Στη Κρήτη κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας με επίκεντρο την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του νησιού

Ζήτημα χρόνου είναι πλέον η παραχώρηση των σημαντικότερων λιμενικών υποδομών του νησιού σε ιδιώτες. Η κυβέρνηση ¨φουλάρει¨ τις μηχανές για την ιδιωτικοποίηση των Λιμένων και στέλνει κλιμάκιο στην Κρήτη για να προετοιμάσει το πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων .
Η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να κάνει το επόμενο βήμα και να παραχωρήσει σε ιδιώτες συνολικά 35 Λιμάνια της χώρας ανάμεσα τους και τέσσερα της Κρήτης(Ηράκλειου, Αγ.Νικολάου, Ρεθύμνου και Σούδας).

Χθες Δευτέρα κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κωνσταντίνο Μουτζούρη  βρέθηκε στο Ηράκλειο όπου μετείχε σε παγκρήτια σύσκεψη με επίκεντρο την πορεία των αποκρατικοποιήσεων των τεσσάρων λιμανιών της Κρήτης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν όλοι οι αρμόδιοι παράγοντες της Κρήτης, του Λιμενικού και άλλων σχετικών φορέων και έγινε συζήτηση για το θέμα των λιμανιών Σούδας, Ρεθύμνου και Αγίου Νικολάου, τα οποία πρόσφατα εντάχθηκαν στη λίστα των υποδομών του Ελληνικού Δημοσίου προς ιδιωτικοποίηση. 

«Οχι» Σκουλάκη στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Σούδας

«Την υπαγωγή του Λιμανιού της Σούδας στην αρμοδιότητα του Δήμου Χανίων, μέσω της μεταβίβασης των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου του Νομού Χανίων στο Δήμο και ειδικότερα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο» ζητά με επιστολή που απέστειλε, την Παρασκευή 24 Αυγούστου, προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη και Ναυτιλίας, Κωστή Μουσουρούλη, ο Δήμαρχος Χανίων Μανώλης Σκουλάκης.

Ταυτόχρονα ο κ. Σκουλάκης εκφράζει την κατηγορηματική αντίθεση τόσο του ίδιου όσο και της Δημοτικής Αρχής στην πρόθεση ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού της Σούδας μέσω της παραχώρησης κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης αυτού σε τρίτους τονίζοντας ότι «μια τέτοια κίνηση θα ήταν καταστροφική για την αναπτυξιακή προοπτική του λιμένα της Σούδας μια και θα οδηγούσε σε υποβάθμιση της δυνατότητας αποτελεσματικής διαχείρισης και εκμετάλλευσης των Λιμενικών εγκαταστάσεων και της χερσαίας ζώνης αυτού από τους τοπικούς φορείς».

Ο Δήμαρχος Χανίων, επεκτείνοντας την επιχειρηματολογία του για την αναγκαιότητα να περιέλθει το λιμάνι της Σούδας στο Δήμο, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι:

•η αποτελεσματική διαχείριση και εκμετάλλευση των Λιμενικών εγκαταστάσεων και της χερσαίας ζώνης του Λιμένα της Σούδας προϋποθέτει τη συνέχεια του προγραμματισμού και των συνεργασιών που έχουν έως σήμερα επιτευχθεί. Θα ήταν αδιανόητο και καταστροφικό να ακυρωθούν συμφωνίες που συμβάλουν στην τοπική ανάπτυξη (π.χ. τουρισμός κρουαζιέρας) και να ανατραπούν προγραμματισμοί ετών, εξ’ αιτίας του ότι το κέντρο των αποφάσεων διαχείρισης και λειτουργίας του λιμανιού της Σούδας θα βρίσκεται εκτός της τοπικής αυτοδιοίκησης και των πλαισίων ανάπτυξης που αυτή καθορίζει.

•η εύρυθμη λειτουργία του Λιμανιού απαιτεί καθημερινή διεκπεραίωση των σύνθετων και πολυδιάστατων θεμάτων που προκύπτουν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτό συνδυάζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Λιμένα της Σούδας (ύπαρξη στρατιωτικών εγκαταστάσεων της βάσης του ΝΑΤΟ και του Ναυστάθμου Κρήτης, ύπαρξη υγροβιότοπου εκβολής ποταμού Μορώνη στον εσωτερικό μυχό του κόλπου, ύπαρξη Ενετικού Φρουρίου «Φορτέτζα» στη νησίδα της Σούδας κ.α.).

Επιπρόσθετα και σε ότι αφορά την ενσωμάτωση του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου, με το εξειδικευμένο προσωπικό αλλά και την τεχνογνωσία που διαθέτει, τόσο σε διοικητικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο, στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, ο κ. Σκουλάκης υπογραμμίζει ότι «αυτή θα προσδώσει νέα αναπτυξιακή δυναμική, ώστε να ανταπεξέλθει στα νέα αυξημένα καθήκοντα του» προσθέτοντας ότι «πέρα από το όφελος για τον φορολογούμενο, με περιορισμό των εξόδων από δύο υπηρεσίες, θα προσδώσει στο Λιμάνι της Σούδας τον ρόλο που του αρμόζει στο χώρο του Αιγαίου, προς όφελος του Δήμου Χανίων, του νομού των Χανίων, αλλά και ολόκληρης της Κρήτης».

Κλείνοντας ο κ. Σκουλάκης δεν παραλείπει να επισημάνει ότι το εν λόγω αίτημα είχε υποβάλλει από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων – στις 18 Ιανουαρίου 2011 – προς την κεντρική Κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία, ζητώντας άμεσα από τους νέους Υπουργούς να αναλάβουν πρωτοβουλίες για το θέμα.

Τα λιμάνια που βγαίνουν στο “σφυρί”

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών που εμπλέκεται στη διαδικασία, η νέα φουρνιά ιδιωτικοποιήσεων αφορά λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι. Διευκρινίζεται ότι «μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμένων να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης».

Επισημαίνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μεταφερθεί προς αξιοποίηση τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει ως οικονομικούς συμβούλους τη Morgan Stanley και την Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

1.237 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στην Κρήτη – Διπλασιασμός μέσα σε ένα χρόνο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…

42 mins ago

Ακόμη μία θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: 2.000 θάνατοι από πολυανθεκτικά μικρόβια – Μεγάλος κίνδυνος νέας πανδημίας αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών

Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…

49 mins ago

Διπλωματικός συναγερμός στη «σκιά» του Oreshnik και φόβοι για νέα κλιμάκωση μετά τα σενάρια για αποστολή Γαλλικών και Αγγλικών στρατευμάτων στην Ουκρανία

Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…

53 mins ago

Γάζα: Στους 44.235 οι νεκροί από τους ισραηλινούς βομβαρδισμούς – «Κόλαση» η κατάσταση για τους άμαχους

Το ισραηλινό κράτος-δολοφόνος συνεχίζει τη γενοκτονική του πολιτική σε βάρος του παλαιστινιακού λαού που μέχρι…

1 hour ago

Υπόθεση Πελικό: Η εισαγγελία ζήτησε να επιβληθεί η μέγιστη ποινή στον σύζυγό της – 20 χρόνια κάθειρξη

Ποια ποινή θα πρέπει να επιβληθεί στον Ντομινίκ Πελικό, τον άνδρα ο οποίος επί περίπου 10…

1 hour ago

Η απίστευτη αιτία που οι Millennials και οι νέοι της Γενιάς Ζ αρρωσταίνουν τόσο συχνά

Είναι γεγονός: Οι νεαροί Millennials (άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1995) και η γενιά…

1 hour ago

This website uses cookies.