Τα καταστήματα έως 400 τ.μ., η Κρήτη και τα αλκοολούχα ποτά είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατανάλωσης την περασμένη χρονιά.
Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Circana, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, αυξήθηκαν 3,1% ξεπερνώντας τα 10,876 δισ. ευρώ, -δηλαδή 328 εκατ. ευρώ περισσότερες από το αντίστοιχο ενδεκάμηνο του 2023- η κατανάλωση σημείωσε αύξηση 3,2%, ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο υποχώρησαν οριακά κατά 0,1%.
Η αύξηση κατά 328 εκατ. ευρώ στην κατανάλωση στο ενδεκάμηνο, προήλθε αποκλειστικά και μόνο από τις πωλήσεις των τροφίμων η αξία των οποίων σημείωσε άνοδο 4,1% στα 8,9 δισ. ευρώ, ο όγκος ενισχύθηκε 3,3% και οι τιμές αυξήθηκαν 0,8%. Από την άλλη πλευρά, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και στα καθαριστικά, οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 0,5% και 0,4%, λόγω των έντονων προωθητικών ενεργειών.
Εξαιτίας αυτής της τιμολογιακής πολιτικής και των προωθητικών ενεργειών η κατανάλωση σε αυτές τις δύο κατηγορίες αυξήθηκε σε όγκο 3,4% και 1,9% αντίστοιχα, οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,8% και 2,2% και το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν καταγράφει άνοδο. Αντιθέτως, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 20% από 20,8% και στα καθαριστικά στο 25,7% από 25,8%.
Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση των τροφίμων. Εκεί το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, με αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο των PL να διαμορφωθεί στο 26,7% από 26,3%.
Ποια προϊόντα όμως κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων τους;
Πρωταθλητές, με βάση τα στοιχεία της Circana, σε επίπεδο ενδεκαμήνου ήταν:
Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, με βάση τα στοιχεία της Circana, οι πωλήσεις στα μικρά σημεία πώλησης με επιφάνεια έως 400 τ.μ. αυξήθηκαν κατά 5,9%. Οι πωλήσεις των υπερμάρκετ ενισχύθηκαν κατά 4%, κατά 3% ο τζίρος των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. και μόλις 1,9% ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ.
Ενώ οι γεωγραφικές περιοχές όπου σημειώθηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων ήταν η Κρήτη με αύξηση 5,8%, η Βόρεια Ελλάδα (+4,6%), η Πελοπόννησος (+3,7%), η Θεσσαλονίκη (+3%) και ακολουθούν η Κεντρική Ελλάδα και η Αττική με αύξηση πωλήσεων 2,4%.
Εθνική προτεραιότητα για τη χώρα μας αποτελεί η ανάπτυξη εθνικής στρατηγικής που θα ενισχύσει την…
Γυναίκα αξιωματικό που υπηρετεί στην Τροχαία Ηράκλειου, η Ευστρατια Κουλαρά αναλαμβάνει, συμφωνά με πληροφορίες, τα ηνία της Τροχαίας Χανίων αφού η διοικητής…
Συνεχίζεται η έρευνα για την απόδοση ευθυνών σχετικά με τη φονική σύγκρουση στη λεωφόρο Σούδας,…
Ισραήλ και Χαμάς κατέληξαν σε συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, μετά τις εντατικές διαπραγματεύσεις που…
Αντιμέτωπη με διαδικτυακή χλεύη βρέθηκε μια 53χρονη Γαλλίδα διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων, ονόματι Αν, η οποία εξαπατήθηκε και κατέβαλε…
Επίθεση στην Τουρκία και στον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εξαπέλυσε την Τετάρτη το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ. Απαντώντας στη…
This website uses cookies.