Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Πρόεδρος ΤΕΕ Γιώργος Στασινός: Δεν υπάρχει καν χάραξη για τον ΒΟΑΚ

Την αναγκαιότητα, για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους, της υλοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αλλά ταυτόχρονα και την ανάγκη να προωθηθεί ουσιαστικά και αποτελεσματικά, μακριά από εξαγγελίες και επικοινωνιακές κορώνες, ανέδειξε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Ηράκλειο Κρήτης, σε εκδήλωση της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών για τον ΒΟΑΚ.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ τόνισε ότι οι πολίτες της Κρήτης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται “ριγμένοι” καθώς η Μεγαλόνησος έμεινε “αποκλεισμένη” από την “κοσμογονία” οδικών έργων που συνέβη στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες.

Και σημείωσε με έμφαση ότι αυτή η διαχρονική υποβάθμιση της ανάγκης δημιουργίας του ΒΟΑΚ οδηγεί δυστυχώς στην έλλειψη ασφάλειας των μεταφορών στην Κρήτη αλλά και, δυστυχώς, σε ανθρώπινα θύματα.

Πέρα από την αναγκαιότητα του έργου, ο Γιώργος Στασινός υπογράμμισε την ανάγκη το έργο να υλοποιηθεί γρήγορα και σωστά. Γρήγορα, με σχέδιο, οργάνωση, σχέδιο και αποτελεσματικότητα. Σωστά, με σοβαρή προσπάθεια επίλυσης των εκκρεμοτήτων και όχι με επικοινωνιακές εξαγγελίες και μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα. Και εκδήλωσε τη διαθεσιμότητα του ΤΕΕ να βοηθήσει τους αρμόδιους ώστε το έργο να προχωρήσει με αυτόν ακριβώς τον τρόπο.

Ειδικότερα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ανέδειξε την ανάγκη το έργο να σχεδιαστεί με τρόπο που να προσελκύει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ώστε με εργαλείο τη διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορέσει να ολοκληρωθεί σε ορατό ορίζοντα.

Αλλά για να γίνει αυτό, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ έθεσε συγκεκριμένες αρχές που πρέπει να υπηρετήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι με το έργο:

– Χρειάζεται καλός και ολοκληρωμένος σχεδιασμός

– Χρειάζεται έγκαιρη και σωστή ωρίμανση των μελετών

– Χρειάζεται συγκεκριμένο – και αποδεδειγμένα στέρεο – χρηματοδοτικό σχήμα.

– Χρειάζεται χρονοδιάγραμμα – δεσμευτικό – που θα τηρείται.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ αναφερόμενος στις λεπτομέρειες που διαρρέει το Υπουργείο Υποδομών για το έργο ανέδειξε τις ασυνέπειες αλλά και τα προβλήματα που υπάρχουν, ενώ σημείωσε ότι το έργο πρέπει να μείνει “μακριά από επικοινωνιακές φανφάρες, λόγια και εξαγγελίες χωρίς αντίκρισμα, μακριά από πολιτικαντισμούς και νοοτροπίες του παρελθόντος”.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, αφού αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις που υπάρχουν σήμερα για τη χρηματοδότηση των έργων υποδομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε σχέση με τους οικονομικούς δείκτες της χώρας, ανέδειξε δύο κρίσιμες παραμέτρους που πρέπει να αποσαφηνιστούν άμεσα:

– Με ποια διαδικασία θα γίνει το έργο. “Γιατί ακούω πολλά και διάφορα και αντικρουόμενα, Αλλά δουλειά δεν γίνεται έτσι. Και δεν μπορεί να αποφασίσουν οι σύμβουλοι που θα πληρωθούν μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ ποιο μοντέλο θα ακολουθήσει ο κύριος οδικός άξονας της Κρήτης. Αυτό που πρέπει να κάνουν, αν τους δώσει αυτή τη δουλειά το αρμόδιο Υπουργείο, είναι να αποδείξουν με βάση τα διαφορετικά σενάρια, τα επικρατέστερα υπό δεδομένες συνθήκες. Και αυτή είναι επιτελική δουλειά του Κράτους”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

– Ποια θα είναι η χάραξη. “Ειλικρινά τώρα: μιλάμε σοβαρά ότι προχωρά το έργο όταν δεν υπάρχει ακόμη η χάραξη; Τη μία θα είναι Χανιά – Ηράκλειο, την άλλη “ακούσαμε τις τοπικές κοινωνίες και θα είναι από την Ανατολική μέχρι τη Δυτική Κρήτη”. Λες και δεν ήταν κοινή λογική να προωθηθεί το έργο ως ενιαίο. Τη μία λέει το Υπουργείο για την “παλιά χάραξη”, την άλλη λέει “με νέα χάραξη”, την επόμενη “νέα χάραξη σε κάποια σημεία”, την άλλη “θα μας πουν οι μελετητές”. Όλα είναι εφικτά, υπό προϋποθέσεις, αλλά όταν αλλάζουμε διαθέσεις και θέσεις κατά πως φυσά ο άνεμος, έργο δεν πρόκειται να γίνει…”, σημείωσε με νόημα.

Τέλος, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας τόνισε ότι είμαστε ήδη στο 2018 και δεν υπάρχουν ακόμη:

– Χάραξη

– Μελέτη σκοπιμότητας

– Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

– Οι απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων

– Χρηματοδοτικό μοντέλο

– Συμφωνία επί της χρηματοδότησης

“και αυτά τα δύο τελευταία είναι που θα καθορίσουν στην πραγματικότητα και το αν και με ποιον τρόπο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος κατασκευής και λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου. Αυτή είναι η αλήθεια…” σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Στασινός.

capital.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…

7 hours ago

Χριστουγεννιάτικη μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα στους Αρμένους Αποκορώνου | Βίντεο

Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…

10 hours ago

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…

11 hours ago

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…

11 hours ago

Συνετρίβη αεροσκάφος στο Καζακστάν με 110 επιβάτες – Τουλάχιστον 6 επιζώντες

Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…

11 hours ago

Ραγδαία η μείωση της ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα – Στο 61% πλέον, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – Στο 31% για τους νέους με τα ενοίκια στα ύψη

Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…

11 hours ago

This website uses cookies.