«Τρύπα» σχεδόν 80 εκατ. ευρώ αναμένεται να φέρει η πανδημία στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, τα οποία αναζητούν τη στρατηγική για την επόμενη μέρα, με δεδομένο ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 δεν έφεραν χαμόγελα στη διοίκηση. Στελέχη μάλιστα των ΕΛΤΑ επισημαίνουν ότι για τη βιωσιμότητα του οργανισμού καθίσταται επιτακτική η εφαρμογή προγράμματος εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων. Τονίζουν μάλιστα ότι, με τις έως τώρα κινήσεις και ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει η διοίκηση με στόχο την περιστολή δαπανών, το όφελος αγγίζει τα 85 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά μέχρι τον Μάρτιο του 2020, καθώς το lockdown που ακολούθησε άλλαξε άρδην το τοπίο στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, στελέχη των ΕΛΤΑ σημειώνουν ότι το «νοικοκύρεμα» επετεύχθη με μια σειρά ενεργειών:
• Προσαρμογή της αποζημίωσης συνταξιοδότησης από 30.000 σε 15.000 ευρώ, με συνολικό αναλογιστικό όφελος 60 εκατ. ευρώ. Συνέπεια ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 να κλείσουν με 28 εκατ. ευρώ EBITDA, αντί της αρχικής πρόβλεψης για ζημίες, και πραγματική ταμειακή ωφέλεια 3 εκατ. ευρώ ετησίως από την εκταμίευση του μισού ποσού για τους περίπου 200 εργαζομένους που συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο.
• Μερική αναδιάταξη του δικτύου και επανασχεδιασμός της διανομής, με αποτέλεσμα τη μείωση των αναγκών σε ενοικιαζόμενο προσωπικό κατά περίπου 1.000 άτομα. Το συνολικό όφελος έφτασε τα 15 εκατ. ευρώ, χωρίς επίπτωση στο παραγόμενο έργο.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών ήταν η δραστική περικοπή του μηνιαίου ελλείμματος κατά 33%, από τα 7,2 εκατ. ευρώ στα 4,7 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, η εταιρεία διατηρεί αρνητικά ίδια κεφάλαια 47 εκατ. ευρώ και προβλήματα ρευστότητας, ενώ πρακτικά λειτουργεί χάρη στην προκαταβολή που έλαβε από το κράτος για την καθολική υπηρεσία του 2020. Η ταμειακή κατάσταση της εταιρείας επιβαρύνθηκε και από τις καθυστερήσεις είσπραξης των οφειλών του Δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων και από τη μη είσπραξη της αποζημίωσης που αφορά το καθαρό κόστος παροχής της καθολικής υπηρεσίας, ύψους 170 εκατ. ευρώ. Η καθυστέρηση αυτή, με δεδομένη τη σταθερή πτώση των εσόδων από τις υπηρεσίες που εμπίπτουν στην καθολική υπηρεσία, επηρεάζει την ικανότητα της εταιρείας να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της. Μόνο μέσα στο 2019, η εταιρεία έχασε άλλα 10 εκατ. ευρώ τζίρο, κυρίως από το επιστολικό ταχυδρομείο, ενώ η εικόνα δεν αναμένεται θετική για το 2020.
Η διαδικασία για την εθελουσία έχει ξεκινήσει με την πρόσκληση προς τους εκπροσώπους των εργαζομένων για διάλογο, με στόχο, όπως αναφέρουν στελέχη της διοίκησης, «ένα ριζικά ανανεωμένο και σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, απαλλαγμένων από αγκυλώσεις του παρελθόντος» και με πρόβλεψη, μεταξύ άλλων, για μείωση αποδοχών κατά 9,1%, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το μηνιαίο έλλειμμα. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην απομάκρυνση συνολικά 2.000 εργαζομένων (όφελος 70 εκατ. ετησίως) και θεωρείται από στελέχη της εταιρείας το πιο κρίσιμο βήμα που θα οδηγήσει στην επιστροφή των ΕΛΤΑ στην κερδοφορία και στη βιωσιμότητα.
Σε μία ιστορική ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος, νέος πρόεδρος του κόμματος, προχώρησε…
Η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Χανίων χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση, με…
Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…
Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…
Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…
Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καθώς κατάφερε να επικρατήσει από την…
This website uses cookies.