Με αφορμή την δίκη, αύριο, Τρίτη 18 Οκτωβρίου στις 6:30 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση με μικροφωνική στην πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων στο Ρέθυμνο ενώ την μέρα της δίκης, στις 20 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στις 9 το πρωΐ έξω από τα Δικαστήρια Ρεθύμνου.
Ο 38χρονος, ενώ πραγματοποιούσε διανομές με το φορτηγό ψυγείο της εταιρείας «Γαλακτοκομική Αμαρίου Α.Ε.» (πρώην Μανουκαράκη Α.Ε.), έχασε περιέργως τον έλεγχο του οχήματος, το οποίο εξετράπη της πορείας του και ανατράπηκε, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 21 Μαΐου 2020 σε κατηφορική δεξιά στροφή του επαρχιακού δρόμου Κουρουτών – Φουρφουρά του Δήμου Αμαρίου, μεσημβρινή ώρα, με καλές καιρικές συνθήκες, με άπλετο φως και χωρίς να προκύπτει εμπλοκή άλλου οχήματος. Οι συνθήκες αυτές, και με δεδομένη τη 15ετή οδηγική εμπειρία του θύματος, έστρεψαν από την πρώτη στιγμή τις υποψίες στην κατάσταση του οχήματος. Για το συγκεκριμένο συμβάν υπήρξαν αρχικά δύο τεχνικές εκθέσεις από διαφορετικούς πραγματογνώμονες. Ο πρώτος ορίστηκε αυτεπάγγελτα από το Αστυνομικό Τμήμα Αμαρίου και ο δεύτερος από την οικογένεια του θύματος.
Οι συγγενείς του οδηγού μιλούν για ένα «φονικό φορτηγό» που δόθηκε στον άτυχο εργαζόμενο και που, όπως αποδεικνύεται από τις τεχνικές πραγματογνωμοσύνες, αποτελούσε δημόσιο κίνδυνο.
Μεταξύ των δύο εκθέσεων υπάρχει τεράστια απόκλιση. Η πρώτη, του ορκωτού πραγματογνώμονα Γ. Πετρακάκη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η κατάσταση του οχήματος πριν από το ατύχημα ήταν «μέτρια» και διαπιστώνει πως δεν προέκυψαν προβλήματα στα συστήματα ενεργητικής ή παθητικής ασφάλειας του οχήματος, ενώ το δυστύχημα αποδίδεται στην υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός (σ.σ. περίπου 60 χλμ./ώρα). Ωστόσο, η δεύτερη έκθεση, από τον πραγματογνώμονα μηχανολόγο μηχανικό Ι. Κατσιδονιωτάκη, δίνει εντελώς διαφορετική εικόνα, αναφέροντας ως βασική αιτία του δυστυχήματος το σπάσιμο των φρένων και συγκεκριμένα τη διάρρηξη, λόγω παλαιότητας, του ελαστικού σωλήνα πίεσης (μαρκούτσι) του υδραυλικού συστήματος πέδησης του μπροστινού δεξιού τροχού.
Στην πρώτη έκθεση αναφέρεται πως το σπάσιμο του σωλήνα έγινε όχι πριν, αλλά μετά την ανατροπή του φορτηγού και εξαιτίας αυτής, ισχυρισμός που αποδομείται πλήρως και από τρίτη πραγματογνωμοσύνη από τον μηχανολόγο και ειδικό πραγματογνώμονα Π. Μαδιά. Στη νεότερη έκθεση παρουσιάζεται αναλυτικά ο τρόπος με τον οποίο κόπηκε εγκάρσια ο συγκεκριμένος σωλήνας λόγω παλαιότητας και γήρανσης του υλικού, το οποίο έχρηζε άμεσης αντικατάστασης, αποδίδοντας ευθέως ευθύνη στον επιβλέποντα τεχνικό και ιδιοκτήτη του φορτηγού που επέβλεπε τη συντήρησή του.