ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Η ευρωπαϊκή οδηγία του 2014 που δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα – Υπήρξε κακοδιαχείριση κονδυλίων;

Για το ευρωπαϊκό πλαίσιο που ισχύει στις σιδηροδρομικές μεταφορές μίλησε ο δικηγόρος Ορέστης Ομράν στο MEGA. Ο δικηγόρος αναφέρθηκε σε ευρωπαϊκή οδηγία του 2014 που δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα, ενώ σημείωσε ότι ο ευρωπαϊκός εισαγγελέας θα πρέπει να ερευνήσει εάν υπήρξε κακοδιαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Ο Ορέστης Ομράν αρχικά ανέφερε: «Η ρύθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ένας χώρος που ενδιαφέρει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δικτύου, διότι στην κεντρική και δυτική Ευρώπη οι συγκοινωνίες γίνονται σε μεγάλο βαθμό με τα τρένα. Για αυτό τον λόγο πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία».

Για την επίμαχη οδηγία

Στη συνέχεια ο δικηγόρος αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή οδηγία που υπάρχει από το 2014 και δεν εφαρμόστηκε στην Ελλάδα: «Περιλάμβανε ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία ελήφθησαν από την χώρα, αλλά δεν εκτελέστηκε ποτέ η σύμβαση. Επομένως η αρμοδιότητα του ευρωπαϊκού εισαγγελέα είναι να ερευνήσει εάν υπήρξε κακοδιαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων».

Αναφορικά με τις ευθύνες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, ο κ. Ομράν ξεκαθάρισε: «Προκύπτουν από την ελληνική νομοθεσία, βάσει νόμου του 2019 που έρχεται να εφαρμόσει ευρωπαϊκή οδηγία από το 2016 και λέει ότι οι ρυθμιστικές αρχές σιδηροδρόμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αρμόδιες για να ελέγχουν την ασφάλεια του δικτύου και να δίδουν τις σχετικές άδειες στις εταιρείες που κάνουν την διαχείριση των σιδηροδρόμων».

Στο «MEGA Σαβατοκύριακο» για την τραγωδία των Τεμπών μίλησαν και ο Θάνος Ασκητής, καθηγητής Ψυχιατρικής, ο Σπύρος Δημητρίου, δικηγόρος και ο Θανάσης Λεβέντης, εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΣΕ μίλησαν στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, καθώς και για το νομικό σκέλος της υπόθεσης.

Ο Θάνος Ασκητής είπε ότι το δύσκολο κομμάτι είναι να θεραπευτεί η ψυχή των γονιών των αδικοχαμένων νέων.

«Είμαστε ένας λαός που από την παιδική ηλικία δεν μαθαίνει την ευθύνη. Είμαστε μία χώρα που δεν έχουμε το αίσθημα της συνέπειας. Η ανθρώπινη ψυχή πονάει. Πώς μπορούμε να θεραπεύσουμε την ψυχή των γονιών. Να σας θυμίσω πως στο άλλο ατύχημα στα Τέμπη ένας αυτούς που σώθηκαν, αυτοκτόνησε».

Ο Θανάσης Λεβέντης αναφέρθηκε στο δυστύχημα, λέγοντας πως για πολύ καιρό έκαναν απεργίες για να καταγγείλουν την απουσία των συστημάτων ασφάλειας.

«Έχω εμπιστοσύνη στους εμπειρογνώμονες. Εδώ πρέπει να κάνουμε καταμερισμό ευθυνών. Το 2010 είχαμε βγάλει ένα βίντεο ως Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και καλούσαμε την Πολιτεία για το τι πρέπει να κάνει για να έχουμε ένα σύγχρονο ποιοτικό σιδηρόδρομο, αλλά κανείς δεν απαντούσε και δεν άκουγε. Ο οργανισμός από το 2010 έχει μία καθοδική πορεία, οι εργαζόμενοι προσπαθούσαμε με αυτά τα χρήματα να παρέχουμε ασφάλεια. Και την παρείχαμε την ασφάλεια», είπε αρχικά.

«Τα χρήματα που εισπράχθηκαν για τους σιδηροδρόμους είναι πάνω από 700 εκατομμύρια. Δεν ολοκλήρωσαν τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Έχουμε κάνει καταγγελίες και παραστάσεις και απεργίες. Σύμφωνα με πρόσφατο ΦΕΚ, για να λειτουργεί σωστά ο σιδηρόδρομος πρέπει να έχει 410 σταθμάρχες ενώ είμαστε 135 άτομα», συμπλήρωσε.

Ο Σπύρος Δημητρίου αναφέρθηκε στην τραγωδία, λέγοντας πως θα πρέπει να καθίσουν στο εδώλιο πολλοί άνθρωποι.

«Η Πολιτεία προσπαθεί να φορτώσει όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη»

«Αυτό που διακρίνω είναι πως γίνεται μία έντονη προσπάθεια από την Πολιτεία να αποδώσει όλες τις ευθύνες στον σταθμάρχη. Όταν ένα διοικητικό σύστημα είναι υπεύθυνο για την ασφάλεια των πολιτών και αυτό δεν λειτουργήσει τότε νομικά θα πρέπει να καθίσουν στο εδώλιο πάρα πολλοί άνθρωποι».

Ο κ. Λεβέντης δήλωσε πως πρέπει άμεσα να γίνουν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Δ. Κουτσούμπας από Ρέθυμνο: “Σε έναν κόσμο που φλέγεται, οι λαοί πρέπει να είναι οι νικητές!”

Με την συμμετοχή πλήθους κόσμου, εκπροσώπων σωματείων και μαζικών φορέων πραγματοποιείται σήμερα Κυριακή στο «Σπίτι…

28 mins ago

Ομαδικές αγωγές κατά της Booking από Ελληνες ξενοδόχους

Στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη Booking.com και εν γένει από τις πλατφόρμες κρατήσεων που είναι ευρύτερα γνωστές…

32 mins ago

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

14 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

18 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

18 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

18 hours ago

This website uses cookies.