ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Η Hellenic Train δεν ενημέρωσε ποτέ ότι τα τρένα της είναι «τυφλά» και διαφήμιζε ασφαλή ταξίδια

Μία εβδομάδα από το τραγικό και συνάμα εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη στο οποίο θρηνούμε 57 συνανθρώπους μας, στην πλειοψηφία τους νέα παιδιά η εταιρεία Hellenic Train, στο τρένο της οποίας επέβαιναν οι νεκροί και οι πολυτραυματίες, αλλά και εκατοντάδες επιβάτες οι οποίοι προφανώς, τελούν σε σοκ, έχει «λάμψει» δια της απουσίας της.

Εκτός από ανακοινώσεις, τυπικές, επικοινωνιακές με βάση τα εγχειρίδια αντιμετώπισης κρίσεων, ουδείς είχε εμφανιστεί να δώσει εξηγήσεις, να μιλήσει για τις συνθήκες που έγινε το δυστύχημα, να αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που αναλογούν στην εταιρεία.

«Δεν εμπλεκόμαστε στις υποδομές και τις έγκαιρες παραδόσεις συστημάτων ασφάλειας» είπαν, μόλις χθες βράδυ σε μια τυπική συνέντευξη που έδωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Και έτσι να είναι… Τι μέτρα έλαβαν για να προστατεύσουν τους επιβάτες τους;

Γιατί δεν ενημέρωσαν ποτέ ότι τα τρένα τους είναι «τυφλά», έστω σε κάποια σημεία της διαδρομής;

Η Hellenic Train διαφήμιζε ασφαλή ταξίδια

Αντιθέτως, παραπλανούσαν έχοντας στην πρώτη σελίδα του site τους το σλόγκαν » safely, safely», «Μετακινούμαστε με ασφάλεια».

Iδού το σλόγκαν που κοσμούσε έως και πριν από λίγες ώρες την πρώτη σελίδα της ιστοσελίδας της εταιρείας.  Και το απέσυραν πριν από λίγες ώρες.  

Πέντε μέρες μετά ενεργοποίησαν γραμμή επικοινωνίας

Η εταιρεία προετοιμάζοντας προφανώς την επικοινωνιακή εμφάνιση του Διευθύνοντος Συμβούλου άλλαξε  την πρώτη σελίδα και έδωσε 5 μέρες μετά ειδική γραμμή επικοινωνίας. Μετά από 5 μέρες αφού, είχαν  πλέον αναγνωριστεί οι σοροί και τους είχαν παραλάβει οι συγγενείς τους. Το Σάββατο έγινε η πρώτη κηδεία και μέχρι τότε η Hellenic train δεν είχε ανακοινώσει ειδική γραμμή επικοινωνίας. Άλλωστε, επιβεβαιώνεται από την ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας το Σάββατο αλλά και από τα print screen έως αργά το βράδυ της Παρασκευής  – που είναι έως αυτή τη στιγμή διαθέσιμα από την κεντρική σελίδα της-.

Print Screen 22.54 στις 3 Μαρτίου

Σήμερα, η σελίδα έχει την πιο κάτω εικόνα 

Aπουσιάζουν, δηλαδή, τα δρομολόγια και όλα τα σλόγκαν και τα διαφημιστικά.

Και αν κάποιος ισχυριστεί ότι συνδέεται με την πανδημία ο λογαριασμός στο twitter είναι ξεκάθαρος. Στο twitter account το σλόγκαν για ασφαλή ταξίδια παραμένει. 

Και το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι ουδείς στο δημόσιο λόγο δεν αναφέρεται στην εταιρεία, αν και τι υποχρεώσεις είχε για τις ασφαλείς μετακινήσεις των επιβατών.

Ένα πέπλο σιωπής, από την εταιρεία, πολιτικούς και συνδικαλιστές.

Άραγε γιατί;

Είτε η εταιρεία έχει μικρό ή μεγάλο μερίδιο ευθύνης, είτε δεν έχει, θα όφειλε κυρίως να βρίσκεται δίπλα στους επιβάτες της.

Οι αποκαλύψεις οδήγησαν την Hellenic Train να δηλώσει ότι θα δώσει αποζημιώσεις

Όπως αποκάλυψε το in υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019, που φέρει ημερομηνία 27/12/2019 και την υπογραφή τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μάλιστα, για πέντε χρόνια, ως το 2024, όπως και οι δύο προηγούμενες που υπεγράφησαν το 2009 και το 2014 – από το να αποζημιώνει χρηματικά επιβάτες ακόμη και εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί.

Με φόντο τις αποκαλύψεις αυτές η Hellenic Train εξέδωσε ανακοίνωση για το θέμα των αποζημιώσεων μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην ανακοίνωση η εταιρεία, γνωστοποιεί, την απόφασή της να μην ενεργοποιήσει την εξαίρεση στην καταβολή αποζημιώσεων για τα θύματα της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών.

Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «σε πλήρη συμμόρφωση με την κείμενη ευρωπαϊκή νομοθεσία, μεριμνά, ώστε οι συγγενείς των θανόντων, οι τραυματίες και οι επιβάτες της αμαξοστοιχίας IC 62 της 28.02.2023 να ικανοποιηθούν πλήρως ως προς τα σχετικά τους δικαιώματα με βάση τα άρθρα 11 και 13 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού».


Το άρθρο 11 του ΕΚ, προβλέπει ότι«οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις διαχείρισης των σταθμών θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα, συμμορφούμενες προς τις ΤΠΔ για άτομα με μειωμένη κινητικότητα, για να διασφαλίζουν ότι –σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις– εξασφαλίζεται η πρόσβασή τους σε όλες τις αρχιτεκτονικές κατασκευές και σε όλους τους συρμούς κατά τη στιγμή της αγοράς ή της κατασκευής ή με την ευκαιρία σημαντικών τροποποιήσεών τους, με τη σταδιακή άρση των φυσικών εμποδίων και των λειτουργικών ελλείψεων.

Το άρθρο 13 προβλέπει ότι «Τα ενισχυμένα δικαιώματα αποζημίωσης και παροχής συνδρομής σε περίπτωση καθυστερήσεων, απώλειας ανταπόκρισης ή ακύρωσης ταξιδιού θα πρέπει να παράσχουν μεγαλύτερα κίνητρα στην αγορά σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, προς όφελος των τελευταίων».

Πλέον, η ανακοίνωση περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση της πρώτης σελίδας, όπως και e-mail για επικοινωνία που σχετίζεται με απαιτήσεις.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

12 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

16 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

16 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

16 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

16 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

18 hours ago

This website uses cookies.