Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Συνεδρίασε το ΣτΕ για το έργο επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων

Από την απόφαση του Δ’ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας εξαρτάται πλέον το μέλλον του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Γιάννης Δασκαλογιάννης» προϋπολογισμού 100.000.000 ευρώ.Χθες το πρωί συνεδρίασε με πενταμελή σύνθεση το Δ’ τμήμα του ΣτΕ, με θέμα συζήτησης την έκδοση της οριστικής απόφασης για την προσφυγή της εταιρείας Άκτωρ ΑΕ κατά της απόφασης του αναπλ.υπουργού κ.Καλογιάννη για την ανάθεση του έργου στην Κυπριακή εταιρεία Νέμεσις.

Στην συνεδρίαση παρευρέθησαν ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ.Σταύρος Αρναουτάκης και ο Δήμαρχος Χανίων κ.Μανώλης Σκουλάκης.

Όπως δήλωσε στο Flashnews.gr ο κ.Αρναουτάκης «εμείς θέλουμε να εκδοθεί το συντομότερο η απόφαση προκειμένου να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την Κρήτη και δεν μας ενδιαφέρει το ποιος θα το κάνει».

Της χθεσινής συνεδρίασης είχε προηγηθεί απόφαση του ΣτΕ τον περασμένο Νοέμβριο, με την οποία έγινε αποδεκτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της εταιρείας Άκτωρ ΑΕ και το Δικαστήριο είχε αποφασίσει – μεταξύ άλλων και τα εξής :

«Αναστέλλει την εκτέλεση της απόφασης του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Σταύρου Καλογιάννη περί του διαγωνισμού από τις 23 Αυγ 2012, διατάσσει τη μη κατακύρωση του διαγωνισμού και τη μη υπογραφή της σύμβασης με τη ΝΕΜΕΣΙΣ ΑΤΕ και απορρίπτει την παρέμβαση της ΝΕΜΕΣΙΣ.»

Ακολούθησε η κύρια προσφυγή στο ΣτΕ της εταιρείας Άκτωρ ΑΕ με την οποία ζητείται η οριστική μη κατακύρωση του διαγωνισμού.

Εάν – βάση της σημερινής συζήτησης – το ΣτΕ κάνει αποδεκτή την προσφυγή της εταιρείας, τότε ανοίγει ο δρόμος για την ανάθεση του έργου στην εταιρεία Άκτωρ ΑΕ που είναι η δεύτερη μειοδότρια εταιρεία.

Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ θα χαθεί, με τεράστιες επιπτώσεις στην τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης.

Σύντομο ιστορικό του έργου επέκτασης του αεροδρομίου

Η απόφαση για το έργο επέκτασης του αεροδρομίου «Γιάννης Δασκαλογιάννης» είχε ληφθεί πριν από πέντε περίπου χρόνια και για το σκοπό αυτό είχαν «δεσμευθεί» 100 εκατομ ευρώ, ενώ στην συνέχεια εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2007-2013.

Από τότε το θέμα πέρασε από χίλια-μύρια κύματα και από «περίεργα» γραφειοκρατικά προσκόμματα, μέχρι να φτάσει στην δημοπρασία που έγινε τον Απρίλιο του 2012.

Στην δημοπρασία πρώτη αναδείχθηκε η εταιρεία Κυπριακών συμφερόντων ΝΕΜΕΣΙΣ η οποία προσέφερε έκπτωση 48,48%. Δεύτερη ήρθε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ και ακολούθησαν οι εταιρείες ΕΚΤΕΡ και ΤΕΡΝΑ με χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων, πλην όμως, όλα άνω του 40%.

Στην συνέχεια η ΑΚΤΩΡ κατέθεσε προσφυγή στο Υπουργείο Υποδομών, η οποία όμως απορρίφθηκε και ο αναπληρωτής Υπ.Υποδομών κ.Καλογιάννης κατακύρωσε οριστικά το έργο στην ΝΕΜΕΣΙΣ.

Ακολούθησε η προσφυγή για λήψη ασφαλιστικών μέτρων της ΑΚΤΩΡ στο Συμβούλιο της Επικρατείας όπου η προσφυγή της έγινε αποδεκτή.

Το έργο επέκτασης του Αεροδρομίου

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 110.085.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

Η διάρκεια κατασκευής του είναι 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Στο τεχνικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται :

α) επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου, αεροσταθμού κατά 18.000 μ2 (από 13.325 μ2 σήμερα στα 31.572 μ2).
β)Διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση του συνολικού περιβάλλοντος χώρου.
γ) Κατασκευή νέου κτιρίου πύργου ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 2.000 μ2.
δ) Κατασκευή νέου κτιρίου αμαξοστασίου, συνολικής επιφάνειας 2.600 μ2.
ε) Κατασκευή νέου κτιρίου φύλαξης απορριμμάτων 484 μ2.

Ναπολέων Σαραντίδης
sarantidis@flashnews.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Συνέντευξη Πολάκη για Μητσοτάκη, Κασσελάκη και στελέχη Νέας Αριστεράς – Τι πρέπει να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ για να ξαναεπιστρέψει

Συνέντευξη: Χρόνης Διαμαντόπουλος Ο Κυριάκος Μητσοτάκης,  ο Στέφανος Κασσελάκης και τα στελέχη της Νέας Αριστεράς,  μπαίνουν στο…

12 hours ago

Τέμπη: «Μεγάλος αριθμός επιβατών δεν πέθαναν από τη σύγκρουση» – Απολύτως «σχεδιασμένη» η αλλοίωση του χώρου

Νέα στοιχεία για την τραγωδία των Τεμπών κατατέθηκαν στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, με την συμπληρωματική έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη…

12 hours ago

Νέα Αριστερά: Στηρίζει τη Λούκα Κατσέλη για Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Την υποψηφιότητα της Λούκας Κατσέλη για το αξίωμα της Προέδρου της Δημοκρατίας στηρίζει η Νέα…

13 hours ago

Καίτη Γκρέυ: Έφυγε από τη ζωή η μεγάλη τραγουδίστρια – Σε ηλικία 100 ετών – Η τελευταία της επιθυμία

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 100 ετών, η Καίτη Γκρέυ. Η αγαπημένη τραγουδίστρια άφησε την τελευταία της…

13 hours ago

Η Μέρκελ «πήρε το όπλο της»: «Πρέπει να αντιδράσουμε ενωμένοι ενάντια στον Τραμπ – Η Ευρώπη είναι η ασφάλεια ζωής μας»

«Η Ευρώπη είναι η ασφάλεια ζωής μας», ανέφερε η πρώην καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και, ενόψει της επιστροφής…

13 hours ago

Χανιά: Έως και 20 χρόνια φυλάκισης για τον 45χρονο οδηγό της Πόρσε – Απορρίφθηκε το αίτημα του

Στις φυλακές Κορυδαλλού θα βρίσκεται από αύριο Δευτέρα ο 45χρονος οδηγός της Πόρσε, που το περασμένο Σάββατο σκότωσε…

15 hours ago

This website uses cookies.