ΕΛΛΑΔΑ

Πώς έφτασε το «Αίολος Κεντέρης» να σαπίζει ημιβυθισμένο στα παράλια της Ιταλίας | Βίντεο

Το όνομά του έγινε συνώνυμο της γρήγορης διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι του Πειραιά, σε καιρούς ευημερίας τόσο για την ελληνική ναυτιλία όσο και για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ).

Το «Αίολος Κεντέρης» αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της ΝΕΛ πριν τα οικονομικά προβλήματα χτυπήσουν την πόρτα της εταιρείας. Από τότε τα πλοία τύπου «Κεντέρη» με πρώτο το «Αίολος Κεντέρης» ξεκίνησαν να πουλιούνται διαρκώς και να αλλάζουν χέρια και χρήσεις.

Όλα αυτά μέχρι το 2016 όπου η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» ναυλώθηκε στο εξωτερικό και αναχωρεί για ναυπηγία της Ιταλίας με σκοπό τις εκτεταμένες εργασίες.

Η μεταφορά του πλοίου από την Ελλάδα στο λιμάνι της πόλης Αουγκούστα της Ιταλίας έγινε με ρυμουλκά σκάφη, καθώς η ακινησία του – επί χρόνια παρέμενε δεμένο στη θέση Αμπελάκια της Σαλαμίνας- δεν του επέτρεπαν το ταξίδι με τη χρήση των μηχανών του.

Η συνέχεια γράφτηκε τον Νοέμβριο του 2016 στο θαλάσσιο νεκροταφείο του λιμένα της Αουγκούστα εκεί όπου παραμένει από τότε μέχρι σήμερα το άλλοτε καμάρι της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, το πλοίο παραμένει εκεί ημιβυθιζόμενο εξαιτίας της εισροής υδάτων χωρίς κανείς να ενδιαφέρεται για την αξιοποίησή του. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου το πλοίο να μεταφερθεί σε άλλο σημείο υπό τον φόβο της πλήρους βύθισης και της θαλάσσιας ρύπανσης που τυχόν προκληθεί.

Πώς έφτασε σε αυτή την κατάσταση

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Αίολος Κεντέρης», υπήρξε ένα μοναδικό και ιδιαίτερο φαινόμενο για τα ελληνικά ύδατα. Οι ιδιοκτήτες, στην προσπάθεια τους να το ταυτίσουν ολοκληρωτικά με τον ολυμπιονίκη Κώστα Κεντέρη από όπου πήρε και το όνομα του, θέλησαν να κατασκευάσουν το ταχύτερο πλοίο στην Ελλάδα.

Τον πρώτο καιρό όλα έδειχναν ότι τα είχαν καταφέρει. Όμως, τα συνεχή ατυχήματα και οι καταγγελίες που έπεφταν βροχή από τους πολίτες που κινδύνευσαν να πνιγούν από τα πελώρια κύματα που τους ρουφούσαν την ώρα που έκαναν αμέριμνοι το μπάνιο τους, οδήγησαν στην κατάρρευση και την πώληση του.

Στις 25 Ιουνίου 2003, ο 16χρονος Δημήτρης Χατζησάββας παρασύρθηκε από έναν ορμητικό υδάτινο όγκο, την ώρα που κολυμπούσε στην παραλία της Κασσάνδρας στη Χαλκιδική. Στην προσπάθειά του να γλιτώσει από το κύμα υπέστη κάταγμα στο δεξί πόδι και διακομίσθηκε στο νοσοκομείο.

Έκτοτε οι καταγγελίες πλήθαιναν. Λίγες ημέρες αργότερα, ο πατέρας του 16χρονου κατήγγειλε στο Λιμεναρχείο Νέων Μουδανιών, ως υπαίτιο του τραυματισμού, το επιβατηγό-οχηματαγωγό  «Αίολο Κεντέρη», που εκείνη την ώρα εκτελούσε δρομολόγιο από τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου προς τη Θεσσαλονίκη.

Με αφορμή την συγκεκριμένη καταγγελία, συγκεντρώθηκαν και πολλές άλλες που οδήγησαν στην δημιουργία δικογραφίας. Κάθε φορά που το «Αίολος Κεντέρης» διέσχιζε τον Θερμαϊκό στις κοντινές παραλίες ο κόσμος ήταν σε επιφυλακή.

«Βγείτε από τη θάλασσα…περνάει ο Κεντέρης»

Σύμφωνα με καταγγελίες αλλά και εκτενή ρεπορτάζ, τα προβλήματα υπήρχαν από τα πρώτα δρομολόγια όχι μόνο του «Αίολος Κεντέρης Ι» αλλά και στο «Αίολος Κεντέρης ΙΙ»  της NEL Lines.

Στο πρώτο μεγάλο πρόβλημα με τις μηχανές Pielstick ήρθε στην Ελλάδα επιτελείο μηχανικών από τη Γαλλία για να τις επισκευάσουν, συνεχίστηκαν όμως τα μικροπροβλήματα και έτσι άρχισε να κλονίζεται το όνομα της εταιρείας λόγω συνεχών καθυστερήσεων στα δρομολόγια.

Το «Αίολος Κεντέρης Ι» ανήκε στην κατηγορία των ταχύπλοων και διέθετε άδεια να αναπτύσσει ταχύτητες 30 – 40 κόμβων. Όπως αποδείχθηκε όμως, τα απόνερα του, όταν έπλεε με μεγάλες ταχύτητες στις κλειστές θάλασσες, προκαλούσαν προβλήματα στην ακτογραμμή.

Το 2005 η διοίκηση άλλαξε, αλλά τα προβλήματα ειδικά με το «Αίολος Κεντέρης» σοβάρεψαν. Όλες οι μηχανές πλέον ήταν προβληματικές.

politischios.gr, mixanitouxronou.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Metron Analysis: Άρχισαν τα «όργανα», έως 25% αθροιστικά η ακροδεξιά – «Bουτιά» στην αξιολόγηση κυβέρνησης-αντιπολίτευσης

Δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση σε αντίθεση με την τάση βελτίωσης τον περασμένο μήνα, παρά τη…

5 hours ago

Ν. Κανέλλου: Το εργαστηριακό ψάρι δεν είναι απομίμηση ψαριού

Στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή In Business, με τη Μαρία Σμιλίδου, μίλησε η καθηγήτρια Διατροφής…

7 hours ago

Απειλές Τραμπ κατά Πούτιν αν δεν σταματήσει ο “γελοίος πόλεμος” στην Ουκρανία

Απειλές κατά της Ρωσίας εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ρώσου ομόλογού του, Βλαντιμίρ Πούτιν, αν δεν σταματήσει άμεσα ο πόλεμος…

7 hours ago

Αποκαλυπτική έρευνα για την ακρίβεια: 63% ακριβότερο το καλάθι με βασικά τρόφιμα σε σύγκριση με το 2021 – Μειώθηκε η ιδιοκατοίκηση, αυξήθηκαν τα επιτόκια

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) για…

7 hours ago

Σωκράτης Φάμελλος: «Είναι παράλογο τα κέρδη των τραπεζών να είναι 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο»

«Την ανάγκη αξιοποίησης της συμμετοχής του Δημοσίου και αύξηση της παρέμβασης της πολιτείας και στους…

7 hours ago

Λήγει το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών στο κύκλωμα βρεφών: Σε εξέλιξη η έρευνα για τη ‘βιομηχανοποίηση’ των γεννήσεων

Στις 7-8 Φεβρουαρίου αναμένεται να συμπληρωθεί το 18μηνο της προφυλάκισης γιατρών που κατηγορούνται ότι εμπλέκονται…

7 hours ago

This website uses cookies.