OIKONOMIA

Συναλλαγές με POS: Σχέδιο μείωσης των χρεώσεων

Έτοιμες φαίνεται να είναι οι τράπεζες να μειώσουν τις προμήθειες που χρεώνουν στις μικρές συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω POS. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται σύντομα καθώς πρόκειται για συναλλαγές χαμηλής αξίας, γύρω στα 10 με 15 ευρώ, όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές.

Είχε προηγηθεί συνάντηση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη με τους εκπροσώπους των τραπεζών και των παρόχων POS όπου μεταξύ άλλων είχε τεθεί το συγκεκριμένο ζήτημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος της προμήθειας εξαρτάται από την τράπεζα ανάλογα τον πάροχο. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις το ύψος της προμήθειας είναι μηδενικό.

Το ζητούμενο είναι σε μικρές συναλλαγές όπως για παράδειγμα σε περίπτερα, λαϊκές αγορές ή και πρατήρια υγρών καυσίμων, οι προμήθειες αυτές να περιοριστούν όσο γίνεται περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρέωση για τη χρήση τερματικού POS στις παραπάνω κατηγορίες είναι υψηλότερη ορισμένες φορές κι από τα κέρδη που μπορεί να αποκομίσει για π.χ. ένα περίπτερο μέσω της πώλησης ενός πακέτου τσιγάρων. Το ίδιο υποστηρίζουν ορισμένοι ότι ισχύει και για το κέρδος που μπορεί να αποκομίσει ένας ιδιοκτήτης πρατηρίου καυσίμων καθώς και σε αυτές τις περιπτώσεις οι φόροι που περιλαμβάνονται στην τελική τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλοί. Σε συνδυασμό με τις χρεώσεις που επιβάλλονται λόγων χρήσης του POS, τότε το κέρδος για τον πρατηριούχο περιορίζεται ακόμα περισσότερο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες φαίνεται να είναι θετικά διακείμενες στο να προχωρήσουν σε μικρή μείωση στις προμήθειες για συναλλαγές μικρής αξίας ύψους 10-15 ευρώ, για παράδειγμα στο 0,10% από 0,20%. Ακόμα και τότε όμως, για να υπάρξει κάποιο όφελος θα πρέπει να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις και οι εταιρίες πάροχοι των POS οι οποίοι επίσης εισπράττουν προμήθεια ανεβάζοντας σε ορισμένες περιπτώσεις το τελικό κόστος για την επιχείρηση από 0,4% έως και πάνω από 2% για κάθε συναλλαγή.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ένα περίπτερο πουλώντας δύο πακέτα τσιγάρα, ο επιχειρηματίας μπορεί να κερδίσει γύρω στα 20-30 λεπτά ανά συναλλαγή. Λόγω όμως των χρεώσεων μπορεί να «χάνει» από 4 έως και 10 λεπτά.

Σημειώνεται πως η τιμολόγηση μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας, τον τύπο της κάρτας και τη συμφωνία που έχει κάνει η επιχείρηση.

naftemporiki.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χανίων: Θλίψη για το τραγικό δυστύχημα και ανάγκη απόδοσης ευθυνών

Τη βαθιά θλίψη της για το τραγικό τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στα Χανιά και στοίχισε…

27 mins ago

Μινωικές Γραμμές: Τελετή Αγιασμού από τον Αρχιεπίσκοπη Κρήτης και Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας

Με την τιμητική παρουσία του Σεβασμιώτατου Αρχιεπισκόπου Κρήτης, κ.κ. Ευγένιου, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου…

49 mins ago

Αλ. Μαρκογιαννάκης: Κυβερνητική προτεραιότητα ο πρωτογενής τομέας της Κρήτης

Πολύ σημαντική και ξεκάθαρο δείγμα της προτεραιότητας που δίνει η κυβέρνηση στα θέματα της Κρήτης,…

53 mins ago

Το Πολυτεχνείο Κρήτης στην αιχμή της αρχιτεκτονικής έρευνας στην Ανταρκτική!

Η Χριστίνα Μπαλωμενάκη και η Εύχαρις Γουρουντή, απόφοιτες της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και ενεργά μέλη της επιστημονικής ομάδας του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων…

56 mins ago

Διαμαρτυρία κατά των κατασχέσεων και του παγώματος λογαριασμών από τον Δήμο Ηρακλείου

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνεται τη Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2025, στις 18:00, στη Λότζια, με αίτημα τον…

1 hour ago

«Crete. Sense the Authentic»: Η νέα τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης

Με το κεντρικό μήνυμα «Crete. Sense the Authentic», η Περιφέρεια Κρήτης εγκαινιάζει μια νέα τουριστική…

1 hour ago

This website uses cookies.