ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τεχνητή νοημοσύνη κατά του μποτιλιαρίσματος

Την τεχνητή νοημοσύνη βλέπουν ως λύση στο χρόνιο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης αυτοκινητοβιομηχανίες και startups που πειραματίζονται με τομείς όπως τα αυτόνομα οχήματα, η καλύτερη ρύθμιση της οδικής κυκλοφορίας κ.α.

Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, κάποιες έρευνες υποδεικνύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την ασφαλή κίνηση δικτυωμένων αυτόνομων οχημάτων, που θα κινούνται σε πόλεις χωρίς τη χρήση φαναριών. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα «βγουν από το κάδρο» σύντομα οι άνθρωποι και τα φανάρια- ωστόσο σίγουρα η κίνηση των οχημάτων θα γινόταν πολύ πιο ομαλή από πολλές απόψεις.

Απαραίτητο για αυτούς τους σκοπούς είναι να υπάρχουν μεγάλοι όγκοι δεδομένων. Για το σκοπό αυτό πολλές startups διασυνδέουν εκατοντάδες αισθητήρες σε φανάρια για να κατανοήσουν καλύτερα πώς προκύπτει η κυκλοφοριακή συμφόρηση και να μάθουν να τη διαχειρίζονται καλύτερα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Rapid Flow Technologies, που ξεκίνησε ως ερευνητικό πρόγραμμα του Carnegie Mellon University: Η εταιρεία δοκιμάζει το σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας Surtrac στη γειτονιά Ιστ Λίμπερτι του Πίτσμπεργκ, που μαστίζεται εδώ και πολύ καιρό από βαρύ μποτιλιάρισμα. Η τεχνολογία της επιτρέπει στα φανάρια να λειτουργούν πιο ευέλικτα, ανάλογα με τις συνθήκες, πχ κάποια να παραμένουν πράσινα λίγο περισσότερο, εάν αυτό πρόκειται να βοηθήσει την κατάσταση. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι χρόνοι αναμονής στα φανάρια έχουν βελτιωθεί κατά 42%. Επίσης, η Rapid Flow δουλεύει πάνω σε μια λειτουργία που θα επιτρέπει στους οδηγούς να διαμοιράζονται τις διαδρομές τους στο δίκτυο, έτσι ώστε το σύστημα να αυτορυθμίζεται για να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Σύμφωνα με τη WSJ, η εταιρεία επεκτείνεται, με ευρύτερες δοκιμές.

Διαφορετική είναι η προσέγγιση της Vivacity Labs, στην πόλη του Μίλτον Κινς στην Αγγλία: Η εταιρεία αυτή επικεντρώνεται στη συγκέντρωση δεδομένων ως προς τα μοτίβα της κυκλοφορίας με ειδικούς αισθητήρες σε φανάρια ανά την πόλη, με σκοπό τη χρήση του συστήματος για την παροχή καλύτερης πληροφόρησης και καθοδήγησης στους οδηγούς. Ο κάθε αισθητήρας είναι ένας ισχυρός υπολογιστής τοποθετημένος σε κάμερα, ικανός να αναλύει όλα όσα βλέπει στη διασταύρωσή του. Οι αισθητήρες στέλνουν τις πληροφορίες τους πίσω σε έναν κεντρικό υπολογιστή, όπου αναλύονται και προβλέπονται οι τάσεις/ μοτίβα που θα διαμορφωθούν στην κίνηση στην πόλη, με σκοπό την παροχή οδηγιών στους οδηγούς όχι με βάση το τι κίνηση υπάρχει εκείνη τη στιγμή, αλλά με το πώς θα διαμορφώνεται στο πέρασμα του χρόνου. Μεταξύ άλλων, η Vivacity έχει αισθητήρες και στο Κέμπριτζ, όπου σκοπός είναι η πρόβλεψη του μποτιλιαρίσματος με βάση τις θέσεις πάρκινγκ.

Επίσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες «ποντάρουν» και στην εξέλιξη της τεχνολογίας σε σημείο που θα επιτρέπει επικοινωνίες μικρής εμβέλειας μεταξύ τέτοιων συστημάτων και αυτοκινήτων- και ακόμα και μεταξύ των ίδιων των αυτοκινήτων.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ομιλία Δ. Κουτσούμπα στα Χανιά με αναφορές στη γεωπολιτική ένταση, τις βάσεις της Σούδας, τον ΒΟΑΚ και την εργασιακή εκμετάλλευση | Φωτορεπορτάζ

Το βράδυ του Σαββάτου, 23 Νοεμβρίου, ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Δημήτρης…

11 hours ago

Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Αναλυτικές οδηγίες για την κάλπη – Τα εκλογικά κέντρα στο νομό Χανίων – 3 ευρώ το αντίτιμο

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ενόψει της αυριανής διαδικασίας εκλογής προέδρου (Κυριακή 24 Νοεμβρίου). Σύμφωνα με ανακοίνωση…

15 hours ago

Μπορέλ: «Οι κυβερνήσεις της ΕΕ δεν μπορούν να επιλέγουν αν θα εφαρμόζουν ή όχι τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ»

Σε πολύ δύσκολη θέση είναι οι κυβερνήσεις των κρατών της ΕΕ που υποστηρίζουν σθεναρά το Ισραήλ, καθώς μετά…

15 hours ago

Χάος στην COP29: Δεκάδες χώρες αποχώρησαν πριν τη συμφωνία – Τι συνέβη

Η 29η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, COP29, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην πρωτεύουσα…

15 hours ago

Θερμοκρασίες ρεκόρ φέτος στις θάλασσες – Επηρεάστηκε και το Νότιο Κρητικό Πέλαγος

Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το πιο ζεστό σε βάθος σαρακονταετίας…

15 hours ago

Ντ. Μπακογιάννη: Αν ο Σαμαράς ψήφιζε το πρώτο Μνημόνιο, θα βγαίναμε πέντε χρόνια νωρίτερα

Η βουλευτής Χανίων αποκαλύπτει, σε συνέντευξή της στα «Νέα» και στον Χρήστο Χωμενίδη, το παρασκήνιο…

17 hours ago

This website uses cookies.