Στην πιο κρίσιμη φάση βρίσκεται η λεγόμενη μικρή διασύνδεση της Κρήτης με την υπόλοιπη χώρα. Όπως έχει γράψει το cretalive το έργο έχει λάβει από τις 29 Σεπτεμβρίου έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων από το ΥΠΕΝ, αλλά οι κάτοικοι στη χερσόνησο του Μαλέα όπου προβλέπεται να καταλήγει το καλώδιο αντιδρούν και ζητούν αλλαγές στο σχεδιασμό.
Ο ΑΔΜΗΕ εκτιμά ότι μια τέτοια κίνηση θα επέφερε καθυστέρηση δύο ετών στο έργο, με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τον εφοδιασμό της Κρήτης. Παρόλα αυτά ο Διαχειριστής δρομολογεί την υπογειοποίηση ενός ακόμη τμήματος καλωδίου στην Πελοπόννησο και προγραμματίζει συμπληρωματικά έργα ώστε να ικανοποιήσει τους κατοίκους. Μελετάται συγκεκριμένα η βέλτιστη τοποθέτηση των πυλώνων σε σχέση με την απόστασή τους από μικρές ορεινές κοινότητες και οικισμούς, και δρομολογείται η αντικατάσταση όσων από αυτούς είναι τεχνικά εφικτό με ειδικούς μικρότερους στύλους, ώστε να περιοριστεί η όχληση των κατοίκων στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Το αν θα ικανοποιηθούν, ωστόσο οι κάτοικοι και οι φορείς τους, παραμένει προς το παρόν άγνωστο.
Όλα ξεκίνησαν μετά τη λήψη απόφασης της Ε.Ε., από το 2020 και μετά θα επιβληθούν νέα, αυστηρότερα όρια εκπομπών για τις συμβατικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, γεγονός που σημαίνει ότι οι τωρινές ρυπογόνες μονάδες της Κρήτης θα πρέπει να πατήσουν «φρένο» με ότι συνεπάγεται αυτό για την ομαλή τροφοδοσία της τοπικής κοινωνίας με ηλεκτρικό ρεύμα. Για το λόγο αυτό, το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ είναι να λειτουργήσει η μικρή διασύνδεση από το 2020 ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού στο νησί. Κατ’ επέκταση, η ταχύτητα είναι κρίσιμη στην περίπτωση του συγκεκριμένου έργου, σε αντίθεση ίσως με άλλα αντίστοιχα όπου υπάρχει μια έστω και μικρή άνεση χρόνου.
Οι κάτοικοι της περιοχής που αντιδρούν στο έργο με την παρούσα μορφή του έχουν οργανωθεί σε σύλλογο και προσέφυγαν στο ΣτΕ με αίτημα την αλλαγή χάραξης. Επιθυμούν να γίνει το καλώδιο υποθαλάσσιο σε εκείνο το τμήμα του, να καταλήγει στα βόρεια του Δήμου Μονεμβασιάς και στη συνέχεια υπογειοποιημένα να φτάνει στη Μεγαλόπολη μέσω του σταθμού των Μολάων. Τονίζουν, μάλιστα, ότι στην περίπτωση της Κρήτης το καλώδιο είναι υπόγειο εξ ολοκλήρου. Παράλληλα, σημειώνουν ότι το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ στην αρχική μορφή του, προέβλεπε πως το καλώδιο θα παρέκαμπτε υποθαλάσσια τη χερσόνησο του Μαλέα.
Ο ΑΔΜΗΕ μέσω του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου, Μάνου Μανουσάκη, υποστηρίζει ότι παρά τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου, δέχτηκε να προχωρήσει σε νέα διαβούλευση με εκπροσώπους των κατοίκων και ξεκίνησε τη διερεύνηση άλλων εναλλακτικών λύσεων που θα ελαχιστοποιούσαν το μήκος του εναερίου τμήματος επί της χερσονήσου Μαλέα.
Το πόρισμα που έβγαλε ο ΑΔΜΗΕ είναι ότι τυχόν υιοθέτηση μιας λύσης με αμιγώς υπόγειες καλωδιακές γραμμές θα επέφερε καθυστέρηση δύο ετών στην υλοποίηση του έργου, η οποία χαρακτηρίζεται ως απαράδεκτη δεδομένης της αναγκαιότητας της διασύνδεσης για την Κρήτη. Παράλληλα, ο κ. Μανουσάκης υποστήριξε ότι η όδευση του έργου έχει ήδη τροποποιηθεί μία φορά στο παρελθόν λαμβάνοντας υπόψη τις θέσεις της τοπικής κοινωνίας, με υπογειοποίηση περίπου του 30% του καλωδίου, γεγονός που αύξησε σημαντικά το κόστος.
Πλέον, απομένει να φανεί το πως θα εξελιχθεί η προσφυγή των τοπικών φορέων και κατοίκων στο ΣτΕ, η οποία απειλεί να καθυστερήσει το έργο με ότι συνεπάγεται αυτό.
Τριάντα δύο επιζώντες υπάρχουν μετά το αεροπορικό δυστύχημα στο Καζακστάν, σύμφωνα με τις καζάκικες αρχές και συγκεκριμένα…
Την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024, στις 12:00 το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μουσική πατινάδα με παραδοσιακά κάλαντα…
Αγαπητοί αναγνώστες, Ευχαριστούμε που είστε δίπλα μας και μας εμπνέετε να συνεχίσουμε τον δικό μας…
Η ψυχρή αέρια μάζα που έφτασε στην Κρήτη, σε συνδυασμό με διαταραχή στην ανώτερη ατμόσφαιρα,…
Επιβατικό αεροσκάφος με 110 ανθρώπους συνετρίβη, την Τετάρτη (25/12), κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν και στον…
Έπεσε περαιτέρω στο 61% το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis. Θυμίζουμε ότι…
This website uses cookies.