Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Τα μεγάλα έργα της Κρήτης στη συνάντηση του Περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη με τον Γ.Γ. Υποδομών Γ. Δέδε στη Περιφέρεια

Στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης με έμφαση τον Βόρειο Οδικό Άξονα και το νέο αεροδρόμιο, αναφέρθηκαν στη συνάντηση τους σήμερα στη Περιφέρεια Κρήτης ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης και ο Γ.Γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες. Στη συνάντηση ο κ. Αρναουτάκης και ο κ. Δέδες αναφέρθηκαν στην καλή συνεργασία που υπάρχει για την υλοποίηση των  μεγάλων αναπτυξιακών έργων του νησιού με έμφαση τον ΒΟΑΚ. Έργο που αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφέρεια, για το οποίο ο κ. Αρναουτάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μέσα από την πρόταση που έχει κάνει η Περιφέρεια  με ρήτρα διαθεσιμότητας και έχει γίνει αποδεκτή από την Κυβέρνηση και την Διυπουργική, θα προχωρήσει, όπως και τα άλλα έργα. Ο Περιφερειάρχης στις δηλώσεις του επίσης ανέφερε ότι στη Κρήτη οφείλονται πολλά και ότι αυτά που θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός με την επικείμενη κάθοδο του, θα είναι αυτά που θα ικανοποιούν το αίσθημα των Κρητικών.

Στη σημερινή συνάντηση στη Περιφέρεια συμμετείχαν: Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης, Νίκος Ηγουμενίδης, Μανόλης Θραψανιώτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Ευριπίδης Κουκιαδάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Νίκος Ξυλούρης, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Πιτσούλης, οι Δήμαρχοι Αρχανών-Αστερουσίων Μανόλης Κοκοσάλης, Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης, Περιφερειακοί Σύμβουλοι, στελέχη του ΟΑΚ και του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ.

Στις δηλώσεις του στα ΜΜΕ ο κ. Δέδες αναφέρθηκε στον ΒΟΑΚ, στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου, στην αναβάθμιση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης», στα αντισταθμιστικά για το φράγμα Αποσελέμη, και στο κόμβο Αγ. Πελαγίας στο δήμο Μαλεβιζίου.

Συγκεκριμένα ο κ. Δέδες ανέφερε:

«Οι συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Κρήτης γίνονται σε ένα κλίμα εξαιρετικής συνεργασίας που γνωρίζετε πολύ καλά ότι εδώ και δυο χρόνια υπάρχει και εντείνεται και ενισχύεται γιατί υπάρχει κοινός τόπος πάνω στα μεγάλα αναπτυξιακά στρατηγικά ζητήματα που αφορούν την ανασυγκρότηση του νησιού.

Η Κρήτη στερείται ανάλογα υποδομών και έργων σε σχέση με τις αναπτυξιακές της δυνατότητες και τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Τόσο ο Υπουργός κ. Σπίρτζης όσο και εμείς ως γενική γραμματεία από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, να αντιμετωπίσουμε αυτά τα κρίσιμης σημασίας ζητήματα με βάση τη συνεργασία που έχουμε με την αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού στο νησί.

Διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου

Ήδη ολοκληρώνεται η διαγωνιστική διαδικασία θα προχωρήσουμε και με την έγκριση της Βουλής στην υπογραφή, μετά την προκήρυξη του προσωρινού αναδόχου στην υπογραφή των σχετικών συμβάσεων μέσα στη χρονιά. Αμέσως μετά να ξεκινήσει το έργο που όπως γνωρίζεται είναι ένα έργο παραχώρησης και ο στόχος μας είναι να τηρηθούν επακριβώς τα χρονοδιαγράμματα που είναι πενταετής περίοδος κατασκευής. Ταυτόχρονα με την ειδική μέριμνα που έχουμε λάβει να προηγηθούν απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες ώστε να μην υπάρξουν προσκόμματα στην κατασκευή του έργου και να μπορέσουμε να τηρήσουμε το χρονοδιάγραμμα και σε συντομότερο αν γίνεται χρόνο.

Νέος ΒΟΑΚ

Τα προβλήματα είναι συσσωρευμένα εδώ και δεκαετίες και σίγουρα δεν μπορούν να γίνουν όλα μέσα σε 2,5 χρόνια. Ο ΒΟΑΚ είναι τα κυρίαρχα από αυτά. Σήμερα είχαμε την ευχάριστη εξέλιξη ότι ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία για χρηματοοικονομικό, νομικό σύμβουλο, όλα αυτά δηλαδή που είναι αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που θα χρηματοδοτήσει το έργο να προχωρήσουμε σύντομα σε διαδικασίες δημοπράτησης του. Γνωρίζω πολύ καλά τα προβλήματα και τις ανησυχίες που υπάρχουν στο Ανατολικό άκρο, στο Λασίθι. Ο ίδιος ο Υπουργός ο Χρήστος Σπίρτζης έχει επιληφθεί μέσω των συζητήσεων που κάνει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων αλλά και μέσα από την αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων που πρέπει να υπάρχουν σε ένα έργο παραχώρησης ώστε αυτά να είναι στο μέγιστο δυνατό επίπεδο και να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε το έργο και στο νομό Λασιθίου. Το μέχρι τώρα κλίμα είναι εξαιρετικά θετικό και είμαι βέβαιος ότι τους αμέσως επόμενους μήνες που θα ολοκληρωθούν και οι επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων οι ειδήσεις και οι εξελίξεις και σε αυτό το κομμάτι, της κατασκευής του ΒΟΑΚ και στο νομό Λασιθίου θα είναι θετικές. Ο ΒΟΑΚ όπως γνωρίζεται πρέπει να καθοριστεί το χρηματοοικονομικό πλαίσιο για την παραχώρηση και μετά να υπάρξει διαδικασία της δημοπράτησης του. Θεωρώ ότι στις αρχές του 2018 θα είμαστε πλήρως έτοιμοι για να δημοπρατήσουμε τον ΒΟΑΚ Κρήτης. Έχει δεσμευτεί ο Υπουργός ο κ. Σπίρτζης ότι δεν θα υπάρξουν διόδια για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστούν σενάρια εσόδων που θα είναι είτε πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό δημόσιο είτε άλλων μορφών αναπλήρωσης εσόδων τέτοιων που θα μας επιτρέψουν να έχουμε ένα έργο βιώσιμο.

Αντισταθμιστικά φράγματος Αποσελέμη για το Δήμο Οροπεδίου

Είναι από τις εκκρεμότητες πολλών ετών, γιατί τα έργα ξεκίνησαν πριν από πολλά χρόνια, τα αντισταθμιστικά θα λέγαμε θα έπρεπε να υπάρξουν από τότε. Παρόλα αυτά επειδή εμείς είμαστε συνεπείς σε όσα λέμε θέλουμε να τα πράττουμε κιόλας, είχα συνάντηση με το Δήμαρχο Οροπεδίου Λασιθίου τον κ. Στεφανάκη, παρουσία και του Περιφερειάρχη, και εξηγήσαμε την διαδικασία την οποία ακολουθούμε, το έργο αυτό θα είναι ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με ένα προϋπολογισμός 15 εκ ευρώ περίπου, ώστε να καλύψουμε και τις απαλλοτριώσεις που χρειάζονται μέσα στο Σεπτέμβριο και θα δημοπρατηθεί εντός του έτους.

Κόμβος Αγ. Πελαγίας δήμου Μαλεβιζίου

Να υπογραμμίσω επίσης ότι, είχαμε την συνάντηση στο Δήμο Μαλεβιζίου με τον Δήμαρχο τα αυτοδιοικητικά στελέχη και απαντήσαμε θετικά στο αίτημα της οδικής ασφάλειας στο κόμβο της Αγ. Πελαγίας, ένα έργο κρίσιμο και σημαντικό του οποίου την δημοπράτηση εξασφαλίζουμε μέσω των πόρων της οδικής ασφάλειας από το ΕΣΠΑ. Πιστεύω ότι με αυτά τα έργα εξασφαλίζουμε σε ένα επαρκή βαθμό τις διασυνδεδεμένες υποδομές που απαιτούνται στο νησί ώστε και να καλύψουμε αδυναμίες χρόνων αλλά ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό έδαφος πάνω στο οποίο μπορεί να «πατήσει» μια αναπτυξιακή απογείωση της Κρήτης με τα επόμενα χρόνια έχοντας δυο βασικούς πυλώνες της το αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον κατασκευασμένο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ.

Αναβάθμιση αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκη»

Έχει εγγραφεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το έργο, με διαθέσιμη πίστωση της τάξης των 2 εκ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα μέσα στο μήνα αρχές Σεπτεμβρίου ολοκληρώνονται οι επαφές της ΥΠΑ με τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ώστε να υπάρξει και μια συμμετοχή των ΚΑΕ ισχυρή οικονομική στο σχεδιασμό που θα επιτρέψει την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του «Ν. Καζαντζάκης». Για το χρονοδιάγραμμα αυτών των έργων μπορούμε εντός του Σεπτεμβρίου να έχουμε πλήρη απάντηση.

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης στις δικές του δηλώσεις στα ΜΜΕ ανέφερε:

«Μια ακόμα συνάντηση εποικοδομητική με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών τον κ. Δέδε. Μια εξαίρετη συνεργασία δύο χρόνων και οφείλονται ευχαριστίες. Γιατί πάντα η πόρτα είναι ανοιχτή για όλα τα θέματα της Κρήτης και από τον ίδιο αλλά και από τον Υπουργό τον κ. Σπίρτζη. Τα μεγάλα θέματα του νησιού μας ΒΟΑΚ, αεροδρόμιο, κ.α. είναι μέσα στις προτεραιότητες για να μπορούν να δημοπρατηθούν. Είμαι αισιόδοξος ότι αυτά τα έργα και μέσα από την πρόταση που έχει κάνει η Περιφέρεια με ρήτρα διαθεσιμότητας που έγινε αποδεκτή από την Κυβέρνηση και την διυπουργική,  θα προχωρήσουν και θα δημοπρατηθούν μέσα στο 2018 ούτως ώστε τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης να ξεκινήσουν. Όμως θα ήθελα να πω, μη χάνουμε το δάσος για το δέντρο. Ενωμένοι μπορούμε να διεκδικούμε, και βρίσκουμε ανθρώπους που ακούνε, και εμείς από την πλευρά την δική μας, είναι υποχρέωση μας πάντα να οραματιζόμαστε να διεκδικούμε να υλοποιούμε. Όμως μια λέξη να έχουμε κατά νου, τη συνεργασία και την συνέργεια, κανείς μόνος του δεν είναι δυνατός. Και η Κυβέρνηση, η Περιφέρεια, οι Δήμοι, όποια και να είναι η Κυβέρνηση να μπορούμε να διεκδικούμε. Στην Κρήτη οφείλονται πολλά και είμαι σίγουρος και βέβαιος και αυτά που θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός με την επικείμενη κάθοδο του, θα είναι αυτά που ικανοποιούν το αίσθημα των Κρητικών.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Έρχεται νέος φόρος, τώρα για τα κρυπτονομίσματα

«Αγοράστε ό,τι μπορείτε». Με αυτή τη φράση οι κρυπτο-ευαγγελιστές παραινούν τους -κυρίως retail- επενδυτές να…

35 mins ago

Τα κρυπτονομίσματα επιστρέφουν – Πώς θα αποφύγουμε την καταστροφή

Όλα δείχνουν πως το πάρτι των κρυπτονομισμάτων ξαναρχίζει. Το Bitcoin ανεβαίνει κατακόρυφα και οι "μεγάλοι παίκτες"…

41 mins ago

Brain drain: Επιταχυντής της πληθυσμιακής μείωσης η κρίση χρέους – Συνεχίζουν να φεύγουν στο εξωτερικό οι νέοι

Η μείωση και γήρανση του πληθυσμού της χώρας αποτελούν μείζον εθνικό πρόβλημα, καθώς η διαφορά μεταξύ γεννήσεων…

43 mins ago

Κοντά στην εκλογή προέδρου από την πρώτη Κυριακή στον ΣΥΡΙΖΑ

Κοντά στην εκλογή από την πρώτη Κυριακή των εκλογών για την ανάδειξη ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ…

45 mins ago

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία ουσιαστική μείωση του χρόνου εργασίας από τη δεκαετία…

8 hours ago

Κρήτη: Τι λέει ο δικηγόρος του γαμπρού για την ακύρωση του γάμου του επειδή τον έπιασαν με κοκαΐνη

Πολλές εκατοντάδες ήταν οι προσκεκλημένοι που πήγαν το απόγευμα του Σαββάτου στην εκκλησία όπου θα…

8 hours ago

This website uses cookies.