Στην Κομισιόν φέρνει με ερώτηση του ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, το πρόγραμμα επιχορήγησης των ελληνικών ΜΜΕ με το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ έως σήμερα, για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον κορονοϊό.
«Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία», αναφέρει στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι «Η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ», καθώς και ότι «στη μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης που επιδοτήθηκαν «περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης».
Με δεδομένο ότι η διάθεση των κονδυλίων έγινε «μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας», ο Δημήτρης Παπαδημούλης ρωτά την Κομισιόν «αν έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής των επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης» αλλά και «αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα».
Ακολουθεί η πλήρης Ερώτηση προς την Κομισιόν:
Θέμα: Επιχορηγήσεις ελληνικών ΜΜΕ για την καμπάνια ενημέρωσης για την πανδημία του κορονοϊού
Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που αποφάσισε, για την πανδημία του κορονοϊού. Η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ επιβαρύνοντας το δημόσιο ταμείο και αφορά σε επιχορηγήσεις που κατανεμήθηκαν σε μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης. Στη λίστα, που δημοσιοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.
Η κυβέρνηση αρνείται επίμονα να δώσει στη δημοσιότητα τα κριτήρια επιλογής των αποδεκτών και τα ποσά που τους διατέθηκαν, μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η Κομισιόν:
– Έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης, καθώς και για το αν, και πώς, τηρήθηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της δημόσιας λογοδοσίας για την αποτροπή φαινομένων διασπάθισης δημοσίου χρήματος;
– Γνωρίζει αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα;
Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει πολιτικές που περιορίζουν τους αγρότες από…
Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του έτους, αναμένεται η απόφαση της αμερικανικής…
Στις 27 Ιανουαρίου 2025 στο αμφιθέατρο του Ωδείου Αθηνών θα πραγματοποιηθούν οι απονομές των βραβείων…
Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για κλοπή ενός κινητού τηλεφώνου στην Κωνσταντινούπολη…
Βίαιη φραστική - και όχι μόνο - επίθεση που συνοδεύτηκε από αφαίρεση χρημάτων που προέρχονταν…
Σημαντική αλλαγή στο σκηνικό του καιρού προβλέπεται για τις επόμενες ημέρες, με την Εθνική Μετεωρολογική…
This website uses cookies.