Παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της China COSCO Shipping Corporation, στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης να σημειώνουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, αλλά η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές.
Σε 1,5 δισ. ευρώ ανέρχεται η συνολική αξία της συμφωνίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης, η συμφωνία για τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ στην China COSCO Shipping Corporation Limited που υπογράφηκε, είναι τιμήματος 368,5 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αξία (της συμφωνίας) να ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ. Η συνολική αξία της οικονομικής συμφωνίας αναλύεται ως εξής:
– 368,5 εκατ. ευρώ προσφορά της COSCO για το 67% του ΟΛΠ.
– 350 εκατ. ευρώ υποχρεωτικές επενδύσεις την επόμενη δεκαετία.
– 410 εκατ. ευρώ τα αναμενόμενα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης.
– 400 εκατ. ευρώ από τα αναμενόμενα μερίσματα για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει, τόκους και εκτιμώμενες νέες επενδύσεις μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2052.
Επισημαίνεται, ότι η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή μεταβίβασης των μετοχών του ΟΛΠ στην COSCO.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν πωλείται το λιμάνι, το οποίο παραμένει στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου και προσθέτουν ότι πωλείται η εταιρεία που διαχειρίζεται τις λιμενικές υποδομές, όχι ο λιμένας του Πειραιά, ιδιοκτήτης του οποίου είναι το ελληνικό Δημόσιο.
Επίσης, επισημαίνουν ότι ο ΟΛΠ είναι παραχωρησιούχος του λιμένος μέχρι το 2052 (master concession) και όχι ιδιοκτήτης του και ότι ο ΟΛΠ έχει ουσιαστικά, ήδη, αποκρατικοποιηθεί με την είσοδό του στο ΧΑ το 2003, με την πώληση 26% των μετοχών σε ιδιώτες επενδυτές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, με αυτήν την εξέλιξη επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Ως σημαντική συμφωνία και μεγάλο βήμα για τη στρατηγική συνεργασία της COSCO με το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισαν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας και ο πρόεδρος της COSCO Xu Lirong, τη συμφωνία που υπεγράφη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διάθεση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ και την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του λιμανιού για τα επόμενα σαράντα χρόνια.
Στην εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο, που ακολούθησε την υπογραφή της συμφωνίας, ο πρόεδρος της COSCO τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η COSCO δεσμεύεται για αρμονική και αμοιβαία επωφελή ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά. Θα επενδύσουμε, είπε, στην αναβάθμιση των υποδομών και τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων του λιμανιού και θα διαχειριστούμε κάθε υπηρεσία με μοντέρνα νοοτροπία. Θα κάνουμε, προσέθεσε, τον Πειραιά τον μεγαλύτερο κόμβο κοντέινερ στη Μεσόγειο, θα αναμορφώσουμε τον χώρο αυτοκινήτων και θα ενισχύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα. Θα επενδύσουμε στη συντήρηση ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, θα επιδιώκουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα και ομαλή διαχείριση της ακτοπλοΐας. Θα γίνει ο Πειραιάς το διεθνές κέντρο διανομής της ανατολικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με τον Xu Lirong, η επένδυση της COSCO στην Ελλάδα είναι κάθε άλλο παρά πρόχειρη, είναι γεμάτη πεποίθηση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. «Θα δώσουμε κεφάλαια, ακόμη και το αίμα μας, για αυτό το λιμάνι, θα κάνουμε τον Πειραιά ένα μαργαριτάρι της Μεσογείου. Το λιμάνι του Πειραιά είναι σαν την Αργώ, ας την αφήσουμε να ανοίξει τα πανιά, ας την αφήσουμε να φέρει το χρυσόμαλλο δέρας», είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο πρεσβευτής της Κίνας Zou Xiaoli, μίλησε για επιπλέον συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής και μετέφερε τα συγχαρητήρια του Κινέζου πρωθυπουργού. «Το αρχαίο λιμάνι του Πειραιά», είπε, «αποτελεί πεδίο διευρυμένης συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών. Μετά το χαλάζι και τη βροχή θα φανεί το ουράνιο τόξο. Όπως λέει ένα κινεζικό ρητό, η απόλυτη ειλικρίνεια και η πλήρης συνεργασία μπορεί να λιώσει μέταλλα και πετρώματα».
Επισήμανε ότι σήμερα το βλέμμα της COSCO στρέφεται στην Ελλάδα. Το έργο θα οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και των εμπορικών συναλλαγών. Το λιμάνι μαζί με τις σιδηροδρομικές γραμμές Ουγγαρίας και Σερβίας που έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται, θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών μεταξύ Κίνας, Ασίας και Ευρώπης. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κομβικό σημείο των νέων εμπορικών διαδρομών μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
Ο ίδιος ανέφερε επίσης, ότι η σημερινή υπογραφή είναι ψήφος εμπιστοσύνης της Κίνας για την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας και ψήφος εμπιστοσύνης της Ελλάδας για την κινεζική επένδυση και το κοινό μέλλον. Ανυπομονούμε, πρόσθεσε, για επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα εφέτος σύντομα.
Παρόντες στην εκδήλωση είναι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, ο διοικητής της Τραπέζηςς της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο επικεφαλής του κόμματος «Το Ποτάμι» Σταύρος Θεοδωράκης, η βουλευτής της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη, ο πρώην υπουργός Χάρης Παμπούκης, εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων κ.ά.
ΚΚΕ: Πρόκληση για τους εργαζόμενους η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ
«Οι κυβερνητικές φιέστες, με τις οποίες η κυβέρνηση γιορτάζει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, αποτελούν πρόκληση για τους εργαζόμενους κι αποδεικνύουν και στον πιο δύσπιστο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπηρετεί “ψυχή τε και σώματι” τις επιδιώξεις του κεφαλαίου. Ο λαός ας βγάλει τα συμπεράσματά του», αναφέρει σχόλιο του ΚΚΕ «για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ».
Θεοδωράκης: Δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από την ανάπτυξη
Ο Σταύρος Θεοδωράκης παρευρέθηκε στην εκδήλωση για την υπογραφή της συμφωνίας του ΤΑΙΠΕΔ με την COSCO, για τον ΟΛΠ. Μετά το πέρας της τελετής ο επικεφαλής του Ποταμιού δήλωσε:
«Μετά από 10 μήνες η κυβέρνηση αποφάσισε να υπογράψει τη συμφωνία με την COSCO. Θα μπορούσε να πει κανείς κάλλιο αργά παρά ποτέ. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να μελετήσουμε πόσο στοιχίζουν στη χώρα αυτές οι καθυστερήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος πέρα από την ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τις αποκρατικοποιήσεις και τις επενδύσεις. Όσο πιο γρήγορα το συνειδητοποιήσουν, τόσο πιο γρήγορα θα φύγουμε από την κρίση».
Λαφαζάνης: Μέγα σκάνδαλο η υπογραφή Τσίπρα
Για «μέγα σκάνδαλο με ποινικές ευθύνες» και για «φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου» κάνει λόγο ο επικεφαλής της ΛΑΕ Παναγιώτης Λαφαζάνης με αφορμή την ολοκλήρωση της παραχώρησης του ΟΛΠ.
Στη δήλωσή του το κορυφαίο στέλεχος της ΛΑΕ τονίζει και τα εξής, μεταξύ άλλων: «Μαύρη Παρασκευή και αποφράδα μέρα η σημερινή για την Ελλάδα, με την άθλια κυβέρνηση ενός παραδομένου πρωθυπουργού να εκχωρεί το πανάρχαιο στρατηγικό λιμάνι της χώρας σε ξένα αδηφάγα συμφέροντα. Αποτελεί τραγωδία για την Ελλάδα, ότι έχει ένα πρωθυπουργό ο οποίος, ξοφλώντας γραμμάτια, ξεπουλά, με προκατασκευασμένες διαδικασίες και φωτογραφικές συμφωνίες παρασκηνίου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, και μάλιστα έναντι πινακίου φακής».
Ο κ. Λαφαζάνης εκτιμά πως «η υπογραφή Τσίπρα στην εκχώρηση σε ξένα συμφέροντα του λιμανιού του Πειραιά, αποτελεί μέγα σκάνδαλο, του οποίου θα αποκαλυφθούν στη συνέχεια σε όλο το μεγαλείο τους και σε όλες τις εκφάνσεις τους οι πραγματικές διαστάσεις του».
Υπογραμμίζει επίσης πως «δεν υπάρχει προηγούμενο χώρας, ακόμα και της χειρότερης αποικίας, που να έχει πουλήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της, σε ξένα κρατικά συμφέροντα. Αυτή η αποικία, διότι αποικία έχει καταντήσει η χώρα μας, είναι απόρροια μνημονιακών υποδουλωμένων κυβερνήσεων».
Τέλος, προειδοποιεί δε ότι «είναι βέβαιο ότι αν ολοκληρωθεί η χαριστική μεταβίβαση του λιμανιού του Πειραιά, θα έρθει γρήγορα η ώρα που αρκετοί θα καθίσουν στο σκαμνί του κατηγορουμένου».
Διπλωματική απουσία Δρίτσα
Η διπλωματική απουσία του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα από την τελετή για την υπογραφή της συμφωνίας ΤΑΙΠΕΔ- Cosco στο Ζάππειο, όπου την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, ήταν ένα ακόμη επεισόδιο στο σίριαλ της αμφιθυμίας του ΣΥΡΙΖΑ για την πώληση του πρώτου λιμανιού της χώρας.
“Το λιμάνι της αγωνίας” η δημοτική παράταξη που ο κ.Δρίτσας είχε ιδρύσει στον Πειραιά είχε ταχθεί εξαρχής κατά της παραχώρησης του ΟΛΠ και προφανως ο υπουργός Ναυτιλίας βρέθηκε σε δύσκολη θέση όταν η γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ (και) σε αυτό το θέμα άλλαξε.
Από την ανακοίνωση του διαγωνισμού, ο κ.Δρίτσας είχε κρατήσει αποστάσεις, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι δεν είχε ενημέρωση και πως βρίσκεται σε κόντρα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, με τον οποίο καθόλου αγαστές σχέσεις δεν έχουν και άλλοι υπουργοί της κυβέρνησης.
Βέβαια με την παρουσία Δραγασάκη στο Ζάππειο (και ενώ είχε προηγηθεί η υπογραφή στο Μαξίμου παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα), διευκολύνθηκε η κυβέρνηση: Από τη μία δείχνει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις για τις οποίες πιέζεται έξωθεν και από την άλλη κρατά τα προσχήματα έναντι των ψηφοφόρων της.
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.