Οι καιροί αλλάζουν με τέτοια ταχύτητα που δεν προλαβαίνουμε να συνειδητοποιήσουμε το νέο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι τεχνολογίες που εισέρχονται στις ζωές μας.
Μια τέτοια αλλαγή αντικατοπτρίζεται και από τον κυρίαρχο ρόλο που αποκτούν στις ζωές μας τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και τον τρόπο που αποτυπώνουν τι ενδιαφέρει τους ανθρώπους.
Το Youtube είναι ένα κοινωνικό μέσο δικτύωσης που γιγαντώθηκε τα τελευταία χρόνια. Δημιουργήθηκε το 2005 από τρεις πρώην υπάλληλους της Paypal και αγοράστηκε από την Google το 2006. Με την έκρηξη της σημασίας των smart phones η σημασία του μέσου έγινε τεράστια. Το 2017, κάθε μέρα παρακολουθούνται 1 δισεκατομμύριο ώρες υλικού που έχει ανέβει στη σελίδα ενώ είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής ιστοσελίδα στον κόσμο.
Σε αυτό το περιβάλλον, τα πιο παραδοσιακά ή νέα μέσα ενημέρωσης προσπαθούν να κερδίσουν το δικό τους μερίδιο επιρροής. Όμως, πλέον ανταγωνίζονται κάθε ένα απλό χρήστη του μέσου που μπορεί και αυτός, με μηδαμινό κόστος, να εκφράζει τη θέση του, να ανεβάζει βίντεο ή φωτογραφίες.
Η αλλαγή που έχει συντελεστεί αποτυπώνεται και στον αριθμό των subscribers στο youtube. Eκεί, χρήστες του μέσου που ανεβάζουν βίντεο δικής τους παραγωγής για θέματα που τους ενδιαφέρουν, μαζεύουν χιλιάδες subscibers ξεπερνώντας σε επιρροή μέσα ενημέρωσης.
Και στην Κρήτη το φαινόμενο αυτό είναι εμφανές. Στα Χανιά, η vblogger Έμμα Παπατζανάκη παρουσιάζει τρόπους για εντυπωσιακά make-up ενώ ανά καιρούς μιλά για τη ζωή της. Έχει κατορθώσει να δημιουργήσει ένα “κανάλι” με μεγάλο ενδιαφέρον το οποίο παρακολουθούν σε τακτική βάση περίπου 52.000 subscibers από όλο τον κόσμο. Ο αριθμός αυτός ξεπερνά πολλές φορές το σύνολο των subscribers όλων των μέσων ενημέρωσης του νησιού. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο μεγαλύτερος τηλεοπτικός σταθμός της Κρήτης, ο KPHTH TV έχει 9.600 subscibers ενώ το μεγαλύτερο ειδησεογραφικό πρακτορείο της Κρήτης, το cretalive.gr, έχει μόλις 2.160 subscibers.
Aλλά η δημοφιλία του συγκεκριμένου vblog είναι μεγαλύτερη και από τη δημοφιλία του λογαριασμού της ιστοσελίδας με τη μεγαλύτερη κίνηση στην Ελλάδα. Το zougla.gr έχει μόλις 13.226 subscibers, το prothema.gr 10.000 subscribers ενώ το newsit έχει περίπου τον ίδιο αριθμό με 58.571 subscribers.
Βεβαίως, υπάρχουν και πολύ πιο δημοφιλή youtube channels όπως αυτό του comedylab με βίντεο από stand up κωμικούς με 573.000 subscribers και το unboxholics.gr όπου παρουσιάζονται νέα τεχνολογικά προϊόντα και βιντεοπαιχνίδια με πάνω από 400.000 subscribers.
Όλα αυτά τη στιγμή όπου τηλεοπτικοί σταθμοί με κόστη στις παραγωγές αλλά και με εκατοντάδες εργαζόμενους και ιστορία δεκαετιών όπως o ANT1 έχει μόλις 170.000 subscribers ενώ ο Alpha Tv έχει 251.000 subscribers.
Η απλή αλήθεια είναι ότι παραγωγές με ελάχιστο κόστος από απλούς χρήστες του μέσου συγκεντρώνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τη δουλειά μέσων ενημέρωσης που απασχολούν εκατοντάδες ανθρώπους.
Άραγε, αυτή η μετατόπιση του ενδιαφέροντος των ανθρώπων, τι επιπτώσεις θα έχει για τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης;
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…
«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…
Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…
Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…
Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…
Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…
This website uses cookies.