Categories: ΘΕΣΕΙΣ

Στον αέρα οι μεταφορές των μαθητών

«Φεγγαράκι μου λαμπρό…

φέγγε μου να περπατώ!»

Αγωνία για την ειδική αγωγή…

Και ενώ λίγες ημέρες μας χωρίζουν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, κανένας δε γνωρίζει τι θα γίνει με τη μεταφορά των μαθητών μας στα σχολεία…

Και τούτο γιατί η κυβέρνηση χρωστά εκατομμύρια ευρώ στα ΚΤΕΛ όλης της χώρας από τη μια και από την άλλη τη νέα σχολική χρονιά μεταφέρει τη μεταφορά των μαθητών στους Δήμους με ελάχιστους πόρους, ελπίζοντας στην «εκλογίκευση» του προγράμματος μεταφορών από τους Δήμους.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά  στο Ηράκλειο συνεχίζουν να κλείνουν σχολεία, ακόμα και αυτές τις μέρες… Συγκεκριμένα έκλεισαν τα ολιγοθέσια σχολεία Δεματίου, Καστελλιανών και Σκινιά, για να κάνουν ένα ολιγοθέσιο στο Σκινιά. Παγκόσμια πατέντα… Κλείνουμε ολιγοθέσια για να δημιουργήσουμε ξανά ολιγοθέσια. Και αυτό γίνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά! Τώρα προσπαθούν να κλείσουν το 2/θέσιο Δ. Σ. Καβροχωρίου για να κάνουν 4/θέσιο το Δ./ Σ. Καλεσίων, τη στιγμή που το Δ. Σ. Καλεσών από πέρυσι θα έπρεπε να ήταν 4/θέσιο, αφού είχε τον ανάλογο αριθμό μαθητών…

Να θυμίσουμε τη μεγάλη λαίλαπα του 2011, όταν με εντολή της τρόικας, οι ντόπιοι συνεργάτες της έτρεξαν να κλείσουν εκατοντάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Λαίλαπα που είχε πλήξει και το Ηράκλειο, καθώς έκλεισαν ακόμα και ορεινά σχολεία, με αποτέλεσμα δεκάδες μαθητές να έχουν τη νέα σχολική χρονιά αβέβαιη φοίτηση στα δημόσια σχολεία…

Ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Πριν λίγες ημέρες οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ της Περιφέρειας Κρήτης (Μιχάλης Κριτσωτάκης, Μαρία Διακάκη, Κωστής Δερμιτζάκης και Ανδρέας Ξανθός), κατέθεσαν ερώτηση προς τα αρμόδια Υπουργεία για τα «Σοβαρά προβλήματα αναμένονται και τη φετινή σχολική χρονιά για τη μεταφορά των μαθητών  στην Κρήτη λόγω συσσωρεμένων οφειλών της πολιτείας προς τα Κ.Τ.Ε.Λ. Κρήτης».

Σύμφωνα με την ερώτηση οι συνολικές οφειλές προς το Κ.Τ.Ε.Λ. Ηρακλείου-Λασιθίου Α.Ε. ανέρχονται σε 7.194.279,98€ (ποσό 1.477.093,47€ αφορά το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ 2009-2010) και προς το Κ.Τ.Ε.Λ. Χανίων- Ρεθύμνου Α.Ε. σε 8.362.621,94€, ενώ ζητούν να δοθεί οριστική λύση στο θέμα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών της δημόσιας εκπαίδευσης, για να σταματήσει η ταλαιπωρία των μαθητών και των οικογενειών τους ώστε να λειτουργούν εύρυθμα και όλες οι σχολικές μονάδες της χώρας.

Οι απαντήσεις των υπουργείων είναι σχετικές:

  • Το Υπουργείο Οικονομικών δηλώνει …αναρμόδιο!
  • Το Υπουργείο Εσωτερικών ευελπιστεί στην «εκλογίκευση» του τρόπου  μεταφοράς  των μαθητών, χωρίς να αναφέρει λέξη για την ταμπακέρα δηλ. τους πόρους που θα δοθούν στους Δήμους για τη μεταφορά των μαθητών.
  • Το Υπουργείο Παιδείας είναι το πλέον ξεκάθαρο στο θέμα, αφού αναφέρει ότι:

Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε το μέγεθος του προβλήματος, καθώς:

  • Οι περισσότεροι Δήμοι δεν έχουν πόρους για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες πλέον…
  • Οι περισσότεροι Δήμοι δεν έχουν την υλικοτεχνική υποδομή (λεωφορεία, προσωπικό, συνοδούς) για να εκτελέσουν τις παραπάνω μεταφορές.
  • Με απλά λόγια οι περισσότεροι Δήμοι αδυνατούν οικονομικά να ανταπεξέλθουν στη μεταφορά των μαθητών της Α/θμιας και Β/θμιας στα σχολεία τους.

Η ειδική αγωγή

Με αποκλεισμό στα σπίτια τους απειλούνται χιλιάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες καθώς η μεταφορά τους από και προς τα σχολεία είναι μετέωρη.  Το σύνολο των ΑμεΑ που φοιτούν σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας είναι μεταφερόμενα, με αποτέλεσμα χωρίς μεταφορά να μην υπάρχει και εκπαίδευση.

Για άλλη μια φορά αναδεικνύεται η ανάγκη για την άμεση διαμόρφωση ενός αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν συστήματος μεταφοράς των μαθητών ΑμεΑ στα σχολεία τους, με ειδικά διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης και εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς.

Επίσης είναι αναγκαία η εξακτίνωση των δομών της εκπαίδευσης για τα ΑμεΑ και στην επαρχία με χαρακτηριστικότερη ίσως την ανάγκη ίδρυσης Τμήματος  Ένταξης για Κωφά και Βαρήκοα στο Γυμνάσιο Τυμπακίου, τη στιγμή που υπάρχει αντίστοιχο Δημοτικό Σχολείο στο παραπάνω Δημοτικό Διαμέρισμα.

Αν δεν λυθεί το πρόβλημα άμεσα…

Πολλές φορές είχα αντιταχθεί στην παιδαγωγική ερημοποίηση της υπαίθρου και στη «φόλα» που πετούν στις τοπικές κοινωνίες οι ταγοί της εκπαίδευσης για πολυδύναμα εκπαιδευτικά κέντρα και παιδαγωγικούς παράδεισους.

Αν έκανε κάποιος το κόπο να αναρωτηθεί, δε θα κουραζόταν πολύ να βρει ας πούμε την έρευνα (η πιο πρόσφατη) Ιωάννη Φύκαρη Λέκτορα Διδακτικής Μεθοδολογίας Πανεπιστημίου Ιωανίνων  (Ι.Μ. Φύκαρη “Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία στην Ελληνική πραγματικότητα ” εκδόσεις Αφ. Κυριακίδη 2002 Θεσσαλονίκη σ. 433)

Ο κ. Φύκαρης ασχολήθηκε να διερευνήσει έξι υποθέσεις που αφορούν τα μονοθέσια σχολεία και φυσικά την ευρέως διαδεδομένη υπόθεση ότι στα πολυθέσια σχολεία παρέχεται τελικά καλύτερη εκπαίδευση από ότι στα ολιγοθέσια , με χειρότερα τα μονοθέσια.

Δημιούργησε λοιπόν με στατιστικά έγκυρο τρόπο ένα τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα από 167 σχολεία από όλη τη Ελλάδα , στα οποία δίδασκαν 224 δάσκαλοι , από τα οποία σχολεία στους 2.266 μαθητές της Δ και ΣΤ τάξης, δόθηκαν δύο τεστ (ένα γλωσσικό και ένα μαθηματικό τεστ) των οποίων τις επιδώσεις σύγκρινε μεταξύ τους .

Αποτέλεσμα .Το ..αξίωμα καταρρίφθηκε! Δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στην απόδοση των μαθητών και στο είδος του σχολείου (μονοθέσιο , ολιγοθέσιο , πολυθέσιο ). Μάλιστα στην ίδια έρευνα , καταρρίφθηκαν αρκετοί άλλοι “μύθοι” που αφορούν τα ολιγοθέσια και μάλιστα τα μονοθέσια σχολεία .

Αν λοιπόν δε λυθεί άμεσα το θέμα, θα ζητήσω ως αιρετός από το ΠΥΣΠΕ να ξανανοίξουν τα κλειστά σχολεία, ξεκινώντας από τα ορεινά χωριά και από αυτά που έχουν τους περισσοτέρους μεταφερόμενους μαθητές.

Δεν θα ανεχθούμε καταστάσεις μη φοιτώντων μαθητών, λόγω αδυναμίας μεταφοράς του στα δημόσια σχολεία…

Ζαχαρίας Καψαλάκης

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ο Σταϊνμάιερ αφού τσέπωσε 2,2 δις ευρώ από τα γερμανικά δάνεια του πρώτου μνημονίου, πήγε και ζήτησε συγχώρεση στην Κάντανο

Έχει και η υποκρισία τα όρια της. Ο Σταϊνμάιερ, ηρθε στο μαρτυρικό τόπο της Καντάνου…

3 hours ago

Όταν οι Γερμανικές Αποζημιώσεις δεν πληρώνονται από τη Γερμανία αλλά από τα λεφτά των Ευρωπαίων

Είναι αυτή η τραγική πραγματικότητα. Η Γερμανία βρίσκει διαρκώς τρόπους να υπεκφεύγει των ευθυνών της…

3 hours ago

Κινητοποίηση έξω από το συνέδριο για το Airbnb: H μαζική τουριστικοποίηση απομακρύνει τις πόλεις από τις ανάγκες των κατοίκων | Φωτός

Σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε το συνέδριο για τη βραχυχρόνια μίσθωση που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης…

6 hours ago

Η Πρωτοβουλία Χανιωτών για το Στρατόπεδο Μαρκόπουλου ζητά «μία κρήνη για τον Μιχάλη»

40 ημέρες συμπληρώθηκαν από τον θάνατο του Μιχάλη Πατσουράκη, ενός ενεργού πολίτη των Χανίων, οικολόγου,…

6 hours ago

3 Νοέμβρη οι εκλογές συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ – Πώς θα ψηφίσετε στα Χανιά

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χανίων, καλεί τα μέλη του στις Εκλογές Συνέδρων για το επικείμενο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ,…

7 hours ago

Ποιες Γερμανικές αποζημιώσεις – Ο Σταϊνμάιερ ήρθε και μας πήρε από πάνω και 2,2 δισ. ευρώ

Του Νότη Μαριά Τελικά «εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι». Αυτό ισχύει κυριολεκτικά σε…

7 hours ago

This website uses cookies.