Οι πολιτικοί εποπτεύοντες, δηλαδή το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας – αλλά και το πρωθυπουργικό γραφείο – έχουν αναλάβει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο στην εν εξελίξει διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για να βρεθεί κοινός τόπος όσον αφορά την κατασκευή της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης στο πλαίσιο του PCI.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, μετά την τελευταία σύσκεψη των Βρυξελλών, η πρόταση της Κομισιόν έχει φτάσει και παραδοθεί επισήμως στην Αθήνα. Οι διατυπώσεις της είναι τέτοιες που αφήνουν περιθώρια συμβιβασμού, γεγονός που επιχειρεί να αξιοποιήσει η ηγεσία του ΥΠΕΝ, ενώ πλήρη ενημέρωση, αλλά και εμπλοκή, έχει το Μέγαρο Μαξίμου, το ιδιαίτερο πολιτικό βάρος του οποίου είναι αυτονόητο.
Κεντρικός στόχος, στις επαφές που υπάρχουν με την Κομισιόν, είναι να οριστεί με αυστηρότητα ο ρόλος της τεχνικής επιτροπής που έχει προτείνει η Κομισιόν. Συγκεκριμένα η θέση της ελληνικής πλευράς είναι ότι μια τέτοια τεχνική επιτροπή θα πρέπει να εξετάζει τη διαλειτουργικότητα και μόνον των τεχνικών επιλογών, αλλά να μην έχει αρμοδιότητα γενικώς για το σύνολο των τεχνικών προδιαγραφών του έργου.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι τη σύσταση επιτροπής για τις τεχνικές προδιαγραφές δεν την αποδέχεται ο ΑΔΜΗΕ ο οποίος δηλώνει ότι δεν πρόκειται να επενδύσει κεφάλαια σε ένα έργο στο οποίο θα είναι «όμηρος άλλων».
Τη γραμμή, δε, της συνεννόησης αλλά μόνον για τα θέματα διαλειτουργικότητας, την είχε στην πραγματικότητα ήδη αποκαλύψει ο κ. Σταθάκης όταν έλεγε, μιλώντας στους δημοσιογράφους ότι «τεχνικά θέματα συμβατότητας του συνολικού έργου PCI και του κομματιού Αττική – Κρήτη, είμαστε ανοιχτοί να τα συζητήσουμε, στο βαθμό πάντα που τηρούνται οι καθιερωμένες θεσμικές μέριμνες. Δεν μπορούμε να κάνουμε επιλογές που θα βρίσκονται εκτός των θεσμικών πλαισίων».
Από την άλλη, αγκάθι για την ομαλή εξέλιξη των πραγμάτων είναι το γεγονός ότι η Κομισιόν συνεχίζει να μην αναγνωρίζει την ανάθεση του έργου από τη ΡΑΕ στο spv «Αριάδνη Interconnection». Αρμόδιοι παράγοντες ανέφεραν στο energypress ότι στο σημείο αυτό υπάρχει πράγματι ένα «θέμα γοήτρου» για τη ΡΑΕ ωστόσο, όπως επισήμαναν χαρακτηριστικά, «το ουσιώδες είναι να πραγματοποιηθεί το έργο στο πλαίσιο του PCI και να αξιοποιηθεί η δουλειά που έχει γίνει από τον ΑΔΜΗΕ και την Αριάδνη Interconnection έτσι ώστε, ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η επίσημη διαδικασία και από το αν θα εμφανιστεί κερδισμένος ο ένας ή ό άλλος, να κερδηθεί ο κρίσιμος χρόνος που θα επιτρέψει να πραγματοποιηθεί έγκαιρα το 2022 η διασύνδεση».