Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Σύσσωμο “Όχι” στην εκποίηση του Αεροδρομίου Χανίων

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ περι της έγκρισης απο το Ταμείο της σύμβασης για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων – μεταξύ των οποίων και του Διεθνούς Κρατικού Αερολιμένα Χανίων “Γιάννης Δασκαλογιάννης” – ανοίγει τον “ασκό του Αιόλου” , καθώς πρόκειται για ένα θέμα στο οποίο έχουν εκφράσει την ανρίθεσή τους το σύνολο των Βουλευτών και των εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, του τουρισμού και άλλων φορέων των Χανίων. Ήδη σε δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης υπενθυμίζοντας πως σύσσωμα τα Χανιά λένε “όχι” στην εκποίηση του Αεροδρομίου αναφέρει τα εξής:

“Έπειτα από τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την παραχώρηση του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννης» σε ιδιώτες, θεωρώ ότι επιβάλλεται να υπενθυμίσω, το χρονικό, των, σχετικών με το θέμα, αποφάσεων των τοπικών Φορέων, αποφάσεις που είχαμε αποστείλει στους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων.

Αρχικά, υπενθυμίζω τις αποφάσεις που προέκυψαν έπειτα από την σύσκεψη Φορέων, που είχε πραγματοποιηθεί στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, στις 14-3-2014:

«Συναντήθηκαν σήμερα στα γραφεία της Αντιπεριφέρειας Χανίων όλοι οι θεσμικοί φορείς της Περιφερειακής Ενότητας, για να συζητήσουν την υπόθεση της αποκρατικοποίησης του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων Ι. Δασκαλογιάννης.

Αν και εκφράσθηκαν πολλές διαφορετικές απόψεις, προκύπτει σαφώς ένα σημείο στο οποίο υπάρχει συμφωνία: Στην παρούσα φάση, και με τον τρόπο που προωθείται από το ΤΑΙΠΕΔ η αποκρατικοποίηση είναι λάθος. 

Ορισμένοι εκ των συμμετασχόντων στη συζήτηση είναι αντίθετοι επί της αρχής στην ιδέα της αποκρατικοποίησης. Και αυτοί όμως που είναι επί της αρχής θετικοί στην ιδέα της αποκρατικοποίησης, θεωρούν ότι η συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται σήμερα είναι λάθος, καθώς δημιουργεί δυο διαφορετικά καθεστώτα για τα αεροδρόμια στην Κρήτη, γεγονός που από μόνο του δημιουργεί ενδο-περιφερειακές ανισότητες και στρεβλώσεις. 

Ιδιαίτερης προσοχής χρήζει το γεγονός ότι στο Αεροδρόμιο των Χανίων εκτελούνται αυτή τη στιγμή έργα του ΕΣΠΑ προϋπολογισμού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ, και από πολλές πλευρές διατυπώνονται ανησυχίες για το ενδεχόμενο μετά από μια ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση να ζητηθεί από τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιστροφή των χρημάτων. 

Με αυτά τα δεδομένα, σύσσωμοι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση ζητάμε από τους συναρμοδίους Υπουργούς Οικονομικών κ.Γ.Στουρνάρα και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Μ.Χρυσοχοϊδη να ματαιώσουν τα επόμενα στάδια της διαδικασίας.» 

Οι Υπογράφοντες

1.Βουλγαράκης Απόστολος Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Χανίων

2.Μαρκογιαννάκης Χρήστος Αντιπρόεδρος της Βουλής

3.Βολουδάκης Μανούσος Βουλευτής Ν. Χανίων

4.Σταθάκης Γεώργιος Βουλευτής Ν. Χανίων

5.Σκουλάκης Μανόλης Δήμαρχος Χανίων

6.Μαλανδράκης Ιωάννης Δήμαρχος Πλατανιά

7. Πολλάκης Παύλος Δήμαρχος Σφακίων

8.Δασκαλάκης Ιωάννης Πρόεδρος Δικηγορικού Συλλόγου Χανίων

9.Μαργαρώνης Ιωάννης Πρόεδρος ΕΒΕΧ

10.Στρογγυλός Ιωάννης Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΔΚ

11. Βλαμάκη Ελένη Εκπρόσωπος Οικονομικού Επιμελητηρίου

12.Γιαννούλης Μανόλης Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων

13.Καλογερής Νικόλαος Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Περ/ντος & Χωρ/ξίας

14. Κουρουπάκης Αναστάσιος Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε Χανίων

15.Μιχελογιάννης Δημήτριος Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε Χανίων

16. Λεβάκη Όλγα Περιφερειακή Σύμβουλος Π.Ε Χανίων

17.Κυριακάκης Μιχαήλ Μέλος ΔΣ Ένωσης Ξενοδόχων Ν.Χανίων

18.Τσουπάκης Μιχαήλ Πρ/νος Κίνησης Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης

19.Καραπατάκης Ηλίας Πρόεδρος Ταξί Ν. Χανίων

20.Μυλωνάκης Χρήστος Πρόεδρος Ένωσης Ιδιοκτητών Γραφείων Ενοικιάσεων Αυτ/των

21.Παπαβασιλείου Μιχαήλ Αντιπρόεδρος Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Ν.Χανίων

22.Χατζηδάκης Μανούσος Πρόεδρος Συνδέσμου Τουριστικών Λεωφορείων

23.Βλαστός Εμμανουήλ Γραμματέας Συνδέσμου Τουριστικών Λεωφορείων

24.Χηνόπουλος Περικλής Πρόεδρος Τουριστικών Γραφείων 

25.Ζερβός Ιωάννης Πρόεδρος Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν. Χανίων

26.Πιτσιγαυδάκης Χαράλαμπος Πρόεδρος ΔΣ Δήμου Κισάμου

27.Αρμουτάκης Εμμανουήλ Πρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας Χανίων

28.Βολικάκης Εμμανουήλ Πρ/νος Τμήματος Τουρισμού Π.Ε Χανίων

Επιπροσθέτως, παραθέτω την κοινή απόφαση των Δημάρχων των Δήμων της Π.Ε. Χανίων και εμού, που είχε παρθεί σε παλαιότερη σύσκεψη:

«Ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων και οι Δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων εκφράζουν ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους με την επικείμενη παραχώρηση σε Ιδιώτη – Επενδυτή για εκμετάλλευση του Αερολιμένα Χανίων « Ι. Δασκαλογιάννη», για τους παρακάτω λόγους:

 1) Υπό τον έλεγχο του δημοσίου διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατ. ετησίως με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον Δημόσιο προϋπολογισμό.

2) Εταιρία χαμηλού κόστους επέλεξε τα Χανιά για την λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 χιλ. επιβάτες( αφίξεις –αναχωρήσεις). Επίσης πολλές εταιρίες με ναυλωμένες πτήσεις ( charter) έχουν επιλέξει τον Αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.

3) Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο & ορθά με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό πλέον αερ/μιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στο Τουρισμό της Κρήτης.

4) Η χρήση του αερ/μίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική – στρατιωτική).

 Μετά τα παραπάνω διαπιστώνεται, ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αντίθετα θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα, που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα , μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αερ/μιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της δυτικής Κρήτης.”

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πώς τα social media γέννησαν μια γενιά εφήβων κοριτσιών με κρέμες αντιγύρανσης

Τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sky News δείχνουν ότι μέσα σε δύο χρόνια σημειώθηκε αύξηση 21% στις…

8 hours ago

Εκατό χρόνια φυλακή σε ομόφυλο ζευγάρι από τη Τζόρτζια για τον βιασμό των υιοθετημένων παιδιών του

«Αυτοί οι δύο κατηγορούμενοι δημιούργησαν πραγματικά ένα σπίτι φρίκης και έθεσαν τις εξαιρετικά σκοτεινές επιθυμίες…

8 hours ago

Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα

Σε όλο τον κόσμο το πλαστικό χρήμα κερδίζει έδαφος. Οι κάρτες και οι εφαρμογές στα κινητά…

8 hours ago

“Θαύμα” στα ΤΕΠ του Νοσοκομείου Χανίων: Οι γιατροί έσωσαν νέο άνθρωπο στο “παρά πέντε”

Ελπίδα για το πολύπαθο Εθνικό Σύστημα Υγείας εξακολουθεί να δίνει το έμψυχο δυναμικό του, που…

11 hours ago

Στις 20 Γενάρη η δίκη για τη δολοφονία του Σήφη Βαλυράκη

Στις 20 Ιανουαρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί η δίκη των δύο ψαράδων που κατηγορούνται για τη…

11 hours ago

Έσπασε το καγκουρόμετρο! 4 αυτοκίνητα γεμάτα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια και κέρατα ταράνδων σεργιανίζουν την πόλη των Χανίων | Βίντεο

Είπαμε, να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα, να περάσουμε καλά, να κάνουμε και χαβαλέ, αλλά κάποιοι το…

12 hours ago

This website uses cookies.