Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τις συνθήκες λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που βύθισε στο πένθος τη χώρα.
Συγκεκριμένα, ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας, κ. Ιωάννης Κολλάτος σε συνέντευξη στο MEGA, αποκάλυψε πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά μέχρι το καλοκαίρι του 2019, έχοντας πλήρη επόπτευση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ.
«Μέχρι το καλοκαίρι του 2019 η αίθουσα της τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά» ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης που ήταν ο άνθρωπος που έχει θέσει σε λειτουργία το σύστημα της τηλεδιοίκησης στην Λάρισα από το 2007.
«Ήμουν υπεύθυνος για την κυκλοφορία από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ μέχρι το 2010 που συνταξιοδοτήθηκα» ανέφερε χαρακτηριστικά στην πρωινή εκπομπή του MEGA.
Καταγγελίες εργαζομένων του ΟΣΕ για την τηλεδιοίκηση
Την ίδια ώρα, και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ κατήγγειλαν στον Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος τις τελευταίες ώρες βρίσκεται στη Λάρισα, μετά από σχετική εντολή του Αλέξη Τσίπρα, στον απόηχο του δυστυχήματος, ότι από το καλοκαίρι του 2019 σταμάτησε, λόγω μιας πυρκαγιάς που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, η τηλεδιοίκηση στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα κι από τότε ουσιαστικά το σύστημα είναι «τυφλό».
Ως εκ τούτου, οι σταθμάρχες από δυο επί 24ωρου βάσεως έγιναν ένας, καθώς ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης έμεινε στην ουσία χωρίς αντικείμενο εργασίας.
«Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με εν ενεργεία σταθμάρχες, συνομιλίες από τις οποίες κατά τη γνώμη μου προέκυψε ένα πολύ σοβαρό νέο δεδομένο, για το οποίο εμείς θα ενημερώσουμε αρμοδίως και θα προβούμε στις αναλυτικές και επίσημες δηλώσεις και το οποίο σίγουρα θα ρίξει περισσότερο φως στο ποιες είναι τελικά και πού ανήκουν οι ευθύνες για αυτή τη μεγάλη εθνική τραγωδία.
Τα νέα δεδομένα έχουν να κάνουν με την τηλεδιοίκηση που όπως μας είπαν υπήρχε και λειτουργούσε μέχρι και το 2019, όπου και ξέσπασε μια πυρκαγιά και αυτή είχε ως αποτέλεσμα από τότε να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης», είπε ο Γιάννης Ραγκούσης στους δημοσιογράφους και πρόσθεσε: «Η τηλεδιοίκηση υπήρχε με προβλήματα, λόγω των περιστατικών κλοπών κατά μήκος της διαδρομής, αλλά έδινε τη δυνατότητα στον σταθμό της Λάρισας να «βλέπει» μια πολύ μεγάλη απόσταση για 100-110 χιλιόμετρα. Όσο ήταν σε λειτουργία το σύστημα ο σταθμός της Λάρισας δεν ήταν «τυφλός». Μπορούσε να παρακολουθεί την πορεία των τρένων.
Ενημερωθήκαμε ότι η λειτουργία της τηλεδιοίκησης από το 2004 μέχρι το 2019 είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει σταθμάρχης τηλεδιοίκησης. Άρα είχαμε στη διάρκεια του συνόλου του 24ωρου δύο σταθμάρχες. Ο συμβατικός, να τον πω έτσι, και ο σταθμάρχης τηλεδιοίκησης.
Αυτό σταμάτησε, όπως ενημερωθήκαμε, τον Ιούλιο του 2019.
Δημιουργεί μια εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν μια πυρκαγιά στον σταθμό εργοστασίου Ζαχάρεως να φτάνουμε σήμερα, από το καλοκαίρι του 2019, να λειτουργεί χωρίς τηλεδιοίκηση ο σταθμός της Λάρισας και με έναν σταθμάρχη αντί για δύο; Είναι πολύ σοβαρά νέα δεδομένα. Όπως πρέπει θα συνεχίσουμε. Δεν είμαστε εισαγγελείς, ούτε κάνουμε έρευνα, αλλά έχει μεγάλη σημασία να διαλευκάνουμε την υπόθεση» δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Πρώην σταθμάρχης Βόλου: «Η τηλεδιοίκηση σταμάτησε πριν τέσσερα χρόνια»
Ανάλογη καταγγελία έκανε μιλώντας στο in.gr και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου Γιώργος Αποστολέρης, ο οποίος δήλωσε ότι «η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε να υπάρχει το 2019, αφού υπήρχαν δολιοφθορές και έλλειψη προσωπικού».
«Είναι αυτονόητο, ότι δεν θα συνέβαινε η τραγωδία εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση ξεκαθαρίζει ο σταθμάρχης με την εμπειρία των 40 χρόνων στη δουλειά.
Μέχρι το 2019 που λειτουργούσε, η τηλεδιοίκηση, «σε κάθε βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες και δύο ακόμη στην τηλεδιοίκηση. Τώρα δεν έχουμε κανέναν στην τηλεδιοίκηση και ένα σταθμάρχη σε κάθε βάρδια» εξηγεί ο ίδιος.
Η βαρύτητα των λόγων του κ. Αποστολέρη είναι μεγάλη και λόγω πείρας αλλά και γιατί πέρασε για μικρό διάστημα της τεσσαρακονταετούς καριέρας του από τον σταθμό της Λάρισας, τον οποίο χαρακτηρίζει «ιδιαίτερο» σταθμό και από τους δυσκολότερους.
«Όταν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση απέτρεπε κάθε λάθος που θα μπορούσε να κάνει ένας σταθμάρχης ή μηχανοδηγός. Το 2004 στον Βόλο υπήρχαν 28 σταθμάρχες και 36 κλειδούχοι, σήμερα δεν υπάρχει κανένας. Σταμάτησε γιατί δεν υπάρχει προσωπικό, όπως και στο γραφείο κινήσεως υπηρετεί ένας σταθμάρχης. Η τηλεδιοίκηση θέλει γύρω στα 11 άτομα. Είναι δύο σε κάθε βάρδια και αν υπολογιστούν τα ρεπό και οι άδειες, χρειάζονται γύρω στα 10-11 άτομα. Φεύγουν συνεχώς σταθμάρχες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έμπειρο προσωπικό», ανέφερε ο κ. Αποστολέρης.
Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
This website uses cookies.