Για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων του, είναι υπερ-αρκετή η περιγραφή που έκανε ο τότε υπεύθυνος για θέματα Ναυτιλίας και νυν βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ,Νίκος Συρμαλένιος. Στην τοποθέτηση του μάλιστα μνημόνευσε και τον υπουργό Ναυτιλίας Θεόδωρο Δρίτσα. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε στην σχετική συνεδρίαση της Βουλής της 1ης Οκτωβρίου του 2014 ο Ν.Συρμαλένιος: «Υπάρχει και το συνυποσχετικό, το οποίο κυρώνετε και το οποίο έχει υπογραφεί μεταξύ του κ. Σαμαρά ως Πρωθυπουργού και του κ. Βενιάμη ως επικεφαλής της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τον Ιούνιο του 2013 και η πρόσθετη πράξη τον Ιούλιο του 2014. Με το συνυποσχετικό αυτό, στα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας δηλώνονται τετρακόσιες εβδομήντα οκτώ εταιρείες. Εάν κάνετε τη διαίρεση, 105 εκατομμύρια ευρώ διά τετρακόσιες εβδομήντα οκτώ εταιρείες σε ετήσια βάση, ξέρετε τι ποσό βγαίνει; Βγαίνει 212.885 ευρώ τον χρόνο. Αυτή είναι η περίφημη συνεισφορά των εφοπλιστών και 105 εκατομμύρια, όταν οι ναυτικοί πλήρωσαν σε μία χρονιά 150 εκατομμύρια το 2012, με τη δικαιολογία ότι θα μας φύγουν τα πλοία με ελληνική σημαία και θα υπάρξει διαρροή».
Μάλιστα είχε αναφερθεί και στο πάγιο επιχείρημα της τότε κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου σχετικά με την δυνατότητα των ναυτιλιακών εταιριών να «αλλάζουν σημαία» μεταφέροντας τις δραστηριότητες τους σε χώρες με ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς. Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Βουλή, είχε υποστηρίξει ότι «δεν μπορεί να γίνει αλλιώς», γιατί τα φορολογικά παραστατικά των εφοπλιστών εκδίδονται σε λιμάνια διάφορων χωρών και δεν μπορούν να ελεγχθούν, αφού δεν υφίσταται «παγκόσμιο σύστημα φορολόγησης». Απαντώντας σε αυτή την επιχειρηματολογία ο Ν.Συρμαλένιος είχε πεί πως «υπάρχει μια διαρκής μετατόπιση της ελληνικής σημαίας σε ξένες σημαίες. Άρα δεν σταματάει αυτή η ιστορία με την υποτιθέμενη αυτή πράξη, τη χαριστική πράξη στους εφοπλιστές. Φαίνεται πόσο η Κυβέρνησή σας είναι δουλική απέναντι στα μεγάλα συμφέροντα. Γιατί δεν μας καταθέτετε την αλληλογραφία του Υπουργού Οικονομικών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την οποία είχαμε ζητήσει δύο και τρεις φορές με ερωτήσεις μας και με τον κ. Δρίτσα συνυπογράφοντα, πέρυσι και πρόπερσι, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάζει θέμα φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών; Γιατί δεν καταθέτετε αυτά τα στοιχεία;»
Πατριώτες οι εφοπλιστές
Προφανώς η προσέγγιση του ΣΥΡΙΖΑ στο συγκεκριμένο θέμα, μετατοπίστηκε εντυπωσιακά έκτοτε και σαφώς μετά τη υπογραφή της συμφωνίας της 12ης Ιουλίου. Έτσι σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» την Κυριακή 9 Αυγούστου 2015 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης δήλωσε: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που έχουν αποδείξει σε κρίσιμες στιγμές τα πατριωτικά τους αισθήματα θα πρέπει για ακόμα μία φορά να αποδείξουν ότι αγαπάνε τη χώρα. Αν όμως εμείς πάμε να επιβαρύνουμε τη ναυτιλία περισσότερο από όσο πρέπει, αυτό θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά υπέρ της ναυτιλίας άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Παράλληλα, εμείς θα χάσουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, αλλά και πολύτιμα έσοδα».
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι στην Ελλάδα παραμένουν σε ισχύ – ανεξάρτητα από το προαναφερόμενο συνυποσχετικό- οι νόμοι 2687/53 και 25/75. Αυτοί προβλέπουν την ύπαρξη 56 φοροαπαλλαγών για τις ναυτιλιακές εταιρίες με κυριότερη αυτή που προβλέπει την φορολόγηση με το σύστημα «tonnage tax» δηλαδή με βάση την χωρητικότητα και την ηλικία του κάθε πλοίο. Κριτήριο αποσυνδεδεμένο πλήρως από τα έσοδα και την κερδοφορία του πλοίου.
«Δεν θα δείτε ποτέ από εμένα και το ΠΑΣΟΚ να πάμε στο παρασκήνιο, να κάνουμε…
«Κίνημα Δημοκρατίας» είναι το όνομα του κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη όπως ανακοίνωσε, εν μέσω χειροκροτημάτων, στο Ίδρυμα…
Στο πλαίσιο της διήμερης περιοδείας του στην Κρήτη, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του…
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε έξω από το Ναυτικό Νοσοκομείο Χανίων, με θύματα δύο πεζούς που…
Τα 18,8 δισ. ευρώ προσέγγισαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στη χώρα μας την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024,…
Μια 27χρονη γυναίκα που κατήγγειλε τον πατέρα της για σεξουαλική κακοποίηση όσο εκείνη ήταν μόλις…
This website uses cookies.