«Φεγγαράκι μου λαμπρό…
φέγγε μου να περπατώ!»
Αγωνία για την ειδική αγωγή…
Και τούτο γιατί η κυβέρνηση χρωστά εκατομμύρια ευρώ στα ΚΤΕΛ όλης της χώρας από τη μια και από την άλλη τη νέα σχολική χρονιά μεταφέρει τη μεταφορά των μαθητών στους Δήμους με ελάχιστους πόρους, ελπίζοντας στην «εκλογίκευση» του προγράμματος μεταφορών από τους Δήμους.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά στο Ηράκλειο συνεχίζουν να κλείνουν σχολεία, ακόμα και αυτές τις μέρες… Συγκεκριμένα έκλεισαν τα ολιγοθέσια σχολεία Δεματίου, Καστελλιανών και Σκινιά, για να κάνουν ένα ολιγοθέσιο στο Σκινιά. Παγκόσμια πατέντα… Κλείνουμε ολιγοθέσια για να δημιουργήσουμε ξανά ολιγοθέσια. Και αυτό γίνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά! Τώρα προσπαθούν να κλείσουν το 2/θέσιο Δ. Σ. Καβροχωρίου για να κάνουν 4/θέσιο το Δ./ Σ. Καλεσίων, τη στιγμή που το Δ. Σ. Καλεσών από πέρυσι θα έπρεπε να ήταν 4/θέσιο, αφού είχε τον ανάλογο αριθμό μαθητών…
Να θυμίσουμε τη μεγάλη λαίλαπα του 2011, όταν με εντολή της τρόικας, οι ντόπιοι συνεργάτες της έτρεξαν να κλείσουν εκατοντάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Λαίλαπα που είχε πλήξει και το Ηράκλειο, καθώς έκλεισαν ακόμα και ορεινά σχολεία, με αποτέλεσμα δεκάδες μαθητές να έχουν τη νέα σχολική χρονιά αβέβαιη φοίτηση στα δημόσια σχολεία…
Ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Πριν λίγες ημέρες οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ της Περιφέρειας Κρήτης (Μιχάλης Κριτσωτάκης, Μαρία Διακάκη, Κωστής Δερμιτζάκης και Ανδρέας Ξανθός), κατέθεσαν ερώτηση προς τα αρμόδια Υπουργεία για τα «Σοβαρά προβλήματα αναμένονται και τη φετινή σχολική χρονιά για τη μεταφορά των μαθητών στην Κρήτη λόγω συσσωρεμένων οφειλών της πολιτείας προς τα Κ.Τ.Ε.Λ. Κρήτης».
Σύμφωνα με την ερώτηση οι συνολικές οφειλές προς το Κ.Τ.Ε.Λ. Ηρακλείου-Λασιθίου Α.Ε. ανέρχονται σε 7.194.279,98€ (ποσό 1.477.093,47€ αφορά το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ 2009-2010) και προς το Κ.Τ.Ε.Λ. Χανίων- Ρεθύμνου Α.Ε. σε 8.362.621,94€, ενώ ζητούν να δοθεί οριστική λύση στο θέμα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών της δημόσιας εκπαίδευσης, για να σταματήσει η ταλαιπωρία των μαθητών και των οικογενειών τους ώστε να λειτουργούν εύρυθμα και όλες οι σχολικές μονάδες της χώρας.
Οι απαντήσεις των υπουργείων είναι σχετικές:
Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε το μέγεθος του προβλήματος, καθώς:
Η ειδική αγωγή
Με αποκλεισμό στα σπίτια τους απειλούνται χιλιάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες καθώς η μεταφορά τους από και προς τα σχολεία είναι μετέωρη. Το σύνολο των ΑμεΑ που φοιτούν σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας είναι μεταφερόμενα, με αποτέλεσμα χωρίς μεταφορά να μην υπάρχει και εκπαίδευση.
Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται η ανάγκη για την άμεση διαμόρφωση ενός αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν συστήματος μεταφοράς των μαθητών ΑμεΑ στα σχολεία τους, με ειδικά διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης και εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς.
Επίσης είναι αναγκαία η εξακτίνωση των δομών της εκπαίδευσης για τα ΑμεΑ και στην επαρχία με χαρακτηριστικότερη ίσως την ανάγκη ίδρυσης Τμήματος Ένταξης για Κωφά και Βαρήκοα στο Γυμνάσιο Τυμπακίου, τη στιγμή που υπάρχει αντίστοιχο Δημοτικό Σχολείο στο παραπάνω Δημοτικό Διαμέρισμα.
Αν δεν λυθεί το πρόβλημα άμεσα…
Πολλές φορές είχα αντιταχθεί στην παιδαγωγική ερημοποίηση της υπαίθρου και στη «φόλα» που πετούν στις τοπικές κοινωνίες οι ταγοί της εκπαίδευσης για πολυδύναμα εκπαιδευτικά κέντρα και παιδαγωγικούς παράδεισους.
Αν έκανε κάποιος το κόπο να αναρωτηθεί, δε θα κουραζόταν πολύ να βρει ας πούμε την έρευνα (η πιο πρόσφατη) Ιωάννη Φύκαρη Λέκτορα Διδακτικής Μεθοδολογίας Πανεπιστημίου Ιωανίνων (Ι.Μ. Φύκαρη “Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία στην Ελληνική πραγματικότητα ” εκδόσεις Αφ. Κυριακίδη 2002 Θεσσαλονίκη σ. 433)
Ο κ. Φύκαρης ασχολήθηκε να διερευνήσει έξι υποθέσεις που αφορούν τα μονοθέσια σχολεία και φυσικά την ευρέως διαδεδομένη υπόθεση ότι στα πολυθέσια σχολεία παρέχεται τελικά καλύτερη εκπαίδευση από ότι στα ολιγοθέσια , με χειρότερα τα μονοθέσια.
Δημιούργησε λοιπόν με στατιστικά έγκυρο τρόπο ένα τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα από 167 σχολεία από όλη τη Ελλάδα , στα οποία δίδασκαν 224 δάσκαλοι , από τα οποία σχολεία στους 2.266 μαθητές της Δ και ΣΤ τάξης, δόθηκαν δύο τεστ (ένα γλωσσικό και ένα μαθηματικό τεστ) των οποίων τις επιδώσεις σύγκρινε μεταξύ τους .
Αποτέλεσμα .Το ..αξίωμα καταρρίφθηκε! Δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στην απόδοση των μαθητών και στο είδος του σχολείου (μονοθέσιο , ολιγοθέσιο , πολυθέσιο ). Μάλιστα στην ίδια έρευνα , καταρρίφθηκαν αρκετοί άλλοι “μύθοι” που αφορούν τα ολιγοθέσια και μάλιστα τα μονοθέσια σχολεία .
Αν λοιπόν δε λυθεί άμεσα το θέμα, θα ζητήσω ως αιρετός από το ΠΥΣΠΕ να ξανανοίξουν τα κλειστά σχολεία, ξεκινώντας από τα ορεινά χωριά και από αυτά που έχουν τους περισσοτέρους μεταφερόμενους μαθητές.
Δεν θα ανεχθούμε καταστάσεις μη φοιτώντων μαθητών, λόγω αδυναμίας μεταφοράς του στα δημόσια σχολεία…
Ζαχαρίας Καψαλάκης
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου
Την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, οι Κρητικοί ξύπνησαν με το θέαμα των πρώτων χιονιών στην…
Η ομάδα Ασφαλή Ξένοιαστα Παιδιά Τώρα Α.ΞΕ.Π.Τ., μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Σεξουαλικής Υγείας (WAS), σε συνεργασία…
«Για την Κρήτη και την Ελευθερία: Πορεία προς την Ένωση» είναι ο τίτλος της νέας…
Αλλαγές και ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος προανήγγειλε ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος…
Στις 20 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκαν οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Λιμενικών Κρήτης, οδηγώντας στη συγκρότηση του…
Από την έναρξη της λειτουργίας της το 1984, έχει επιδείξει πλούσιο έργο στην εκπαίδευση νέων…
This website uses cookies.