Categories: ΤΟΠΙΚΑ

Τα Χανιά του μέλλοντος παρουσίασε στο ΚΑΜ ο Δήμαρχος Χανίων, με αφορμη τη μελέτη για τη δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατόδρομου

Ο Δήμος Χανίων παρουσιάζει τη μελέτη για την υλοποίηση του έργου: “Δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατοδρόμου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς”, σήμερα, Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018, στις 19.00, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (Κ.Α.Μ.).  Η εν λόγω μελέτη αφορά στην υλοποίηση παρεμβάσεων και έργων για τη βελτίωση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και την οργάνωση της κίνησης και στάσης -στάθμευσης των οχημάτων στις προαναφερθείσες κύριες οδικές αρτηρίες.

Η δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατόδρομου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς αποτελεί μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις της εγκεκριμένης Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δ. Χανίων: «Η Αναζωογόνηση του Αστικού Κέντρου Χανίων με όρους αειφορίας και κοινωνικής συνοχής» (Revitalizing the Core for Development – RECODE)». Το έργο στοχεύει στην υλοποίηση παρεμβάσεων αναβάθμισης του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, ενός από τους βασικότερους χρηματοδοτικούς πυλώνες του ΕΣΠΑ και ειδικότερα του Ε.Π. Κρήτη 2014-2020.

Για τα Χανιά έχουν διασφαλιστεί 11.000.000€ από πόρους του ΕΣΠΑ και ειδικότερα του Ε.Π. «Κρήτη»  για την υλοποίηση έργων, που θα αναβαθμίσουν την πόλη.

Τι είπε ο Δήμαρχος Χανίων

Στην ομιλία του ο Δήμαρχος Χανίων κ. Τάσος Βάμβουκας σημείωσε ότι η νέα πολιτική για το κυκλοφοριακό της πόλης προστάζει «λιγότερα αυτοκίνητα και βελτίωση όλων των φιλικών υποδομών μετακίνησης».

Όπως ανέφερε το συγκεκριμένο έργο είναι μια μεγάλη παρέμβαση που θα έχει συνέχεια με άλλα έργο στο ευρύτερο κέντρο των Χανίων.

Ο Δήμαρχος έσπευσε μετά να περιγράψει μια μελλοντική εικόνα των Χανίων που διαφέρει πολύ από τη σημερινή. Είπε ότι στο Στρατόπεδο Μαρκοπούλου θα δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης και από εκεί θα υπάρχει και στάση για mini bus αλλά και ποδηλατόδρομος.

Στην βόλτα του «μελλοντος» θα περνάμε μπροστά από το Δημαρχείο της πόλης που θα είναι στους Ιταλικούς Στρατώνες ενώ εκεί κοντά θα βρίσκεται και το ανακατασκευασμένο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας που είναι πλέον ενωμένο με τον επίσης ανακαινισμένο Δημοτικό Κήπο.

Λίγο μετά θα βρίσκεται η κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου, ενώ στην οδό Τζανακάκη θα υπάρχουν φαρδιά πεζοδρόμια αλλά και πλατύς ποδηλατόδρομος. Δε θα υπάρχουν πλέον τεράστια λεωφορεία παρά μόνο minibus.

Η Χάληδων θα έχει ανακατασκευαστεί όπως και η Πλατεία Μητροπόλεως ενώ όψη θα έχει αλλάξει και το παλιό λιμάνι.

«Στο εγγύς μέλλον», λέει ο Δήμαρχος Χανίων «θα μπορούμε με τα πόδια ή με ποδήλατο να φτάνουμε ως το Πάρκο των Αγίων Αποστόλων».

Ολόκληρη η ομιλία έχει ως εξής:

Η  δημιουργία της πράσινης διαδρομής και του ποδηλατόδρομου στον άξονα των οδών Στρ. Τζανακάκη, Χ. Γιάνναρη, Σκαλίδη & Πειραιώς εντάσσεται στη νέα φιλοσοφία για βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη, με προτεραιότητα στους πεζούς, στα Άτομα με Αναπηρία, στο ποδήλατο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Η εν λόγω ανάπλαση χρηματοδοτείται από τα 11 εκατ. ευρώ του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.), που έχουμε εξασφαλίσει για την πόλη των Χανίων από το νέο ΕΣΠΑ.

"google ad"

Μάλιστα, έχουν ήδη ξεκινήσει συγκεκριμένες δράσεις, που συμφωνούν με τη νέα φιλοσοφία, όπως η σταδιακή μετατροπή της Πλατείας 1866 σε συγκοινωνιακό κόμβο, η ανάπλαση της Ν. Χώρας,  το άνοιγμα του δυτικού μετώπου της πόλης, που θα φτάνει μέχρι τους Αγ. Αποστόλους.

Έχουμε δε από την αρχή της θητείας μας προσπαθήσει για τη βελτίωση της προσβασιμότητας, όπως στις οδούς: Αποκορώνου – Περίδου, Κορνάρου, τελειώσαμε εγκαίρως παρά τις δυσκολίες το Πάρκινγκ της Περίδου και προωθούμε την κατασκευή και τη βελτίωση των πεζοδρομίων στις γειτονιές, αλλά οι ανάγκες παραμένουν μεγάλες.

Η νέα πολιτική, λοιπόν, για το κυκλοφοριακό της πόλης μας ήδη έχει διαμορφωθεί. Λιγότερα αυτοκίνητα και βελτίωση όλων των φιλικών υποδομών μετακίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο προωθείται η μεγάλη αυτή παρέμβαση στο κέντρο της πόλης μας, με βάση τη φιλοσοφία, η οποία είναι αποτυπωμένη σε επιστημονική εργασία, που αξιολογεί την παλιά κυκλοφοριακή μελέτη, όπου αποδεικνύεται ότι είναι ξεπερασμένης λογικής, προτείνοντας σύγχρονες λύσεις. Διαπλατύνουμε τα πεζοδρόμια από τη Τζανακάκη έως τη Σκαλίδη και δημιουργούμε ποδηλατόδρομο από τη Τζανακάκη έως το ύψος της Χάληδων.

Ο ποδηλατόδρομος φτάνει έως τη Χάληδων, λόγω της δυνατότητας διεξόδου των ποδηλάτων προς τη συγκεκριμένη οδό αλλά και του περιορισμένου πλάτους σε αρκετά σημεία της Σκαλίδη, που δεν θα επέτρεπαν τη διαπλάτυνση των στενών πεζοδρομίων.

Στη συνέχεια θα προωθήσουμε την πολιτική αυτή και στο ευρύτερο κέντρο των Χανίων.

Στο σημείο αυτό επιτρέψτε μου να σας περιγράψω μια μελλοντική εικόνα των Χανίων, την οποία θεωρώ ότι θα βρείτε πάρα πολύ ενδιαφέρουσα.

Α. Εάν υιοθετήσουμε τις προτάσεις, που ήδη έχουν διατυπωθεί για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο Στρατόπεδο Μαρκοπούλου, ξεκινάμε από το σημείο αυτό, αφήνουμε το αυτοκίνητο, παίρνουμε mini bus / ποδήλατο ή χρησιμοποιούμε τα πόδια μας και συνεχίζουμε από τον ποδηλατόδρομο, που θα έχει κατασκευαστεί στην οδό Νεάρχου.

Β. Περνάμε έξω από το μελλοντικό Δημαρχείο της πόλης, που διεκδικούμε να είναι οι Ιταλικοί Στρατώνες, το ανακατασκευασμένο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας, που θα έχει ενωθεί με τον επίσης ανακαινισμένο Δημοτικό Κήπο στα δεξιά μας.

Στα αριστερά μας απέναντι από τον Κήπο περνάμε έξω από την κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας.

Συνεχίζουμε, περπατώντας τα φαρδιά πεζοδρόμια της οδού Τζανακάκη, είτε χρησιμοποιώντας τον πλατύ ποδηλατόδρομο στα δεξιά μας είτε το minibus και φτάνουμε έξω από την Εθνική Τράπεζα. Εάν κινούμαστε με το ποδήλατο ή με τα πόδια θα μπορέσουμε να φτάσουμε με ασφάλεια, μέσω του ανακατασκευασμένου τριγώνου, στο φαρδύ πεζοδρόμιο με ενσωματωμένο ποδηλατόδρομο έξω από τη Δημοτική Αγορά και να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας είτε στην περιοχή του Κάτωλα είτε να κατευθυνθούμε προς την Πλατεία 1866. Αν επιβαίνουμε στο mini bus μπορούμε να αποβιβαστούμε έξω από τη Δημοτική Αγορά.

Γ. Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας από τα πεζοδρόμια της οδού Χατζημιχάλη, που θα έχουν διαπλατυνθεί, είτε χρησιμοποιώντας τον ποδηλατόδρομο επί οδοστρώματος με διαχωριστικό κράσπεδο, είτε χρησιμοποιώντας το mini bus, που κατευθύνεται προς την Πλατεία 1866.

Δ. Φτάνοντας στην Πλατεία 1866 μπορούμε με το ποδήλατό μας να κατευθυνθούμε προς την οδό Χάληδων, που θα έχει ανακατασκευαστεί και αναπλαστεί, μαζί με την Πλατεία Μητροπόλεως, και κατευθυνόμαστε είτε προς το λιμάνι, που θα έχει αλλάξει όψη, ενώ θα έχει εξασφαλιστεί μεγαλύτερος χώρος για την κίνηση σε όλη τη λιμενική ζώνη, είτε να προχωρήσουμε προς το Κρύο Βρυσάλι και να συναντήσουμε τον ποδηλατόδρομο της Πειραιώς και να φτάσουμε στη Ν. Χώρα, έργο, που σύντομα παραδίδεται στους πολίτες.

Στο εγγύς μέλλον θα μπορούμε με τα πόδια ή με ποδήλατο να φτάνουμε ως το Πάρκο των Αγίων Αποστόλων.

Ε. Σε όποιον φτάσει στην πλατεία 1866 χωρίς ποδήλατο αλλά περπατώντας, υπάρχει η δυνατότητα να προχωρήσει μέσω της Σκαλίδη από φαρδιά ασφαλή πεζοδρόμια και να φτάσει στο Πανελλήνιο. Έχει βέβαια τη δυνατότητα κάποιος από την Πλ. 1866, που μετατρέπεται σε κόμβο αστικών συγκοινωνιών, να κατευθυνθεί προς όλους τους προορισμούς των αστικών ή υπεραστικών λεωφορείων, είτε να εξυπηρετηθεί από τον σταθμό ΤΑΞΙ.

Αυτή η μεγάλη παρέμβαση στη συνέχεια με βάση σχέδιο θα επεκταθεί σε όλη την πόλη. Σε αυτό θα βοηθήσει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.), το οποίο θα εκπονηθεί για την πόλη των Χανίων και ήδη έχει προκηρυχθεί.

Το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας και αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού δεν είναι πλέον μια θεωρητική προσέγγιση, αλλά μια φιλοσοφία και ένα πλάνο, που αρχίζει να εκτελείται, από την παρούσα δημοτική αρχή, υιοθετώντας τις σύγχρονες αντιλήψεις προσβασιμότητας, όπως ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας νέα πνοή

στην πόλη μας,

στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών μας,

στην οικονομία και

στην απασχόληση.

Σήμερα σχεδιάζουμε και διαμορφώνουμε τα Χανιά του μέλλοντος.

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Η Χαμάς αποδέχθηκε την πρόταση εκεχειρίας – Τι απαντά το Ισραήλ

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, υψηλόβαθμα στελέχη της Χαμάς επιβεβαίωσαν πως αποδέχθηκαν την πρόταση εκεχειρίας που είχε κατατεθεί από…

17 hours ago

«Ελα να σε κεράσουμε ρακί» – Ταξιδεύοντας σε όλα τα χωριά της Κρήτης με ένα βαν

Μεγάλωσε σ’ ένα χωριό έξω από το Ρέθυμνο, εκεί όπου οι ρυθμοί ζωής είναι ταυτόσημοι…

20 hours ago

Σε Κρήτη και Αθήνα τα περισσότερα αδήλωτα όπλα – Ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο

Με εκατομμύρια όπλα, αρκετά εκ των οποίων είναι αδήλωτα, έχει γεμίσει η χώρα μας τα τελευταία…

20 hours ago

«Υγρός χρυσός» το ελαιόλαδο: Η έλλειψη ελαιόλαδου πυροδοτεί τιμές ρεκόρ και φόβους για επισιτιστική ανασφάλεια

Η έλλειψη του «υγρού χρυσού» εκτοξεύει τις τιμές, αυξάνει την εγκληματικότητα και ωθεί τη βιομηχανία ελαιολάδου…

21 hours ago

Νίκος Ζωιδάκης: “Το περισσότερο κλάμα που θυμάμαι να έβγαλα ήταν όταν έφυγε ο Βασίλης Καρράς”

Ο Νίκος Ζωιδάκης μίλησε, μεταξύ άλλων, για την απώλεια του φίλου και κουμπάρου του, Βασίλη Καρρά, στην εμφάνισή…

21 hours ago

Ηράκλειο: Χτύπησε 8χρονο παιδάκι με το αυτοκίνητό του και το εγκατέλειψε

Ένα παιδάκι μόλις 8 ετών μεταφέρθηκε το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα στο εφημερεύον νοσοκομείο…

21 hours ago

This website uses cookies.