Categories: OIKONOMIA

Ρουμπινί: “Εάν γινόταν Grexit, η μετάδοση θα ήταν τεράστια. Ακόμη και οι Γερμανοί το καταλαβαίνουν”

Τη στιγμή που οι περισσότεροι αναλυτές κατατείνουν στο συμπέρασμα πως ένα πιθανό Grexit θα έχει μειωμένη επίπτωση στην οικονομία της Ευρώπης, ο Αμερικανός καθηγητής Νουριέλ Ρουμπινί λέει σε όλους τους τόνους πως τα πράγματα θα είναι τελείως διαφορετικά.

«Εάν γινόταν Grexit, η μετάδοση θα ήταν τεράστια. Τα spreads των ομολόγων της περιφέρειας θα διευρυνθούν αντί για την πτωτική πορεία που ακολουθούν τώρα λόγω των κινήσεων της ΕΚΤ. Θα υπάρξει μαζική φυγή καταθετών και σε άλλες τράπεζες της ευρωζώνης και από τη στιγμή που μία χώρα θα βρεθεί εκτός, ο κόσμος θα αρχίσει να αναρωτιέται ποιος θα είναι ο επόμενος. Για αυτό πιστεύω ότι από οικονομική άποψη δεν έχει νόημα το Grexit.

Ακόμη και οι Γερμανοί το καταλαβαίνουν αυτό» αναφέρει ο κ. Ρουμπινί μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg. Το θέμα όμως, δεν σταματά εδώ.

«Θα υπάρξουν επίσης και γεωπολιτικές επιπτώσεις. Οι Ρώσοι έχουν γίνει πιο επιθετικοί όχι μόνο στην Ουκρανία και στη Βαλτική, αλλά επίσης και στα Βαλκάνια, από τη Μολδαβία, στη Βουλγαρία, τη Σερβία μέχρι και την Ελλάδα που είναι ορθόδοξη χώρα. Με την έξοδό της από την ευρωζώνη, η Ελλάδα θα μπορούσε να βρεθεί στην αγκαλιά της ρωσικής αρκούδας» αναφέρει και συμπληρώνει:

«Και τώρα υπάρχουν τα γεωπολιτικά προβλήματα που έχουν οι Ευρωπαίοι, τα τρομοκρατικά χτυπήματα από το Παρίσι μέχρι τη Δανία, υπάρχουν οι τζιχαντιστές που απειλούν ότι θα έρθουν να ανατιναχθούν στην Ευρώπη και η Μέση Ανατολή βρίσκεται σε χάος. Εάν, λοιπόν, το σκεφτεί κανείς, ακόμη και από τη γερμανική πλευρά, δεν έχει νόημα να βγει η Ελλάδα από το ευρώ.

Η Ελλάδα που αντιστοιχεί μόλις στο 2% του ΑΕΠ της ευρωζώνης μπορεί να προκαλέσει οικονομική, χρηματοοικονομική και γεωπολιτική ζημιά στην ευρωζώνη. Εκτιμώ λοιπόν ότι θα υπάρξει συμβιβαστική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για το έλλειμμα, για το χρέος, για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Δεν νομίζω ότι είναι πιθανή η έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη»

iefimerida.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ξαναγίνει σοβαρό κόμμα – Νέο προσκλητήριο σε όσους «απογοητεύτηκαν»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καθήκον να ξαναγίνει ένα σοβαρό και συγκροτημένο κόμμα, γι’ αυτό και έχουν…

13 hours ago

Κουτσούμπας: «Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει, έχουμε πρόγραμμα εξουσίας»

«Δεν θα συμφωνήσω ότι έχει επικρατήσει η άποψη «’ότι το ΚΚΕ δεν θέλει να κυβερνήσει’», τόνισε ο…

13 hours ago

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την αμαθίαν καταλύεται η αλήθεια)…

13 hours ago

Καταγγελία Ευτύχη Δημαλάκη για παράνομη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου Δημοτικής Εταιρείας στον Δήμο Καντάνου-Σελίνου

Ο κ. Ευτύχης Δαμηλάκης, Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής,…

13 hours ago

Οι “Onirama” ξεσήκωσαν το κέντρο της Χανιώτικης Αγοράς και έκλεισαν δυναμικά τις εκδηλώσεις του Επιμελητηρίου Χανίων «Χριστούγεννα Μουσικά στη Χανιώτικη Αγορά»

Σήμερα, στο κέντρο της Αγοράς της πόλης των Χανίων, ολοκληρώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε…

13 hours ago

Τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας – H Κρήτη μέσα στις στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης

Αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα (68…

13 hours ago

This website uses cookies.