσης», εκ των οποίων μόνο ένα ελάχιστο τμήμα, λιγότερο από το 10%, κατευθύνθηκε στην κάλυψη των τρεχουσών δημόσιων δαπανών».
Όπως σημειώνει για το θέμα της δημόσιας περιουσίας στην Ελλάδα ο Μάϊκλ Χάντσον, καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μισούρι και σύμβουλος πολλών κυβερνήσεων, «κανένα κυρίαρχο κράτος δεν μπορεί να στερηθεί την περιουσία του. Εδώ δεν είναι μόνο το ότι γίνεται υπέρβαση της δημοκρατίας, αλλά απορρίπτεται ο ίδιος ο ορισμός του κυρίαρχου κράτους σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Άρα είναι κάτι πολύ πιο σοβαρό από μια επίθεση στη δημοκρατία. Είναι ένας διευρωπαϊκός πόλεμος».
Σε κάθε περίπτωση, η διαχείριση της παραχώρησης περιουσιακών στοιχείων του κράτους, που επιτρέπεται από το Σύνταγμα να παραχωρηθούν, είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Υπ’ αυτή την έννοια, σύμφωνα με τον έγκριτο συνταγματολόγο κ. Γ. Κασιμάτη, «το ΤΑΙΠΕΔ, όπως κι αν ονομαστεί, αποτελεί θεσμό παράνομο και εγκληματικό γιατί παραβιάζει την εθνική κυριαρχία ως προς τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας και δημιουργεί τεράστιας έκτασης οικονομική ζημία στο κράτος».
4. Η κυβέρνηση σπεύδει ν’ ανακοινώσει την υπογραφή της συμφωνίας παραχώρησης με τη Fraport AG – Κοπελούζου αλλά έχει μπροστά της σοβαρές «εκκρεμότητες» που μάλλον σκοπεύει να διαχειριστεί κατά τα συνήθη, παραβιάζοντας τη νομιμότητα.
· Εκκρεμεί η εκδίκαση Αιτήσεων Ακύρωσης στο ΣτΕ που έχουν υποβληθεί από συνδικαλιστικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς.
· Τίθεται καταρχήν θέμα παραχώρησης και διαχείρισης δημόσιων κοινοχρήστων πραγμάτων, πράγμα που αντίκειται στο Σύνταγμα.
· Τίθεται θέμα αναρμοδιότητας του οργάνου το οποίο ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
· Τίθεται θέμα ασυμβίβαστου επειδή η Lufthansa – τεχνικός σύμβουλος του ελληνικού δημοσίου – μετέχει στην Κοινοπραξία στην οποία θα δοθούν τα αεροδρόμια, παραβιάζοντας ευρωενωσιακούς και διεθνείς κανόνες περί διαφάνειας, αμεροληψίας και ελεύθερου ανταγωνισμού. Αίτημα να ερωτηθεί προδικαστικά το Δικαστήριο της ΕΕ δεν εισακούστηκε.
· Στην πραγματικότητα η παραχώρηση γίνεται σε κρατική γερμανική εταιρεία.
Το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας είναι σκάνδαλο. Η κοινοπραξία θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δις €, που ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια. Αν αφαιρεθούν τα 520 εκατ. € που έχουν δοθεί από το ΕΣΠΑ για έργα στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων και τα οποία πρέπει να επιστρέψει το κράτος, τότε το τίμημα που θα δοθεί τελικά είναι 714 εκατ. €. Το ετήσιο μίσθωμα που καταβάλει η Fraport για τα 14 αεροδρόμια είναι 0,023 δις € που ισοδυναμεί με τον ετήσιο τζίρο μόνο του κρατικού αερολιμένα Κέρκυρας. Στο διάστημα 40 ετών της σύμβασης η κοινοπραξία θα εισπράξει πάνω από 22 δις € και θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δις €. Αν η εκποίηση των 14 εύρωστων αεροδρομίων, από τα οποία χρηματοδοτούνται 18 οικονομικά αδύναμα, πραγματοποιηθεί το κράτος θα κληθεί ή να πληρώσει το κόστος διατήρησής τους ή να τα κλείσει.
Ο Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών Υ.Π.Α. έχει παρουσιάσει ένα αναπτυξιακό σχέδιο εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων και πολλαπλασιασμού των εσόδων τα οποία μπορούν να αποφέρουν. Η έκθεση είναι συντριπτική : η δημόσια περιουσία κυριολεκτικά χαρίζεται. Αλλά ακόμα και αν το τίμημα ήταν εύλογο η παραχώρηση δεν θα έπρεπε να γίνει ακριβώς γιατί το κράτος χωρίς περιουσιακά στοιχεία χάνει την κυριαρχία του, καθίσταται προτεκτοράτο, όπως είναι η Ελλάδα σήμερα.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ δεν θεωρεί δεδομένη την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων και θα συνεχίσει τον αγώνα τόσο για τη συγκεκριμένη υπόθεση όσο και για την κατάργηση του παλιού και νέου ΤΑΙΠΕΔ, στηριζόμενη στη νομιμότητα που απορρέει από το Ελληνικό Σύνταγμα και το Διεθνές Δίκαιο.
Με αφορμή την είδηση ότι τα πρωτεία των θανατηφόρων τροχαίων στην Ελλάδα έχει η Κρήτη…
Με την καθημερινότητα και κυρίως με τα ζητήματα που άπτονται του κόστους ζωής και της οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών επιχειρεί το ΠΑΣΟΚ να…
Για τη χρονιά που πέρασε, τον Στέφανο Κασσελάκη, τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη σχέση τους…
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση, ανήμερα των γενεθλίων της στο κέντρο…
Μια πρόσφατη έρευνα του Bloomberg Businessweek έριξε φως στο αναπτυσσόμενο παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπινων ωαρίων, αποκαλύπτοντας…
Εικόνες ντροπής εκτιλύχθηκαν σε ματς της ιταλικής Serie B καθώς μερίδα οπαδών της Γιούβε Στάμπια, πανηγύρισαν με…
This website uses cookies.