Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Σαλπάρει για Χανιά η Minoan Lines

Δρομολόγια για τη γραμμή των Χανίων προτίθεται να ζητήσει η Minoan Lines, καταθέτοντας εντός του Νοεμβρίου τη σχετική αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της εταιρείας και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, επιτέθηκε για μία ακόμη φορά κατά των ανταγωνιστών του στις γραμμές της Αδριατικής και περιέγραψε με μελανά χρώματα την εικόνα της ελληνικής ακτοπλοΐας.Θα πρόκειται για την τρίτη προσπάθεια της Minoan Lines, θυγατρικής του ομίλου Grimaldi, να κατέβει στα Χανιά κόντρα στην ΑΝΕΚ, τη μοναδική εταιρεία που εξυπηρετεί τη γραμμή.
Οι άλλες δύο απόπειρες στο παρελθόν δεν τελεσφόρησαν, καθώς η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας δεν ενέκρινε το σχετικό αίτημα υποστηρίζοντας ότι η ηρακλειώτικη εταιρεία δεν είχε ακολουθήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Αυτή τη φορά, όμως, η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών ΜΙΝΟΑ είναι αποφασισμένη να επιμείνει και να λάβει υπόψη της και το πνεύμα και το γράμμα του νόμου «αφαιρώντας» όλα τα επιχειρήματα κατά της δρομολόγησης των πλοίων της στη γραμμή των Χανίων που μπορεί να αντιτάξουν οι ανταγωνιστές της και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου.
Διεθνές συνέδριο
Η πρόθεση των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά έγινε γνωστή στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε και φέτος ο όμιλος Grimaldi. To 17th Euro-Med Convention «From Land to Sea» πραγματοποιήθηκε το διάστημα 24-27 Οκτωβρίου στο νησί Ischia, στον κόλπο της Νάπολης.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε μετά το συνέδριο, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, αναρωτήθηκε γιατί να μην είναι παρούσα στη γραμμή των Χανίων η Minoan Lines, μία εταιρεία με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία θα δρομολογήσει ελληνικά πλοία με Ελληνες ναυτικούς.
Ο κ. Grimaldi στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι εξαρτάται πλήρως από τις τράπεζες.
Ξεχώρισε δύο εταιρείες, τη Μinoan Lines και την Attica Group, οι οποίες έχουν σύγχρονα πλοία, ενώ έκανε ειδική αναφορά στη ΝΕΛ σημειώνοντας ότι με πλοία ηλικίας κοντά στα 40 χρόνια καρπώνεται επιδοτήσεις 20 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο.
Επίσης, εκτίμησε ότι εξακολουθεί να υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής και εκτίμησε ότι δέκα πλοία σε όλες τις γραμμές θα ήταν αρκετά προκειμένου να εξυπηρετείται το μεταφορικό έργο.
Σήμερα και τη χειμερινή περίοδο δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Αδριατικής τουλάχιστον 14 πλοία εκ των οποίων επτά σχετίζονται με τον όμιλο Grimaldi (τρία στη γραμμή της Αγκόνας, δύο στη γραμμή του Μπρίντιζι, ένα στη γραμμή Ραβέννα Μπρίντιζι και ένα της Hellenic Seaways που δραστηριοποιείται στη γραμμή Porto Marghera-Κόρινθος). Επίσης, τρία διαχειρίζονται από την ΑΝΕΚ και τέσσερα από την Atticα Group.
Ο κ. Grimaldi ζήτησε να αποσυρθούν πλοία για σκραπ και αναφέρθηκε ονομαστικά στα «Κriti I», «Κriti II» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ.
Μείωση ενεργειακού κόστους
Μιλώντας στο συνέδριο γενικότερα για την κατάσταση στη Ναυτιλία, ο κ. Grimaldi επισήμανε ότι ο όμιλος Grimaldi στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμων επενδύοντας σε νεότευκτα πλοία.
Μέχρι τώρα έχει επενδύσει σε 25 νεότευκτα πλοία, ενώ άλλα 11 αναμένεται να παραλάβει τα επόμενα τρία χρόνια. Επίσης, ο όμιλος αναζητά λύσεις εν όψει της εφαρμογής από το 2015 της οδηγίας του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού για τη χρήση καυσίμου 0,1% περιεκτικότητας σε θείο σε ελεγχόμενες περιοχές (Seca).
Ο όμιλος ενισχύει την παρουσία του σε όλες τις γραμμές με αποτέλεσμα στο πρώτο εννεάμηνο του 2013 να μεταφέρει 150.000 φορτηγά και 200.000 περισσότερους επιβάτες σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, το 2012 ήταν το καλύτερο για τον όμιλο. Με ίδια κεφάλαια 2,4 δισ. ευρώ, ο όμιλος εμφάνισε EBITDA αυξημένα κατά 18%, στα 520 εκατ. ευρώ και κέρδη στα 164 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Για το 2013 αναμένει κέρδη στα ίδια επίπεδα αλλά βελτιωμένα EBITDA.

candianews.gr

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

32 επιζώντες από τους 67 επιβαίνοντες από το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν

Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…

1 hour ago

Χριστουγεννιάτικη μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα στους Αρμένους Αποκορώνου | Βίντεο

Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…

4 hours ago

Από όλους εμάς στον “Αγώνα της Κρήτης”, ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα!

Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…

4 hours ago

Χριστούγεννα στην Κρήτη με απρόβλεπτη χιονόπτωση

Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…

4 hours ago

Συνετρίβη αεροσκάφος στο Καζακστάν με 110 επιβάτες – Τουλάχιστον 6 επιζώντες

Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…

5 hours ago

Ραγδαία η μείωση της ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα – Στο 61% πλέον, κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο – Στο 31% για τους νέους με τα ενοίκια στα ύψη

Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…

5 hours ago

This website uses cookies.