Η ΕΛΜΕ Χανίων όπως και ο ΣΕΠΕ Χανίων συμμετέχουν στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο που προκήρυξε η ΟΛΜΕ και για το λόγο αυτό, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων έχει προκηρύξει 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 11:00 – 14:00. Η κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Αγοράς την Τρίτη 19 Μάη στις 12:30
Σε σχετικό κείμενο η ΕΛΜΕ Χανίων αναφέρει τα εξής:
Για άλλη μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται μάρτυρας ενός ακόμη κακοπαιγμένου έργου, με αφορμή το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που προτίθεται να φέρει προς ψήφιση η κυβέρνηση – κατά την πάγια τακτική όλων των κυβερνήσεων – εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία. Θεωρούν ότι αποτελεί ευκαιρία για να νομοθετήσουν διατάξεις που στο παρελθόν έχουν απορριφθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, με το βλέμμα τους στραμμένο στην επόμενη μέρα, αποφεύγοντας τις αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Παρότι, από μόνη της η ενέργεια αυτή, η επιλεκτική δηλαδή διαρροή των άρθρων του νομοσχεδίου μέσω των φιλικών προς αυτήν ΜΜΕ ώστε να προετοιμαστεί η κοινή γνώμη και να «μετρηθούν» οι αντιδράσεις, αλλά και η κατάθεση του κάτω από τις προαναφερόμενες συνθήκες κρίνεται απαράδεκτη, έχει ενδιαφέρον και το περιεχόμενο του. Έτσι λοιπόν έχουμε:
Το Υπουργείο μέσα από τη διαδικασία της αξιολόγησης, προσπαθεί για άλλη μια φορά να βρει ένα άλλοθι για την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, να αποποιηθεί των δικών του υποχρεώσεων και να μεταφέρει την ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης, στους εργαζομένους και τα σχολεία.
Και ενώ οι αλλαγές που φέρνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι σαρωτικές, το Πολυνομοσχέδιο δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Πολύ σημαντικές αλλαγές προβλέπονται σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπου αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία από 22 σε 26 με ελάχιστο αριθμό τα 20 στα 7θέσια και 16 στα 2θέσια Νηπιαγωγεία, ενώ εισάγεται η διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας από το Νηπιαγωγείο.
Στην Τριτοβάθμια έχουμε μέτρα όπως, αναγνώριση (έστω και με έμμεσο τρόπο) των πτυχίων των κολλεγίων ως εργασιακά ισότιμα με των Δημοσίων Πανεπιστημίων, υποβάθμιση του ρόλου του ΔΟΑΤΑΠ για την αναγνώριση των πτυχίων από ξένα Πανεπιστήμια, σύνδεση της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με την «αξιολόγηση» τους, τα οποία έρχονται να συμπληρώσουν το «παζλ» και να κλείσουν πονηρά το μάτι προς τα ιδιωτικά «πανεπιστήμια – κολλέγια – ΙΕΚ»
Αν, λοιπόν, οι παραπάνω λόγοι έκριναν αναγκαίο το κλείσιμο των σχολείων, τίθεται ισχυρός προβληματισμός αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτούς. Η κυβέρνηση, τους δυο αυτούς μήνες επέλεξε το μοντέλο της κοινωνικής αποστασιοποίησης και την ανάδειξη της ατομικής ευθύνης για να σωθούμε από τον ιό. Δεν πήρε σχεδόν κανένα μέτρο για τη θωράκιση του «τραυματισμένου» και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δημόσιου συστήματος υγείας, εκτός από ελάχιστες προσλήψεις, άνοιγμα λίγων ΜΕΘ και αρνήθηκε στα δημόσια πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα να παράγουν μαζικά τεστ και μάλιστα σχεδόν δωρεάν, επιλέγοντας να πριμοδοτήσει τις ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα.
Στην παρούσα φάση, που Γυμνάσια και Λύκεια ετοιμάζονται να λειτουργήσουν όπως-όπως, πολιτικές σκοπιμότητες επιβάλλουν τη δημιουργία εικόνας επιστροφής στην «κανονικότητα» μπροστά στη μεγάλη ύφεση της οικονομίας που αναμένεται, τα νέα μνημόνια και τα σκληρά αντιλαϊκά μέτρα για τα οποία ήδη έχουν θέσει τις βάσεις με την καταβαράθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων το τελευταίο δίμηνο. Οι σκοπιμότητες αυτές καθόρισαν το άνοιγμα των σχολείων, στο τέλος μάλιστα της σχολικής χρονιάς, και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, που έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να καλύψει η εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων μέχρι εννέα μέρες για τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων την περίοδο του κορωνοϊού, προωθεί για ψήφιση νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα!
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός, τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών και αν δε διασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, τα σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσουν.
Είναι ψευδεπίγραφη η διαβεβαίωση της τροπολογίας ότι διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα των εμπλεκόμενων, αφού όποιος θέλει κρατάει στοιχεία, ήχο και βιντεοσκοπεί χωρίς πρόβλημα. Ούτε ευσταθεί το επιχείρημα ότι κατά τη διαδικασία αυτή δε θα είναι αντιληπτή η παρουσία των μαθητών άρα τα προσωπικά τους δεδομένα προστατεύονται και άρα δεν υπάρχει κάτι που χρειάζεται μα κρυφτεί. Η άρνηση της αναμετάδοσης ενός μαθήματος δεν σχετίζεται με το αν κάποιος/ -α θέλει ή δεν θέλει να κρύψει κάτι. Έχει να κάνει με μια σειρά κοινωνικούς και ψυχικούς παράγοντες που δεν μπορεί να κατανοήσει όποιος/ -α δεν έχει εμπλακεί στη διδασκαλία ενός πραγματικού μαθήματος. Τόσο προσωπική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές αλλά και των μαθητών μεταξύ τους, όσο και η δυναμική αλληλεπίδραση ανάμεσα τους, είναι βασικό συστατικό για τη διεξαγωγή του μαθήματος.
Η εναλλακτική «πρόταση» του Υπουργείου, την οποία έχει αφήσει να διαρρεύσει (κατά τον προσφιλή τρόπο) μέσω των ΜΜΕ, είναι να μεταδίδεται ένα είδος μαθήματος – κονσέρβα, στο οποίο δε θα φαίνεται ο εκπαιδευτικός, δε θα φαίνονται ούτε θα ακούγονται οι μαθητές, αλλά μια προβολή παρουσίασης με ήχο. Δηλαδή ένα είδος «εκπαιδευτικής τηλεόρασης». Περιττό να πούμε ότι αυτή η πρακτική, καμία σχέση δεν έχει με τη δυναμική εκπαιδευτική διαδικασία που υλοποιείται στα σχολεία. Αν την προηγούμενη μορφή τηλεκπαίδευσης που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ούτε το Υπουργείο τόλμησε να τη θεωρήσει κανονικό μάθημα και δόθηκε η οδηγία να λειτουργήσει επικουρικά και σε καμία περίπτωση ως μέθοδος κάλυψης της ύλης, αναρωτιόμαστε πώς ένα μάθημα τύπου «κονσέρβα» θα μπορούσε.
Όμως για να μην κρυβόμαστε, ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους το Υπουργείο επιδιώκει να καθιερώσει αυτού του είδους την εκπαιδευτική διαδικασία;
α) Βλέπει στο άμεσο μέλλον. Σε απομακρυσμένα μέρη ή σε νησιά, σύντομα δεν θα χρειάζονται όλοι οι αναπληρωτές αρχικά και οι μόνιμοι αργότερα. Σε περίπτωση απαγόρευσης απόπλου για παράδειγμα, όταν ο εκπαιδευτικός είναι για λόγους ανωτέρας βίας απών, τώρα θα είναι υποχρεωμένος να κάνει τηλεκπαίδευση. Σφαγιασμός λοιπόν εργασιακών δικαιωμάτων και καταπάτηση παιδαγωγικών ελευθεριών.
β) Αποκτά ένα άλλοθι για την κάλυψη της ύλης (τόσο της Γ΄ όσο και των υπολοίπων τάξεων) και έτσι δε χρειάζεται να απολογηθεί για τις εξοργιστικά καθυστερημένες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, για τις οποίες φέρνει την αποκλειστική ευθύνη.
γ) Απαντά στις πιέσεις που δέχεται από μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τα οποία ζητούν θεσμοθέτηση της παραπάνω διαδικασίας ως νομότυπης, ώστε να μην αναγκαστούν να επιστρέψουν δίδακτρα σε γονείς οι οποίοι έχουν ήδη καταθέσει αγωγές στο Ινστιτούτο Καταναλωτών
Καλούμε τους συναδέλφους στους Συλλόγους Διδασκόντων, ακολουθώντας τις αποφάσεις των συνδικάτων να μην υλοποιήσουν στα σχολεία τους το μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση.
Παλεύουμε – διεκδικούμε:
Όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας η ΕΛΜΕ Χανίων διοργάνωσε κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας, ενώ συμμετείχε και σε κινητοποιήσεις άλλων σωματείων. Δε θα σταματήσουμε αν δε νικήσουμε!
Υλοποιούμε καλέσματα / μαζικές ενημερώσεις /γράμμα προς γονείς / συνελεύσεις
με γονείς και εκπαιδευτικούς στα προαύλια σχολείων / ανοιχτά θέατρα.
Ζητάμε την ενεργοποίηση Ενώσεων και συλλόγων γονέων.
Κινούμαστε προς Παγκρήτιο συντονισμό όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας (ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ- μαθητές, γονείς, φοιτητικοί σύλλογοι) με κοινή ημέρα δράσης.
Νέες ΓΣ του κλάδου για κλιμάκωση αγώνα
Ζητάμε από την ΟΛΜΕ να συγκαλέσει ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ στις 18/5 με πρόταση για κλιμάκωση του αγώνα και 48ωρη απεργία στις 20 – 21/5.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο στην Πλατεία Αγοράς την Τρίτη 19/5 στις 12:30. Για τον λόγο αυτό, προκηρύσσεται διευκολυντική στάση εργασίας 11:00 – 14:00
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!
Από την πλευρά του ο ΣΕΠΕ Χανίων αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση:
Το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων για την άνευ προηγουμένου προσωπική απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης για μετακίνηση εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία στο Κέντρο Εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης Χανίων κηρύσσει Στάση Εργασίας τη Δευτέρα 18 Μάη 8πμ με 11πμ με παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Εκπαίδευσης στις 9 πμ.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιτέλους αναγνωρίζει την υποστελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ., την οποία εδώ και χρόνια καταγγέλλαμε. Ωστόσο, παρά την παραδοχή, επιχειρεί για άλλη μια φορά να αποφύγει τον διορισμό του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για να λειτουργήσουν ομαλά τα Κ.Ε.Σ.Υ. σε όλη τη χώρα.
Με προσωπική απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή, χωρίς συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ και νομιμοφανείς προφάσεις, μετακινεί εκπαιδευτικό προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες των Κ.Ε.Σ.Υ. (με προτεραιότητα στην αξιολόγηση μαθητών/τριών Γ ́ Λυκείου για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, την αλλαγή βαθμίδας, την επανάληψη φοίτησης και την υποστήριξη από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό). Ανάγκες που διαχρονικά, όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, άφηναν ακάλυπτες, οδηγώντας τον πληθυσμό των μαθητών με ειδικές ανάγκες είτε στο σπίτι του είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Θεωρούμε ότι η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνιστά παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.
Το Υπουργείο Παιδείας, με την αναγκαστική μετακίνηση των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου τους, αφήνει παντελώς και πολυεπίπεδα ακάλυπτους χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους οι οποίοι, τις μέρες του εγκλεισμού είχαν μια σταθερή επικοινωνία και στήριξη, από το σύνολο των εργαζομένων στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης, υπονομεύοντας ταυτόχρονα και το δικό του αφήγημα της τεράστιας επιτυχίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Το Υπουργείο Παιδείας, σαρώνει κάθε δικαίωμα στη σταθερή εργασία και αφήνει παρακαταθήκη για το μέλλον την εργασιακή περιπλάνηση και την αβεβαιότητα για το προσωπικό της Ειδικής Αγωγής. Ο χώρος της ειδικής εκπαίδευσης είναι το πείραμα για την εφαρμογή αντίστοιχων πρακτικών και στη γενική εκπαίδευση.
Καταγγέλλουμε την επιθετική κίνηση του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης, απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών που φοιτούν σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και σε Τμήματα Ένταξης.
Καταγγέλλουμε την μετακίνηση (πανελλαδικά) προσωπικού του χώρου της ειδικής αγωγής, αντί για τον αναγκαίο μόνιμο διορισμό όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων.
Ζητάμε άμεσα να ανακληθεί η απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης και σχετική απόφαση του υπουργείου Παιδείας (51382/ΓΔ4/5-5-2020) .
Για όλα τα παραπάνω το ΔΣ:
Καλεί τη ΔΟΕ να κηρύξει Στάση Εργασίας την ίδια μέρα 11πμ μέχρι το τέλος του εργασιακού ωραρίου των ΚΕΣΥ και ζητά την οικονομικοί στήριξη των συναδέλφων μας.
Και την Τρίτη 19 Μάη κηρύσσουμε Στάση Εργασίας 11πμ με 2πμ και συμμετέχουμε στην Κινητοποίηση της ΔΟΕ με συγκέντρωση στην Πλατεία της Δημοτικής Αγοράς στις 12.30 .
Αποφασίζουμε παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 19 Μάη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης στο Ηράκλειο.
Με βαριές εκφράσεις για τον Κυριάκο Μητσοτάκη σχολίασε τη διαγραφή του από τη ΝΔ ο Αντώνης Σαμαράς. Κατηγορεί…
Η Κέλλυ Καμπάκη, η μητέρα της Εμμας Καρυωτάκη που σκοτώθηκε από παράσυρση αυτοκινήτου στη Θεσσαλονίκη πριν δύο χρόνια, ξέσπασε…
Τον ανασχεδιασμό και αναδιοργάνωση της Δημοτικής Αστυνομίας προωθεί με ταχείς ρυθμούς το υπουργείο Εσωτερικών, σε συνεργασία με…
Μια απίστευτη ιστορία... διάσωσης που εκτυλίχθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, σε περιοχή δυτικά της πόλης…
Την έντονη αντίδραση της Τουρκίας προκάλεσε μια δημοσίευση της Κομισιόν, ενός χάρτη που απεικονίζει τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό (ΘΧΣ) της…
Σε διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά προχώρησε το κυβερνών κόμμα μετά τις «βόμβες» του πρώην πρωθυπουργού στο ΒΗΜΑ της…
This website uses cookies.