Στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, της Alstom-ΤΟΜΗ και του υπουργείου Μεταφορών βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για το ζήτημα εγκατάστασης συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Για τα αδικήματα της απιστίας και της απάτης η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καλεί 26 πρόσωπα που εκτιμά ως εμπλεκόμενα στην αμαρτωλή σύμβαση 717 του 2014 που αφορά την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στο σιδηδρομικό δίκτυο. Πιο συγκεκριμένα, για το αδίκημα της απιστίας τίθενται στο μικροσκόπιο οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ και του υπ. Μεταφορών, ενώ οι ιδιωτικοί υπάλληλοι για το αδίκημα της απάτης.
Η επίμαχη σύμβαση ήρθε στο προσκήνιο μετά την εθνική τραγωδία των Τεμπών, ωστόσο είχε απασχολήσει το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας πριν τη σύγκρουση των τρένων με αφορμή δημοσιεύματα που μιλούσαν για κακοδιαχείριση στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο είναι συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ. Η έρευνα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2022 και αφορά στο κατά πόσο ζημιώθηκε ο προϋπολογισμός της ΕΕ καθώς οι επίμαχες συμβάσεις που ξεκινούν από 2007 είχαν χρηματοδοτηθεί εκτός από εθνικά και με κοινοτικά κονδύλια.
Ταυτόχρονα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία στέλνει στη Βουλή τη δικογραφία που αφορά το ανεκτέλεστο έργο αναβάθμισης υποδομών σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των τρένων και τη σύμβαση 717, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν ευθύνες οι δύο πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο Κώστας Καραμανλής.
Το ελληνικό τμήμα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας αποστέλλει στο Κοινοβούλιο τα στοιχεία από την έρευνα που διενεργεί η EPPO σχεδόν έναν χρόνο, προκειμένου να κριθεί αν θα πρέπει να αναζητηθούν ενδεχόμενες ευθύνες τους.
Η έρευνα των Ευρωπαίων Εισαγγελέων αφορά τη διαχείριση των κονδυλίων που έχουν δοθεί για το έργο καθώς πρόκειται για συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού Δημοσίου και επομένως ανήκει στην αρμοδιότητας της ο έλεγχος της διάθεσης των πόρων που προέρχονται από τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.
Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί αν από τη μη υλοποίηση του έργου προκύπτουν ευθύνες πολιτικών και μη, προσώπων, για τον τρόπο που έχουν διαχειριστεί πιστώσεις της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και αν τίθενται ζητήματα κακοδιαχείρισης και διασπάθισης κονδυλίων.
Η σύμβαση «717» υπογράφηκε το 2014 με χρόνο υλοποίησης τα δύο έτη. Το έργο αφορούσε την συνολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο (Αθήνα Θεσσαλονίκη Προμαχώνας) και λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο των δρομολογίων.
Η εκτέλεση της σύμβασης ήταν συνδεδεμένη με το επόμενο κρίσιμο για τα τρένα έργο εγκατάστασης του ETCS (European Train Control System) για την ασφάλεια στις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές. Η ολοκλήρωση του έργου εννέα χρόνια μετά δεν έχει επιτευχθεί ενώ αυτό το διάστημα έχουν δοθεί συνολικά επτά παρατάσεις . Η υπόθεση αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου από τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) και πλέον διενεργείται και ποινική έρευνα και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Η έρευνα για την υπόθεση , συνεχίζεται για όλα τα μη πολιτικά πρόσωπα που έχουν εμπλακεί αυτά τα εννιά χρόνια με την υπόθεση της «717».
Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…
Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…
Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…
Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…
Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…
Αναπάντεχη τροπή πήραν οι τελευταίες προετοιμασίες για έναν γάμο που επρόκειτο να γίνει σήμερα σε…
This website uses cookies.