Στην επιβολή χρηματικών προστίμων σε 23 επιχειρήσεις της Κρήτης ύψους € 60.500 προχώρησε το τελευταίο τρίμηνο ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων, στα πλαίσια πανελλαδικών ελέγχων που διενήργησε σε επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων, όπως σούπερ μάρκετ, εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, ξενοδοχεία, αρτοποιεία, κρεοπωλεία κα.
• στη διακίνηση και εμπορία ακατάλληλων – μη ασφαλών τροφίμων σε ποσοστό της τάξης του 28 %.
• στη διαπίστωση ανεπαρκούς επιπέδου υγιεινής στους χώρους παραγωγής, επεξεργασίας, αποθήκευσης, διακίνησης και εμπορίας των τροφίμων – ποσοστό 16,6 %
• στην ανυπαρξία ή στην ανεπαρκή εφαρμογή συστήματος αυτοελέγχου – ποσοστό 14 %
• στην έλλειψη άδειας λειτουργίας – ποσοστό 12 %
• στην ανεπάρκεια στον εξοπλισμό και στις υποδομές – ποσοστό 8,6%
Αναλυτικά
Στα Χανιά οι επιχειρήσεις (ξενοδοχείο, αρτοζαχαροπλαστείο, καφέ – μπαρ κ.α) που ήρθαν αντιμέτωπες με πρόστιμα του ΕΦΕΤ είναι 5 οι οποίες θα καταβάλουν συνολικά 11.500 ευρώ.
Τέλος στο Ρέθυμνο σε δύο επιχειρήσεις (μίνι – μάρκετ και ξενοδοχείο) υπεβλήθησαν πρόστιμα συνολικού ύψους 6000 ευρώ.
Συνολικά σε ολόκληρη τη χώρα ο ΕΦΕΤ επέβαλε πρόστιμα σε 130 επιχειρήσεις (μέσα σε αυτές συγκαταλέγονται οι 23 που δραστηριοποιούνται στη Κρήτη) συνολικού ύψους 637.000 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το είδος των επιχειρήσεων που διαπιστώθηκε να έχουν υποπέσει σε παραβάσεις πρόκειται κυρίως για (το ποσοστό αναφέρεται στο σύνολο των ελεγχθέντων καταστημάτων) :
• Καταστήματα μαζικής εστίασης σε ποσοστό της τάξης του 24,6 %
• Σούπερ μάρκετ σε ποσοστό 18,5 %
• Επιχειρήσεις επεξεργασίας και μεταποίησης τροφίμων σε ποσοστό 10,7 %
• Κρεοπωλεία – ιχθυοπωλεία σε ποσοστό της τάξης του 9,2 %
• Αρτοποιεία – ζαχαροπλαστεία σε ποσοστό 8,5 %
• Εταιρείες αποθήκευσης και διανομής τροφίμων σε ποσοστό 5,3 %
• Βιομηχανίες σε ποσοστό 3 %
Για όσες από τις παραπάνω περιπτώσεις προβλέπεται από τη νομοθεσία, υπήρξε παραπομπή στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή.
Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του ΕΦΕΤ Γιάννης Μίχας τόνισε ότι :
«Στον ΕΦΕΤ συνεχίζουμε στον δρόμο που έχουμε χαράξει από την πρώτη στιγμή, αυτόν της σκληρής και υπεύθυνης δουλειάς στην υπηρεσία του πολίτη – καταναλωτή, με στόχο να αποκαλύψουμε στρεβλώσεις, να αναδείξουμε κακώς κείμενα, να απομονώσουμε και να περιθωριοποιήσουμε πρακτικές που βλάπτουν το υγιές εμπόριο, θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, πλήττουν τον συμπολίτη μας καταναλωτή. Αγωνιζόμαστε με όλες τις δυνάμεις, γιατί οι πολίτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τι αγοράζουν. Γιατί οι πολίτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν τι πληρώνουν και γιατί πληρώνουν, όσο πληρώνουν. Οι πολίτες έχουν δικαίωμα που γιγαντώνεται σε περίοδο οικονομικής κρίσης να είναι και να αισθάνονται ασφαλείς για τα προϊόντα που αγοράζουν και καταναλώνουν. Για τον λόγο αυτό οι έλεγχοί μας θα γίνουν ακόμη πιο εντατικοί προς κάθε κατεύθυνση».
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.