ΤΟΠΙΚΑ

Τελεσίγραφο Σπίρτζη στους δημάρχους της Κρήτης για τον ΒΟΑΚ: “Έχετε μέχρι την 1η Αυγούστου”

Περιθώριο μέχρι 1 Αυγούστου στους τοπικούς φορείς να δουν τις προτάσεις για τον ΒΟΑΚ – Αν διαφωνήσουν, η διαδικασία ακυρώνεται

Τελεσίγραφο μέχρι την 1η Αυγούστου στους φορείς του νησιού για να αξιολογήσουν τις λύσεις που έχουν προταθεί από το Υπουργείο για τον ΒΟΑΚ, προειδοποιώντας ότι αν ο Περιφερειάρχης και οι δήμαρχοι διαφωνήσουν με τα όσα προτείνονται τότε θα ακυρωθεί όλη η διαδικασία, έδωσε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών Χ.Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια νέας επίσκεψής του στην Κρήτη όπου είχε ενημερωτική συνάντηση με Δημάρχους του νησιού και των Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, στη Λότζια

Ο κ. Σπίρτζης είπε πως η κυβέρνηση και το υπουργείο προχωρούν με τον σχεδιασμό που υπάρχει και κάλεσε περιφέρεια και δήμους μέχρι την 1η Αυγούστου 2018 που θα βρεθεί εκ νέου στην Κρήτη, να τον ενημερώσουν αν διαφωνούν με αυτό το μοντέλο. «Αν διαφωνούν εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς του ΒΟΑΚ αλλά εσείς θα πάρετε θέση. Δηλαδή οι γκρίζες ζώνες, και το πλατσούρισμα αριστερά δεξιά έχει τελειώσει. Εμάς ο δικός μας σχεδιασμός για να γίνει αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη είναι αυτός που έχουμε αναπτύξει και ξέρετε, οπότε μέχρι 1η Αυγούστου που θα περάσουμε στη 2η Φάση του διαγωνισμού, θα πρέπει να λάβετε θέση για το εάν είναι σωστός ο σχεδιασμός που έχουμε κάνει ή όχι. Και αν η πλειοψηφία από την Κρήτη πει όχι, εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς και αυτοί που λένε ότι δεν είναι σωστός σχεδιασμός, θα τους δώσουμε τα χρήματα να ολοκληρώσουν τον ΒΟΑΚ με τα χαρακτηριστικά όμως αυτοκινητόδρομου. Εμείς γνωρίζουμε πως αν πάμε σε άλλη λογική τότε δεν μιλάμε για ΒΟΑΚ, δεν μιλάμε για αυτοκινητόδρομο αλλά μιλάμε για κατσικόδρομο και καρόδρομο. Εμάς η γνώμη μας και η πολιτική μας τοποθέτηση είναι διαφορετική από την άποψη για καρόδρομους οπότε να μας συγχωρέσουν αλλά δεν θα τους ακούσουμε».

Η πολιτική ζωή του τόπου δεν μπορεί να συνεχίσει είτε σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης είτε σε επίπεδο κυβέρνησης να συνεχίσει να ασκείται με φήμες ή με παραπληροφόρηση, είπε απευθυνόμενους στους δημάρχους ο κ. Σπίρτζης. «Για πολλές δεκαετίες είχαμε μία λογική αποσπασματικής αντιμετώπισης του οδικού δικτύου της Κρήτης. Σήμερα, οι πόροι που υπάρχουν είναι πολύ συγκεκριμένοι, έχουμε πολύ συγκεκριμένες μετρήσεις και πολύ συγκεκριμένες επιλογές, οι μελέτες και η ωριμότητα των έργων είναι επίσης πολύ συγκεκριμένες. Εμείς δεν μπορούμε να ακούμε το θράσος της κριτικής από όσους για δεκαετίες δεν έκαναν τίποτα, και να αμφισβητούν με πολύ ελαφριά την καρδία, αυτό που υλοποιείται σήμερα για το νησί. Ο υπουργός ανέφερε πως αντιλαμβάνεται τις όποιες ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν ξεχωριστά σε κάθε δήμο, αλλά δεν είναι εφικτό με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν και των κανόνων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το έργο να γίνει με βάση τις ενστάσεις.

Οι κανόνες είναι συγκεκριμένοι και ορίζουν ότι για να υπάρχει ένα οδικό δίκτυο ένας αυτοκινητόδρομος με τα χαρακτηριστικά δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση και μία διαχωριστική λωρίδα στη μέση, θέλει συγκεκριμένους φόρτους κυκλοφορίας. Υπάρχουν περιοχές που με τα στοιχεία που έχει το υπουργείο και τις μετρήσεις οι φόρτοι αυτοί δεν υπάρχουν. Μάγοι δεν είμαστε. Αυτοκινητόδρομο από το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία θέλουμε. Δε θέλουμε όμως το μοντέλο των έργων όπως γινόταν παλιά, δηλαδή αποσπασματικά ή το να περνάνε τρεις τέσσερις δεκαετίες για να γίνει ένα έργο ή να κάνουμε έργα όπως μία γέφυρα που γίνεται η μισή και που έχει και στατικά προβλήματα. Αυτό το μοντέλο εμείς δεν το θέλουμε».

Όλα τα στοιχεία των μελετών υπάρχουν και είναι στη διάθεση του προέδρου δήμων Κρήτης αλλά και του περιφερειάρχη διότι δεν μπορούν να βγουν στη δημοσιότητα για να μην ακυρωθούν οι διαγωνισμοί και υπάρξουν νομικά κολλήματα, είπε ο υπουργός επισημαίνοντας ότι αυτό το γνωρίζει η αντιπολίτευση για την οποία ανέφερε ότι ακολουθεί την πολιτική να μη γίνει τίποτα στο νησί όπως γινόταν εδώ και πολλά χρόνια. Σχετικά με τον σχεδιασμό του υπουργείο για τον ΒΟΑΚ μέχρι τέλος του χρόνου -σύμφωνα με τον υπουργό- θα δημοπρατηθεί η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ που θα περιλαμβάνει την ωρίμανση από το Καστέλι Χανίων μέχρι τα Χανιά, από τον ‘Αγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να γίνει και μία συζήτηση στο νησί από όλους για το εάν πρέπει να γίνουν περισσότεροι κάθετοι προς τον ΒΟΑΚ οδικοί άξονες ή ένα ευρύτερο ειδικό δίκτυο του Νότιου Οδικού ‘Αξονα. Επανέλαβε επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Χερσόνησο θα γίνει με παραχώρηση, από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη Λασιθίου θα γίνει με ΣΔΙΤ, και από Νεάπολη μέχρι ‘Αγιο Νικόλαο το οποίο θα δημοπρατηθεί μέσα στο έτος και θα είναι το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ που θα ξεκινήσει με την υλοποίηση του να γίνεται ως δημόσιο έργο.

Στην ενημέρωση των δημάρχων και της Περιφέρειας τέθηκαν και τα ζητήματα για τα υδραυλικά έργα και τα δίκτυα για Οροπέδιο, Πλατύ, τα οποία θα είναι συν χρηματοδοτούμενα ενώ για τα χρονοδιαγράμματα θα υπάρξει ενημέρωση όλων. Επίσης σύμφωνα με τον υπουργό θα πρέπει να γίνει μία ευρεία συζήτηση για τα υδατοδρόμια που πρέπει να γίνουν στη Κρήτη για τα οποία το σχέδιο νόμου αυτή την εβδομάδα θα βρίσκεται στη Βουλή. «Πρόκειται για μία δράση που θα βοηθήσει τον τουρισμό, τις μετακινήσεις, αλλά και κοινωνικά. Οπότε πρέπει να ξεκινήσει η συζήτηση στην τοπική αυτοδιοίκηση για να δούμε που θα γίνουν και για ποιους λόγους θα επιλεχθούν τα σημεία. Με τα υδατοδρόμια θα σπάσει και ο αποκλεισμός κάποιων περιοχών που είναι δυσπρόσιτες».

«Όλα όσα είπαμε με τον υπουργό ήταν προς τη θετική κατεύθυνση για να γίνει ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον ‘Αγιο Νικόλαο. Εμάς ως περιφέρεια δεν μας ενδιαφέρει αν το έργο γίνει ένα ή ως τρία διαφορετικά τμήματα, αλλά μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο και αυτό είναι το ζητούμενο μας», ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο περιφερειάρχης επισημαίνοντας πως «για το χρονοδιάγραμμα και τους διαγωνισμούς όπως τους ανέπτυξε ο υπουργός, μας ικανοποιεί ο τρόπος που επέλεξε το υπουργείο. Πρέπει όμως μέσα και από τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που θα προκηρυχτεί Οκτώβριο με Νοέμβριο να δούμε την ολοκλήρωση των μελετών από Χανιά μέχρι ‘Αγιο Νικόλαο, από Κίσσαμο μέχρι Χανιά και από ‘Αγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία, ώστε μέσα σε δύο με τρία χρόνια, να είμαστε πανέτοιμοι μαζί με τις μελέτες του Νότιου οδικού ‘Αξονα ώστε να μπορούμε να πούμε για μία νέα γενιά έργων ώστε να βρεθούν και οι χρηματοδοτήσεις».

Δεν είναι δυνατόν να ακούγεται πως το έργο θα γίνει ενιαίο επειδή δεν υπάρχουν τα χρήματα είπε ο κ. Αρναουτάκης επιμένοντας πως όλοι πρέπει να δουν το ρεαλιστικό της υπόθεσης ΒΟΑΚ, σχέδιο δηλαδή που μπορεί να δώσει λύσεις σε όσα προβλήματα έχουν κατατεθεί. «Η σημαντική πίεση της περιφέρειας προς το υπουργείο θα είναι να προχωρήσουν οι μελέτες για τα τμήματα Κισσάμου και Σητείας καθώς και το τμήμα Νεάπολης για να γίνει ως δημόσιο έργο και αυτά θα είναι η σημαντική μας κατάκτηση για τον Βόρειο Οδικό ‘Αξονα που θα εκτείνεται από τη μία άκρη του νησιού έως την άλλη».

Ο δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας που παρευρέθηκε στη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, έθεσε, μεταξύ άλλων, το ζήτημα του συνδετήριου άξονα ΒΟΑΚ- Αεροδρόμιο Χανίων, κοινό ζήτημα για τις περιφερειακές ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου, με ρεαλιστικό σχεδιασμό που θα οδηγήσει σε χαμηλό κόστος και σε ταχύτητα κατασκευής, την κατασκευή του κόμβου της Σούδας, τη συμπλήρωση του κόμβου Μουρνιών, με τη δημιουργία ανισόπεδου κόμβου, στο πλαίσιο της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ, και τον περιφερειακό δρόμο, νοτίως της πόλης των Χανίων, από Βαμβακόπουλο μέχρι Σούδα. Πρότεινε επίσης στον κ. Σπίρτζη: «Τουλάχιστον στους Μητροπολιτικούς Δήμους, η ευθύνη συντήρησης του συνόλου του οδικού δικτύου (που βρίσκεται στα όρια του Δήμου και δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το Εθνικό Οδικό δίκτυο), να τεθεί στην ευθύνη των αντίστοιχων Δήμων, εκχωρώντας τους, τους ανάλογους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους».

Ο υπουργός καθώς και οι γενικοί διευθυντές του υπουργείου, αρμόδιοι των Υδραυλικών έργων και των συγκοινωνιακών έργων, άκουσαν τους δημάρχους σχετικά με τους προβληματισμούς που έχουν και αφορούν τόσο για τον ΒΟΑΚ όσο και για τις μελέτες των δήμων, τους διαγωνισμούς, τις αναθέσεις καθώς και άλλα θέματα υπηρεσιακά και γραφειοκρατικά που όπως οι περισσότεροι επεσήμαναν πρέπει να λυθούν ώστε η αυτοδιοίκηση να μπορεί να τροχοδρομεί και να επιλύει γρηγορότερα ζητήματα που την αφορούν.

AΠΕ

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Χανιά: Καταγγελίες εκπαιδευτικών για πιέσεις και εκβιασμούς – Συνεχίζεται ο αγώνας για μονιμοποιήσεις

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων εξέδωσε ανακοίνωση καταγγέλλοντας έντονα πιέσεις και εκβιασμούς από στελέχη…

5 mins ago

Η Βολουδάκη στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ στο Μοντρέλ – Συνάντησε και τον Τζαστίν Τριντό

Η βουλευτής Χανίων, Σέβη Βολουδάκη, συμμετείχε στην 71η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιήθηκε στο…

11 mins ago

Ανδρουλάκης: Κανείς δεν κατάφερε να αντικαταστήσει το ΠΑΣΟΚ γιατί το σχέδιο ήταν πολιτικά ρηχό!

Στην παρουσίαση του βιβλίου «Πρώτη φορά Αριστερά - Αντιθέσεις, αντιφάσεις, εσωτερικές συγκρούσεις στο ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1974-1990»…

18 mins ago

1.237 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας στην Κρήτη – Διπλασιασμός μέσα σε ένα χρόνο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ο «Σύνδεσμος…

12 hours ago

Ακόμη μία θλιβερή πρωτιά για την Ελλάδα: 2.000 θάνατοι από πολυανθεκτικά μικρόβια – Μεγάλος κίνδυνος νέας πανδημίας αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών

Αν δεν σταματήσει η κατάχρηση αντιβιοτικών στην κοινότητα τότε είναι πολύ πιθανό να έρθει μια νέα φονική πανδημία, ενώ…

12 hours ago

Διπλωματικός συναγερμός στη «σκιά» του Oreshnik και φόβοι για νέα κλιμάκωση μετά τα σενάρια για αποστολή Γαλλικών και Αγγλικών στρατευμάτων στην Ουκρανία

Σε διπλωματικό συναγερμό βρίσκονται ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Τουρκία, μετά την επικίνδυνη κλιμάκωση του…

12 hours ago

This website uses cookies.