ΘΕΣΕΙΣ

Στην Κύπρο δεν έχουν διόδια, στην Κρήτη γιατί;

Οι πολίτες της Κρήτες συζητούν και στο διαδίκτυο για τα διόδια στον νέο ΒΟΑΚ (…οτάν φτιαχθεί) που προανήγγειλε από τα Χανιά ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Χαρακτηριστική είναι και η παρέμβαση του προέδρου του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων και ιδρυτικό μέλους της ομάδας SOS Β.Ο.Α.Κ., κ. Γιάννη Λιονάκη, που τάσσεται υπέρ των διοδίων αφού “οι ζωές μας τώρα προέχουν”. Πάντως, οι αντιδράσεις ήταν και πολλές και έντονες από πολίτες που δεν αποδέχονται ότι πρέπει να πληρώνουν διόδια επισημαίνοντας τους υπέρογκους φόρους που ήδη πληρώνουμε καθώς και τα πολύ υψηλά ποσά που καταβάλλουμε για τέλη κυκλοφορίας καθώς και όσα ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ).

Μάλιστα, ο κ. Λιονάκης εξαιτίας των πολλών αντιδράσεων αναγκάστηκε να επανέλθει με δεύτερη ανάρτηση με το σύνθημα: “Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ” (διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ).

Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο η προάσπιση των αυτονόητων να ταυτίζεται με την προάσπιση της… τσέπης μας; Και αν είναι προάσπιση της τσέπης μας η μη θέληση να επιβληθούν επιπλέον φόροι για τις μετακινήσεις μας στο νησί, τότε πώς μπορεί να χαρακτηριστεί η επιβολή φόρων από κυβερνήσεις και η πληρωμή τους από τους πολίτες εδώ και δεκαετίες δίχως κάποιο ουσιαστικό αντίκρυσμα; Πώς μπορεί να χαρακτηριστεί η πληρωμή για μία υπηρεσία η οποία ποτέ δεν καταβάλλετε;

Με αφορμή τη συζήτηση που διεξάγεται για τα διόδια θυμηθήκαμε τις εντονότατες αντιδράσεις που είχαν προκληθεί στη γειτονική μας Κύπρο όταν η εκεί κυβέρνηση το 2013 σκέφθηκε εν μέσω λιτότητας και μνημονίων να επιβάλλει διόδια. Το σχέδιο δεν προχώρησε, με τον τότε Υπουργό Εσωτερικών κ. Τ. Μητρόπουλο να εξηγεί ότι:

«Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές πρακτικές, διόδια μπορούν να επιβληθούν σε αυτοκινητοδρόμους μήκους τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων. Διαθέτουμε δρόμους με αυτές τις προδιαγραφές, π.χ. οι δρόμοι Λευκωσίας – Λεμεσού, Λεμεσού – Πάφου και Λάρνακας – Λεμεσού, αλλά υπάρχουν πρακτικά προβλήματα, τα οποία καθιστούν την επιβολή διοδίων σχεδόν ανέφικτη. Κι αυτό, επειδή, όπως προέκυψε και από σχετική μελέτη των δεδομένων, οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές.

Πέραν της μικρής σχετικά απόστασης μεταξύ των διαφόρων επαρχιών μας, κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων μας υπάρχει μεγάλος αριθμός εισόδων και εξόδων για τα οχήματα, κάτι το οποίο θα επιβάρυνε τις κοινότητες με τροχαία κίνηση», είπε για να προσθέσει: «Παράλληλα, λόγω και της οικονομικής κρίσης, δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε ειδικά τους κατοίκους πολλών κοινοτήτων, οι οποίοι για να μεταβούν στο διπλανό χωριό θα πρέπει να πληρώσουν διόδια, τη στιγμή κατά την οποία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα διακινούνται μόνο μερικά χιλιόμετρα, π.χ. από τη μια κοινότητα στην άλλη.

Εξάλλου, οι αυτοκινητόδρομοί μας δεν είναι κλειστοί, οπόταν σε περίπτωση επιβολής διοδίων κάποιοι θα σταματούσαν να χρησιμοποιούν τον υπεραστικό δρόμο και θα πήγαιναν στον προορισμό τους από τους αγροτικούς ή άλλους υπηρεσιακούς δρόμους».

Άραγε, στην Κύπρο οι πολίτες βάζουν τις τσέπες τους πάνω από τις ζωές τους; Η απλά επικράτησε η κοινή λογική;

Τροφή για σκέψη…

 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πώς ζεις με 800 ευρώ μισθό και 600 ευρώ νοίκι; – Με αφορμή τα νέα στοιχεία της Eurostat

Δεν έπεσε κανένας από τα σύννεφα με την ανάρτηση της Eurostat για τις δαπάνες στέγασης το 2023,…

10 hours ago

Ο άνθρωπος που έβλεπε τα σκάνδαλα να περνούν…

Από το fb του Δημήτρη Τσίρκα «Πέθανες — κι έγινες και συ: ο καλός. Ο…

10 hours ago

Θλίψη στα Χανιά: Έφυγε από τη ζωή η Ελένη Μανιμανάκη

Έφυγε από τη ζωή η Ελένη Μανιμανάκη, μητέρα της επικεφαλής της δημοτικής παράταξης "Όνειρο είναι…

10 hours ago

Σολτς για τον θάνατο του Κώστα Σημίτη: «Ήταν σπουδαίος Ευρωπαίος και φίλος της Γερμανίας»

Συλλυπητήριο μήνυμα έστειλε με ανάρτηση του, για τον θάνατο του Κώστα Σημίτη, ο καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς. Στο…

10 hours ago

Συλλυπητήρια επιστολή Τάσου Βάμβουκα για τον θάνατο του Κώστα Σημήτη

Ο πρώην Δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας σε μήνυμά του αναφέρει: Αποχαιρετούμε με ευγνωμοσύνη και σεβασμό…

12 hours ago

4 Ιανουαρίου του 1890 γεννήθηκε ο Όσιος Νικηφόρος ο Λεπρός: Ο κουρέας από το Σηρικάρι Χανίων που άγιασε μέσα από τη νόσο του Χάνσεν

Ο πατήρ Νικηφόρος (κατά κόσμο Νικόλαος Τζανακάκης) γεννήθηκε σ’ ένα ορεινό χωριό των Χανίων, στο…

15 hours ago

This website uses cookies.