Πρωτοποριακό αυτοκίνητο made in Crete από το Πολυτεχνείο Κρήτης

Η ομάδα tucer από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης θα διαγωνιστεί μεταξύ των σημαντικότερων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Ευρώπης στο φετινό Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell που θα λάβει χώρα στο Ρότερνταμ. 
Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που στοχεύει στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση οχημάτων, με στόχο την μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο 28ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell μετακόμισε από την Γερμανία και θα πραγματοποιηθεί από τις 17 έως και τις 19 Μαΐου στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Η μετάβαση διεξαγωγής του αγώνα από την πίστα στους δρόμους μιας πόλης, η πρώτη στην ιστορία του Ευρωπαϊκού Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell, προσφέρει νέες προκλήσεις στις 227 ομάδες από τις 24 διαφορετικές χώρες που θα διαγωνιστούν και θέτει νέες προδιαγραφές για τα επόμενα χρόνια.

Η ομάδα TUCER (Technical University of Crete Eco Racing) είναι η ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη οχημάτων από το 2007.

Υποστηρίζεται από το Διατμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και από το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων & Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης στα οποία γίνεται εξολοκλήρου κάθε κατασκευή. Αποτελείται από φοιτητές, μόνιμο προσωπικό και καθηγητές του Πολυτεχνείου Κρήτης. Τα οχήματα καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαστηρίων αλλά αποτελούν και αντικείμενο έρευνας με στόχο τη συνεχή εξέλιξη και τη βελτίωση των επιδόσεών τους.

Το Μάιο του 2008 συμμετείχε πρώτη φορά στο διεθνή Μαραθώνιο οικονομίας της Shell. Tα μέλη της ομάδας κάθε χρόνο ξεπερνούν τον εαυτό τους παρουσιάζοντας εξαιρετικά καινοτόμες ιδέες στον τομέα της ασφάλειας, χαρίζοντας ταυτόχρονα στη χώρα μας σημαντικές διακρίσεις

Η πρώτη μεγάλη επιτυχία ήλθε το Μάιο του 2010 (ακολουθεί βίντεο), με την παρουσίαση της αναβαθμισμένης έκδοσης ER10, ενός πρωτότυπου ηλεκτροκίνητου οχήματος, εξοπλισμένου με κυψέλες καύσιμου υδρογόνου, στο οποίο εντάχθηκαν εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και προηγμένα υλικά για μείωση βάρους.

Το 2011 (από όπου το παρακάτω βίντεο), η ομάδα TUCER συμμετείχε και πάλι στο διαγωνισμό ασφαλείας ADAC Safety Award και κέρδισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το πρώτο βραβείο με το όχημα ER11, το οποίο διέθετε εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ενεργειακής κατανάλωσης, χρήση υπερελαφρών υλικών σε μεγαλύτερο ποσοστό αλλά και άλλα νέα συστήματα.

Ίσως φέτος είναι ακόμα πιο σημαντικό να έρθει μία νέα διάκριση στο εξωτερικό δείχνοντας μια Ελλάδα που καταφέρνει μόνη της να ξεπεράσει την κρίση.

Η ομάδα του Πολύτεχνείου Κρήτης θα διαγωνιστεί με το βελτιωμένο «ER12» φιλοδοξώντας να παρουσιάσει ένα εντελώς καινούριο όχημα το οποίο θα διαθέτει:

α) Νέα σχεδίαση/νέο όχημα με σαφώς καλύτερη αεροδυναμική,
β) Μειωμένο βάρος,
γ) Νέο ηλεκτρικό κινητήρα και
δ) Νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παραμένει το μόνο ελληνικό ΑΕΙ που συμμετέχει στην μεγάλη κατηγορία αστικών οχημάτων (Urban Concept)

Την πορεία κατασκευής, φώτο και βίντεο μπορείτε να παρακολουθείτε από την ιστοσελίδα της ομάδας (www.tucer.tuc.gr) καθώς και τις ανακοινώσεις στο Facebook και Twitter.

Άλλες ελληνικές συμμετοχές

"google ad"

Στο διαγωνισμό θα πάρουν μέρος τρεις ακόμα ελληνικές συμμετοχές, σε διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες είναι:

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με το όχημα τους, τον «Προμηθέα», φιλοδοξεί να κατακτήσει τους δρόμους του Ρότερνταμ στην κατηγορία Prototype και να καταγράψει σημαντικά ρεκορ

-Το ΤΕΙ Πειραιά το οποίο θα συμμετάσχει για πρώτη φορά με το όχημά τους «Dominator», στην κατηγορία Prototype.

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Κρήτη: “Ξεσκονίζουν” το πελατολόγιο της εγκληματικής ομάδας με τις χιλιάδες σφαίρες

Το «πελατολόγιο» της εγκληματικής ομάδας που διακινούσε από τις αρχές του 2024 μεγάλο αριθμό όπλων,…

6 hours ago

Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα: Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο

Οι πολιτικές πιέσεις στα μέσα ενημέρωσης αυξάνονται σ’ όλο τον κόσμο, την ώρα που η…

6 hours ago

Βάρκα με μετανάστες στους Καλούς Λιμένες – Μια έγκυος μεταξύ των 33 ανθρώπων

33 μετανάστες εντοπίστηκαν τα ξημερώματα στην περιοχή ανοιχτά των Καλών Λιμένων, στο Ηράκλειο, σε συνέχεια…

6 hours ago

Δικηγόροι Αιγυπτίων αλιεργατών: «Τεράστια πρόκληση η αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου για τα θύματα της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης»

Την απόφαση αποφυλάκισης του αρχηγού της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, Νίκου Μιχαλολιάκου, καταδικάζουν με…

6 hours ago

IOBE: 4 στους 10 Έλληνες αντιμέτωποι με τη φτώχεια

Η τελευταία έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για την ελληνική οικονομία δείχνει…

6 hours ago

ΠΑΣΟΚ για αποφυλάκιση Μιχαλολιάκου: «Η απόφαση γεννά εύλογους προβληματισμούς εντός της νομικής κοινότητας και της κοινωνίας»

«Η απόφαση ελήφθη παρά τη μη πλήρωση των ουσιαστικών προϋποθέσεων, καθώς ο καταδικασμένος σε πρώτο…

6 hours ago

This website uses cookies.