Πώληση 4 Airbus

Ερώτηση Νίκου Χουντή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, θα έχουν την ίδια τύχη με τα 4 αεροσκάφη;»
«Η εξευτελιστική τιμή της πώλησης των αεροσκαφών είναι τέτοια, που έχει τροφοδοτήσει υποψίες σκανδάλου τα οποία αξίζει να διερευνηθούν».

Το θέμα της πώλησης των 4 Airbus της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, φέρνει με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής. Ο έλληνας ευρωβουλευτής, αφου τονίζει ότι «ανεξάρτητα από την άποψη που κάποιος μπορεί να έχει για την πώληση της δημόσιας περιουσίας» επισημαίνει ότι «το γεγονός της πώλησης περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου αλλά και οι εξευτελιστικές τιμές με τις οποίες εκποιείται δημόσια περιουσία, προκαλεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης στον ελληνικό λαό». Στη συνέχεια της ερώτησής του, επισημαίνει ότι «κάτω από την πίεση των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που θέτουν οι 3μηνιαίοι στόχοι του προγράμματος ιδιωτικοποίησης του Μεσοπρόθεσμου…επωφελούνται σκανδαλωδώς οι διεθνείς κερδοσκόποι». Τέλος υπογραμμίζει ότι «η εξευτελιστική τιμή της πώλησης των αεροσκαφών είναι τέτοια, που έχει τροφοδοτήσει υποψίες σκανδάλου τα οποία αξίζει να διερευνηθούν» και καλεί την Κομισιόν να απαντήσει εάν «ανησυχεί ότι και τα υπόλοιπα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, θα έχουν την ίδια τύχη με τα 4 αεροσκάφη» και να δώσει πλήρη στοιχεία για την εκτιμώμενη αξία των περιουσιακών στοιχείων της λίστας των 50 δις.

Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή έχει ως έξης:
«Η ελληνική κυβέρνηση, εφαρμόζοντας το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που απορρέει από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής, πούλησε 4 αεροσκάφη Airbus A340-300 στην εταιρεία Apollo Aviation που εδρεύει στις ΗΠΑ, στο ποσό των 31 εκατ. ευρώ και για τα τέσσερα. Η τιμή στην οποία πουλήθηκαν τα 4 Airbus, θεωρείται εξευτελιστική και σκανδαλώδης, με δεδομένο ότι, α) αγοράστηκαν περίπου προς 140 εκατ. ευρώ το καθένα, δηλαδή, 560 εκατ ευρώ και τα τέσσερα,  β) η αποτίμηση της αξίας τους από το Υπουργείο Οικονομικών και η κατώτερη τιμή που είχε θέσει το 2010 ήταν 100 εκατ ευρώ, και γ) η προσφερόμενη τιμή της πλειοδότριας εταιρείας στον προηγούμενο άγονo διαγωνισμό το 2010, ήταν τα 95 εκατ ευρώ.
Κοινός τόπος στην Ελλάδα είναι η εκτίμηση ότι τα 4 αεροσκάφη πουλήθηκαν για παλιοσίδερα, κάτω από την πίεση των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που θέτουν οι 3μηνιαίοι στόχοι του προγράμματος ιδιωτικοποίησης του Μεσοπρόθεσμου, από την οποία επωφελούνται σκανδαλωδώς οι διεθνείς κερδοσκόποι. Η εξευτελιστική τιμή της πώλησης των αεροσκαφών είναι τέτοια, που έχει τροφοδοτήσει υποψίες σκανδάλου τα οποία αξίζει να διερευνηθούν. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς επίσης, ότι η πρώτη φάση των ιδιωτικοποιήσεων έχει υπολογιστεί στα 50 δις, αλλά και, ανεξάρτητα από την άποψη που κάποιος μπορεί να έχει για την πώληση της δημόσιας περιουσίας, ερωτάται η Επιτροπή:
1) Θεωρεί ότι η τιμή πώλησης των 4 Airbus είναι στο εύρος τιμής που είχε εκτιμήσει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα; Εάν όχι, όπως εκτιμούν όλοι στην Ελλάδα, ανησυχεί ότι και τα υπόλοιπα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, θα έχουν την ίδια τύχη με τα 4 αεροσκάφη;
2) Επειδή το γεγονός της πώλησης περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου αλλά και οι εξευτελιστικές τιμές με τις οποίες εκποιείται δημόσια περιουσία, προκαλεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης στον ελληνικό λαό, είναι σε θέση η Κομισιόν να παράσχει τώρα, α) τον κατάλογο των περιουσιακών στοιχείων  των 50 δις με την εκτιμώμενη τιμή πώλησης καθενός, β) ποια περιουσιακά στοιχεία έχει προγραμματιστεί να πουληθούν τα προσεχή τρίμηνα και γ) είναι δυνατόν η ελληνική κυβέρνηση να δέχεται αδιαμαρτύρητα ένα τέτοιο ευτελισμό της δημόσιας περιουσίας;»

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Συλλαλητήριο στα Χανιά για το έγκλημα στην Παλαιστίνη

Κάλεσμα συμμετοχής, στο συλλαλητήριο υπερ του παλαιστινιακού λαού, που είναι προγραμματισμένο για το Σάββατο 5…

12 mins ago

Χωρίς τέλος οι νεκροί σε τροχαία στην Κρήτη – 49 ζωές έχουν χαθεί μέσα στο έτος

Μια νέα τραγωδία στην άσφαλτο της Κρήτης γράφτηκε το πρωί της Παρασκευής, με μια 72χρονη…

14 mins ago

Δήμαρχος Αποκορώνου: Η ΕΤΑΝΑΠ να μείνει εταιρείας λαϊκής βάσης – Να μην περάσει σε κύκλους απρόσωπων συμφερόντων

Ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την πρόσφατη πρόταση εξαγοράς…

25 mins ago

Κάτω τα χέρια από την ΕΤΑΝΑΠ

Ο σοφός γέροντας, μακαριστός Ειρηναίος, που οραματίστηκε και λειτούργησε την ΕΤΑΝΑΠ, ετοίμασε ένα καλύτερο μέλλον…

30 mins ago

Έναρξη προεκλογικής εκστρατείας Π. Πολάκη – Ομιλία την Κυριακή στα Χανιά με έμφαση στα τοπικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Χανίων Παύλος Πολάκης, θα ξεκινήσει την προεκλογική  του εκστρατεία  για την Προεδρία του…

44 mins ago

“Υπερ-στράτα” για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στα Χανιά

Ο Δήμος Χανίων, με αφορμή τον σημερινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, παρουσιάζει τη Δευτέρα…

3 hours ago

This website uses cookies.