Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Ραγδαίες εξελίξεις: Φρένο στη Fraport από την Επιτροπή Αναφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Αντ. Σκαμνάκης: “Δε μπορεί η Fraport να είναι στο αεροδρόμιο μετά από αυτές τις εξελίξεις”

Σημαντικές εξελίξεις σηματοδοτεί η απόφαση της Επιτροπής Αναφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αποδοχή της προσφυγής που κατέθεσε η ΟΣΥΠΑ σχετικά με τους όρους και τον τρόπο της εκχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και των Χανίων.

Η Επιτροπή Αναφορών της Ε.Ε. ξεκινά προανάκριση προωθώντας όσα έχει καταγγείλει η ΟΣΥΠΑ σε τρεις αρμόδιες επιτροπές, την Εσωτερικών Αγορών, των Οικονομικών και της Προστασίας Καταναλωτών.

Να υπενθυμίσουμε ότι σε πρόσφατες δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Alexander Zinnel είχε δηλώσει ότι καθεστερεί η ολοκλήρωση της συμφωνίας λόγω εκκρεμοτήτων, όπως η σύμβαση για παροχή ιατρικών υπηρεσιών με το ΕΚΑΒ αλλά και η έγκριση της σύμβασης από την Ε.Ε.

Να σημειώσουμε ότι όπως είχε δηλώσει και ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης έγινε κυρίως επειδή «η εταιρεία  έχει ως βασικό μέτοχο το Γερμανικό Δημόσιο».

Στην ΟΣΥΠΑ αναφέρουν ότι το ποσό που θα λάβει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων  (περί το 1,2 δισ. ευρώ) θα καλύψει την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους και όχι την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, εξέλιξη που αποτελεί παράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας για την ανταποδοτικότητα των αερολιμενικών τελών.

Τονίζουν, επίσης, ότι οι επενδύσεις των 330.000.000 ευρώ αντιστοιχούν σε 5.800.000 ευρώ για κάθε αεροδρόμιο ανά έτος, ενώ την ίδια στιγμή μόνο για τη βαριά συντήρηση των αεροδρομίων απαιτούνται 5.000.000 ευρώ ανά αεροδρόμιο. Πρόσθεσαν, επίσης, πως το Δημόσιο εισπράττει σήμερα 450.000.000 ευρώ ετησίως, δηλαδή περισσότερα χρήματα από την υποχρέωση επένδυσης των 330.000.000 ευρώ που θα καταβάλει ο ιδιώτης για να εκμεταλλεύεται για 50 χρόνια τα κρατικά αεροδρόμια.

Το έγγραφο από τις Βρυξέλλες που βαζει φρένο στην Fraport

Επικοινωνήσαμε με τον τέως πρόεδρο του συλλόγου εργαζομένων στο αεροδρόμιο Χανίων, κ. Μανώλη Αρμουτάκη για ένα πρωτο σχολιασμό των εξελίξεων.

Όπως μας είπε:

“Επιτέλους η αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπαίνει στην ουσία του θέματος. Δέχεται η Επιτροπή ότι αυτά τα στοιχεία που κατατέθηκαν από την ΟΣΥΠΑ έχουν βάση και γι’ αυτό ξεκινά προανάκριση. Να υπενθυμίσουμε ότι η Επιτροπή εξετάζει τον τρόπο που έγινε η ιδιωτικοποίηση και προσφεύγουν σε τρεις επιτροπές.”

Όσον αφορά τις επιπτώσεις αυτής της εξέλιξης ο κ. Αρμουτάκης είπε:

“Εμείς πιστεύουμε – χωρίς να έχουμε τίποτα δεδομένα – ότι πιθανόν να μπλοκαριστεί η διαδικασία. Αυτό θα φανεί σύντομα. Πάντως, ουδείς περίμενε αυτή την εξέλιξη. Ο κ. Αλεβιζόπουλος όταν κατέβηκε την τελευταία φορά, όλοι εδώ του λέγανε, ότι εντάξει, καλός ο αγώνας, αλλά όλα έχουν τελειώσει. Αλλά ο Αλεβιζόπουλος είπε σε όλους τους φορείς του τόπου ότι “για εμένα δεν έχει τελειώσει τίποτα”.  Να λοιπόν που μας λέγανε ότι τζάμπα τρέχουμε.

Από εδώ, από τα Χανιά παίρνει πάλι έκταση το όλο θέμα. Και η προχθεσινή κινητοποίηση συνέβαλε. Μακάρι να βγει κάτι, τουλάχιστον να καταλάβει και η Ευρωπαϊκή Ένωση ότι δεν καθόμαστε με σταυρωμένα χέρια να μας αρπάξουν τις περιουσίες μας. Θα αντιδράσουμε.”

Από την πλευρά του το μέλος της Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης” κ. Αντώνης Σκαμνάκης είπε:

“Εμείς θα ζητήσουμε εισαγγελική παρέμβαση πλέον. Δε μπορεί η Fraport να είναι στο αεροδρόμιο μετά από αυτές τις εξελίξεις. Και επίσης είναι πάρα πολύ σημαντικό να πούμε ότι αυτό που έκαναν ξημερώματα το πρωί, να κατεβάσουν τα μαύρα πανιά που είχαμε ντύσει τον Δασκαλογιάννη, είναι πράξη άνανδρη, είναι πράξη που δείχνει το ήθος τους και τη μεθοδολογία τους. Εμείς θα είμαστε ξανά στο αεροδρόμιο και θα λογαριαστούμε!”

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Αντώνης Σαμαράς: «Αλαζονεία και έλλειψη ψυχραιμίας δείχνει η διαγραφή μου – Αποκομμένος ο Μητσοτάκης από τη βάση»

Με βαριές εκφράσεις για τον Κυριάκο Μητσοτάκη σχολίασε τη διαγραφή του από τη ΝΔ ο Αντώνης Σαμαράς. Κατηγορεί…

11 hours ago

Ξέσπασε η μητέρα της Εμμας που σκοτώθηκε σε τροχαίο στη Θεσσαλονίκη: «Η πόλη που αγάπησες, θέλει να σε ξεχάσει»

Η Κέλλυ Καμπάκη, η μητέρα της Εμμας Καρυωτάκη που σκοτώθηκε από παράσυρση αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη πριν δύο χρόνια, ξέσπασε…

11 hours ago

Αλλάζουν όλα στη Δημοτική Αστυνομία

Τον ανασχεδιασμό και αναδιοργάνωση της Δημοτικής Αστυνομίας προωθεί με ταχείς ρυθμούς το υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με…

13 hours ago

Ηράκλειο: Η απίστευτη ιστορία του σκύλου που έσωσε τη ζωή ενός γείτονα

Μια απίστευτη ιστορία... διάσωσης που εκτυλίχθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, σε περιοχή δυτικά της πόλης…

13 hours ago

Τουρκία: Έντονη αντίδραση για χάρτη της Κομισιόν με τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της Ελλάδας

Την έντονη αντίδραση της Τουρκίας προκάλεσε μια δημοσίευση της Κομισιόν, ενός χάρτη που απεικονίζει τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (ΘΧΣ) της…

13 hours ago

Ξανά Μητσοτάκης διέγραψε τον Αντώνη Σαμαρά – «Έθεσε εαυτόν για 2η φορά εκτός της ΝΔ»

Σε διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά προχώρησε το κυβερνών κόμμα μετά τις «βόμβες» του πρώην πρωθυπουργού στο ΒΗΜΑ της…

13 hours ago

This website uses cookies.