Αμέσως μετά το Πάσχα, και οπωσδήποτε πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας, αναμένεται από την ελληνική Βουλή η ψήφιση των συμβάσεων παραχώρησης των 14 αεροδρομίων μεταξύ αυτών και του αεροδρομίου Χανίων.
Ο σχετικός νόμος είναι σχεδόν έτοιμος και αναμένεται να περιλάβει τις δύο συμβάσεις παραχώρησης, που αφορούν στις δύο ομάδες επτά συν επτά αεροδρομίων, έτσι όπως είχαν προβλεφθεί στον διαγωνισμό που πραγματοποίησε το ΤΑΙΠΕΔ. Αυτονόητο είναι ότι για να προχωράει σε αυτό το βήμα η διαδικασία έχει ληφθεί, εκτός από το «πράσινο φως» που δόθηκε από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη συγκεκριμένη συγκέντρωση, και η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ότι η σχετική σύμβαση δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.
Να σημειώσουμε ότι ακόμη και σήμερα, παράγοντες της ΥΠΑ αλλά και δημόσιοι υπάλληλοι εμποδίζουν την είσοδο των στελεχών της Fraport στα αεροδρόμια. Τα μεγαλύτερα εμπόδια εντοπίζονται στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, στο αεροδρόμιο των Χανίων και στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς. Να υπενθυμίσουμε ότι ο περιφερειάρχης των Ιονίων Νήσων, πραγματοποίησε δημοψήφισμα «Ναι» ή «Οχι» στην παραχώρηση των αεροδρομίων. Στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό δημοψήφισμα υπερψηφίστηκε το «Οχι» σε ποσοστό 75%.
Η γερμανική πλευρά με τη συνεργασία του ομίλου Κοπελούζου λέει ότι είναι έτοιμη για την ανάληψη του ελέγχου των αεροδρομίων. Οι δύο επιχειρηματικοί όμιλοι φέρεται ότι έχουν εξασφαλίσει ήδη χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από τις τρεις θεσμικές τράπεζες (EBRD, IFC και ΕΙΒ), ενώ το ποσό δεν αποκλείεται να αυξηθεί στα 750 εκατ. ευρώ, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο δανεισμός θα εξαρτηθεί από το ύψος των ιδίων κεφαλαίων που θα αξιοποιήσουν οι δύο πλευρές. Στη συμφωνία δανειοδότησης της Fraport Greece αναμένεται να συμμετάσχουν και εμπορικές τράπεζες από την Ελλάδα.
Ανακοίνωση εργαζόμενων στα αεροδρόμια
Με αφορμή τις συνεχιζόμενες επισκέψεις κλιμακίων της Fraport σε ελληνικά κρατικά αεροδρόμια (ευτυχώς ακόμη είναι, προς απογοήτευση μερικών) και την απαράδεκτη διαδικασία, τρόπο και συμπεριφορά που οι επισκέψεις αυτές γίνονται , καταγγέλλουμε και σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω :
1. Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια με νόμο (κατοχικής φιλοσοφίας ) έχουν περιέλθει στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, οι διεθνείς κανονισμοί και συμβάσεις, που εξακολουθούν να ισχύουν, (ICAO, EASA, ΕΕ κλπ) αναγνωρίζουν σα μόνο υπεύθυνο φορέα ελέγχου και εφαρμογής του αεροπορικού κώδικα και των κανονισμών ασφαλείας, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
2. Οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είναι δημόσιοι υπάλληλοι και εντέλλονται μόνο από τους ιεραρχικά προϊσταμένους τους, οι δε αερολιμενάρχες εντέλλονται μόνο από το Διοικητή της ΥΠΑ, σύμφωνα με το Νόμο 714/70 και το Π.Δ. 56/89.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οποιοδήποτε έγγραφο ή ενημέρωση του ΤΑΙΠΕΔ ή της Fraport, προς αεροδρόμια ή υπηρεσιακούς παράγοντες ουδεμία υπηρεσιακή ισχύ έχει εκτός από τη διαδικασία ενημέρωσης. Για την επίσκεψη κλιμακίου της Fraport – ΤΑΙΠΕΔ, τους χώρους που αυτό θα κινηθεί και τις ενέργειές του, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, πρέπει να υπάρχει έγγραφη και αναλυτική εντολή της Διοίκησης της ΥΠΑ, την οποία αυτή και μόνο αυτή οφείλουν να εκτελέσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι είναι και οι μόνοι αρμόδιοι για τον έλεγχο και την εφαρμογή των κανονισμών ασφαλείας στους χώρους του αεροδρομίου.
Όσον αφορά στην αντιμετώπιση που καθένας εργαζόμενος και όλοι μαζί, πρέπει να έχουμε προς τα προαναφερόμενα κλιμάκια, η ΟΣΥΠΑ, έχει αποφασίσει τα παρακάτω :
– Ουδεμία εκπαίδευση επί των αντικειμένων εργασίας μας δίνουμε σε αυτούς που έρχονται να μας τη στερήσουν.
– Ουδένα στοιχείο σχετικό με την εργασία μας δίνουμε .
– Ουδεμία συμμετοχή έχουμε σε μία φιλοξενία που μοναδικό σκοπό έχει την εκδίωξη του οικοδεσπότη από το φιλοξενούμενο, που με θράσος διεκδικεί τη θέση του. Αυτό για να ληφθεί υπόψη από όσους επικαλούνται τις αρχές φιλοξενίας προς τα κλιμάκια που θέλουν να αρπάξουν τη δουλειά και το μέλλον μας.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους, και κυρίως τους Αερολιμενάρχες και Διευθυντές να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να σηκώσουν το βάρος της προάσπισης της εργασιακής αξιοπρέπειας και επιβίωσής τους, καθώς και της προστασίας της Δημόσιας Περιουσίας, όπως ορίζει το άρθρο 114 του Συντάγματος.
Με πληροφορίες από kathimerini.gr