Categories: ΘΕΣΕΙΣ

Σκέψεις Απόψεις Λειτουργική κατάφαση της πραγματικότητας

Του π. Στυλ. Θεοδωρογλάκη

«Υπέρ της πόλεως ταύτης, πάσης πόλεως και χώρας..»

Υποστηρίζεται ότι η αγία μας Εκκλησία με τη λειτουργική της έκφραση και ζωή, κλείνει τους ορίζοντες της ανθρώπινης δραστηριότητας, αποτελματώνει τις δυναμικές μας αναζητήσεις, φαλαγγίζει τους πιστούς σε στεγανά με ουτοπιστικό χαρακτήρα και γενικότερο ως όπιο, ως ναρκωτικό αποκοιμίζει και αποτελματώνει.

Λίγο – πολύ η λειτουργία της αγίας μας εκκλησίας λογιάζεται ως στοιχείο αποπροσανατολισμού των πιστών από τα μεγάλα ζητήματα της ζωής.

Λειτουργικά πάντως καλούμαστε όλοι, οι φίλοι του Θεού και της Εκκλησίας, αλλά και οι εχθροί και πολέμιοι της πίστης, άθεοι και αιρετικοί όλων των εποχών και της εποχής μας να σύρρουμε μαζί το χορό της λειτουργικής άνοιξης για να γνωρίσουμε την ευρύτητα του ορθόδοξου λειτουργικού ορίζοντα, που εκτείνεται από τη γη ως τον ουρανό.

Λειτουργικό χρέος κάθε λειτουργική μας αναφοράς είναι η πόλη που φιλοξενούμαστε και φυσικά φιλοξενεί το θυσιαστήριο και το Ναό.

Η λειτουργική φύλαξη της πόλης βρίσκεται πέρα και πάνω από νόμους και διατάξεις, ανήκει στην αγάπη του Θεού.

Η καθαρότητα του περιβάλλοντος είναι καίριος, λειτουργικός στοχασμός, αυθεντικό λειτουργικό βίωμα.

Η μείωση των θορύβων και η διατήρηση και η ανάπτυξη των τοπικών παραδόσεων και εορτών, αποτελούν μόνιμη και διαχρονικά λειτουργική ευχή και επιδίωξη.

«Ειρήνη πάσι» «Άνω σχώμεν τας καρδιας» «Ευχαριστήσωμεν τω Κυρίω», αποτελούν λειτουργικούς αναβαθμούς ησυχίας και γαλήνης, ειρηνικής συνύπαρξης και βιωματικής συμβίωσης όχι μόνο των πιστών μεταξύ τους και με το περιβάλλον, αλλά και με τον ίδιο το Θεό.

Τα λειτουργικά όρια του Ναού ανοίγουν και ταυτίζονται με τα φυσικά όρια της πόλης, της κοινότητας, ώστε να μπορεί η λειτουργία της πόλης να γίνεται λειτουργία της Εκκλησίας.

Η ίδια η λειτουργία της αγίας μας Εκκλησίας με την αρμονική συμβίωση λειτουργών και λειτουργούμενων, με την καθαρότητα και τη λαμπρότητα των προσώπων του Χριστού, της Παναγίας και των αγίων, αλλά και των πιστών, οι εν «μέτρω» κινήσεις και εκφράσεις, πεζά ή ποιητικά ή και μουσικά αποδιδόμενες, όλη αυτή η υπερτελής ενότητα και κοινωνία της προσκαιρότητας με την αιωνιότητα, του ανθρώπινου με το θεϊκό, του βέβυλου με το άγιο, αποτελούν σε σμικρογράφημα, το μεγάλο όραμα της αρμονικής και αναπτυξιακής λειτουργίας της πόλης, της χώρας και κάθε «πόλεως και χώρας» της οικουμένης, του πανανθρώπινου.

Η λειτουργία μας, ως πράξη λύτρωσης και σωτηρίας δεν υπνώνει, δεν κοιμίζει, ξυπνά, διαγείρει τους πιστούς, ξεκουράζει και αναπαύει, δίνει δύναμη και κουράγιο, υπομονή και επιμονή και ανοίγει την όρεξη, για υψηλές, ουράνιες αναζητήσεις και κατακτήσεις των ύψιστων ιδανικών, που τροφοδοτούν και στηρίζουν την ίδια την ύπαρξη και τη ζωή του ανθρώπου και του κόσμου.

Απ’ όλα αυτά προκύπτει ότι η λειτουργική και λατρευτική μας ζωή, που μπορεί να ξεκινά από τους «δύο, ή τρεις συνηγμένους επί τω αυτώ» και να εκτείνεται σε όλα τα πλάτη και μήκη της δημιουργίας όχι μόνον δεν έχει σχέση με νάρκωση των πιστών ή τις όποιες άλλες, ουτοπιστικού χαρακτήρα, εκτιμήσεις και διακηρύξεις, αποτελεί την υπέρβαση από κάθε αμαρτητικό ναρκοπέδιο και φθάνει την πληρότητα της ζωής και της σωτηρίας του ανθρώπου και του κόσμου, που είναι η ενδόμυχη επιθυμία του πανανθρώπινου.

Αυτό είναι πράγματι η λειτουργίας μας στην ορθόδοξη παράδοσή μας, κατάφαση και υπέρβαση της πόλης και της δημιουργίας και μέσα από τούτη τη λειτουργική υπέρβαση και τη λειτουργική κατάφαση, καλύπτοντας, στην απόλυτη πληρότητά τους, όλες τις ανάγκες της ζωής του ανθρώπου και του κόσμου.

Οι θέσμοι της κοινωνικής οργάνωσης, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, τους άρχοντες και το λαό, την ευφορία των καρπών της γης (παραγωγικότητα), τα ταδίξια (οδοιπορούντων) τις σχέσεις και τις αναστροφές ημετέρων και ξένων με κοινή συνισταμένη όλων το πρόσωπο του Ιησού Χριστού «Χριστώ τω Θεώ παραθόμεθα».

Χριστολογικά και λειτουργικά όχι μόνο συγκροτείται, αλλά και τροφοδοτείται η κοινωνική συνοχή και αναπτύσσεται «εν Αγίω Πνεύματι» προς πανανθρώπινη ωφέλεια και ευλογία.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

1 hour ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

1 hour ago

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με…

1 hour ago

ΣΥΡΙΖΑ: 21.465 ψήφισαν μέχρι τις 12:00 – Χωρίς προβλήματα η εκλογική διαδικασία στα Χανιά – Τα μηνύματα των 4 υποψήφιων προέδρων από την κάλπη

Η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής στα Χανιά.…

1 hour ago

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

2 hours ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

2 hours ago

This website uses cookies.