Από την ανακοίνωση ήδη του διορισμού της κας Μαρίας Βλαζάκη-Ανδρεαδάκη ξεκίνησε ένας βρώμικος πόλεμος ανώνυμων καταγγελιών και κίτρινων δημοσιευμάτων, τα οποία είχαν στόχο να πλήξουν το επιστημονικό κύρος και την ηθική ακεραιότητα της νέας γενικής γραμματέως του ΥΠΠΟ.
Τα πρώτα δημόσια κρούσματα εμφανίστηκαν στις εφημερίδες «Επένδυση» και «Παραπολιτικά», με άρθρα που προσπάθησαν να παρουσιάσουν την κα Βλαζάκη ως προσωπική επιλογή του Αντώνη Σαμαρά όσον αφορά το διορισμό της στη θέση της Γενικής Διευθύντρας Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η οποία επιστρέφει αλώβητη στο υπουργείο με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αποσιωπώντας ότι η κα Βλαζάκη απομακρύνθηκε από τη θέση της με σκανδαλώδη φωτογραφική διάταξη όταν αρνήθηκε να εφαρμόσει την αξιολόγηση των υπαλλήλων του υπουργείου.
Τα δημοσιεύματα αυτά, που περιείχαν ουκ ολίγα ψεύδη και εξωφρενικές ανακρίβειες, αποτελούν ολοφάνερα μέρος ενός βρώμικου πολέμου που είχε στόχο τόσο την κυβέρνηση και τον υπουργό Πολιτισμού, όσο και την ίδια την κα Μ. Βλαζάκη, της οποίας αμφισβητούσαν τόσο την επιστημονική επάρκεια, όσο και την ηθική της ακεραιότητα (κατηγορίες για ανύπαρκτες εργολαβίες που ανατέθηκαν στον σύζυγό της ή για αδιαφανή διαχείριση κονδυλίων ΕΣΠΑ).
Είναι άλλωστε γνωστό ότι η σημερινή γραμματέας είχε υποστεί πόλεμο από την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου, ιδιαιτέρως δε από την προκάτοχό της Λ. Μενδώνη. Οι συκοφάντες μάλιστα δεν επέδειξαν καν τον στοιχειώδη σεβασμό της δεοντολογίας ώστε να δημοσιεύσουν την απάντηση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (ο οποίος στα εν λόγω άρθρα εμφανιζόταν να έχει συγκρουστεί με την τότε Γενική Διευθύντρια).
Την κα Βλαζάκη υπερασπίστηκαν αμέσως με δημόσιες τοποθετήσεις τους ο ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και βουλευτής Χανίων Γιώργος Σταθάκης και η βουλευτής Βάλια Βαγιωνάκη, ο βουλευτής Χανίων Παύλος Πολάκης, αλλά και οι υπάλληλοι της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χανίων. Ωστόσο ο πόλεμος δεν σταμάτησε. Βρήκε μάλιστα ευήκοα ώτα και μέσα στη Βουλή, και μάλιστα από έναν βουλευτή της συγκυβέρνησης. Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Νίκος Νικολόπουλος υιοθέτησε άκριτα το σύνολο των συκοφαντιών και απηύθυνε σχετική ερώτηση στον υπουργό Πολιτισμού.
Στις 2 Ιουνίου 2015, ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Ν. Ξυδάκης απάντησε από το βήμα της Βουλής στην ερώτηση του κ. Ν. Νικολόπουλου, ανασκευάζοντας μία προς μία όλες τις συκοφαντικές καταγγελίες σε βάρος της γενικής γραμματέως του υπουργείου. Αποστομωτικό τόσο για τον κ. Νικολόπουλο, όσο και για όλους όσους διακινούν παρόμοιες συκοφαντίες είναι το κλείσιμο της απάντησής του: «Ερωτάτε αν διερευνήθηκαν οι λεγόμενες «καταγγελίες» και αν δύναται κατόπιν τούτων η κ. Βλαζάκη να παραμένει στη θέση της Αναπληρώτριας Γενικώς Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού. Τα «κίτρινα» δημοσιεύματα, που διαδίδουν αναληθείς ειδήσεις και ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς, δεν αποτελούν καταγγελίες. Εντάσσονται σε ένα ευρύτερο και οργανωμένο σχέδιο συκοφάντησης και απαξίωσης της κυβέρνησής μας και του τεράστιου αγώνα που δίνει. Τούτο το γνωρίζετε, διότι είστε Βουλευτής της συγκυβέρνησης. Τούτο το έχει συνειδητοποιήσει πλέον και το σύνολο του ελληνικού λαού. Ελπίζω να το συνειδητοποιήσετε κι εσείς».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της απάντησης του κ. Ν. Ξυδάκη.
ΘΕΜΑ: «Απάντηση στην Ερώτηση
και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
με αριθμό 2489/180/12-5-2015»
Απαντώντας στην Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων με αριθμό 2489/180/12-5-2015, την οποία κατέθεσε ο ανωτέρω Βουλευτής με θέμα «Καταγγελίες για κατασπατάληση πόρων και καταστροφές αρχαίων εις βάρος της νέας Γ. Γ. Πολιτισμού» σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Καταρχάς, με έκπληξη αναγνώσαμε το εκτενές κείμενο της ερώτησης και αιτήματος κατάθεσης εγγράφων, το οποίο βρίθει αναπόδεικτων ισχυρισμών εις βάρος της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου μας. Τα ερωτώμενα ερείδονται σε αμφίβολης προέλευσης και βασιμότητας δημοσιεύματα και σε ανώνυμες καταγγελίες, γεγονός που καθιστά την ερώτηση και τη συνακόλουθη αίτησή σας οριακά απαντητέα. Ωστόσο, προς αποκατάσταση της αλήθειας και για ενημέρωσή σας, εκθέτουμε ειδικότερα τα κάτωθι:
i) Η Αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας, Μαρία σύζυγος Χαράλαμπου Βλαζάκη το γένος Μάρκου Ανδρεαδάκη, τοποθετήθηκε ως αναπληρώτρια στη θέση της Γ. Δ/ντριας Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που είχε μείνει κενή τον Ιανουάριο του έτους 2009, ως η Διευθύντρια έχουσα τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία στην επετηρίδα των υπαλλήλων ΠΕ Αρχαιολόγων (όπως προβλέπει ο Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων) και στη συνέχεια, το έτος 2011,επελέγη ως Γενική Διευθύντρια από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής του Ν. 3839/11 (ΕΙΣΕΠ), με μοναδικά κριτήρια τα τυπικά και ουσιαστικά της προσόντα (Σχετ. 1, συγχαρητήρια επιστολή ΣΕΑ προς τον Σαμαρά). Εξάλλου, η θέση του Γενικού Διευθυντή, όπως πολύ καλά (θα έπρεπε να) γνωρίζετε, δεν είναι θέση κυβερνητική ή κομματική. Είναι θέση υπηρεσιακή, και επιθυμία κάθε δημοκράτη πολίτη είναι η επιλογή να γίνεται με αξιοκρατικά και διαφανή κριτήρια και όχι με πολιτική επιλογή.
Από την ανωτέρω θέση, η κ. Βλαζάκη απολύθηκε αυτοδικαίως δυνάμει της σκανδαλώδους φωτογραφικής διάταξης του άρθρου 31 του Ν. 4304/2014, που υπέβαλε στη Βουλή ο τότε Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης, σε μια προσπάθεια ακραίου κομματικού ελέγχου της διοίκησης. Ο φωτογραφικός χαρακτήρας της διάταξης, που είχε καταγγελθεί από όλα τα κόμματα της τότε αντιπολίτευσης, αποδεικνύεται από το ότι εφαρμόστηκε μόνο στο πρώην ΥΠΠΟΑ, δηλαδή είχε σκοπό να πλήξει μόνο την κ. Βλαζάκη, την οποία στη συνέχεια απομάκρυνε εντελώς αυθαίρετα από τη θέση της η τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
ii) Η κ. Βλαζάκη, από τη θέση που κατείχε, παρά τα όσα περί του αντιθέτου ισχυρίζεσθε αναληθώς, βρέθηκε «απέναντι» στις πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου, οσάκις έπρεπε να υπερασπιστεί το αξιακό και επιστημονικό πλαίσιο της Υπηρεσίας. Εξέφρασε την αντίθεσή της στους χειρισμούς σοβαρών ζητημάτων, όπως της ανασκαφής της Αμφίπολης και του Μετρό Θεσσαλονίκης, και περαιτέρω, αρνούμενη να συμμορφωθεί με τις μνημονιακές απαιτήσεις και τα πελατειακά δίκτυα της προηγούμενης συγκυβέρνησης, δεν υπέγραψε τον τελικό επιμερισμό για την αξιολόγηση των υπαλλήλων, αντίθετα έστειλε επιστολή στον τότε υπουργό όπου του εξέθετε την αντίθεσή της και –ασκώντας το συνταγματικό της δικαίωμα– συμμετείχε στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ ενάντια στην «αξιολόγηση» (Σχετ. 2, ψήφισμα ΑΔΕΔΥ). Εξ αυτού, ουδέποτε ήλθε σε ρήξη με το Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, ο οποίος τουναντίον κατήγγειλε τις ανωτέρω μεθοδεύσεις, στήριξε έμπρακτα την πολιτικώς διωκόμενη κ. Βλαζάκη εκδίδοντας το δελτίο τύπου με τίτλο «Δευτέρα 27/10/2014: μια “μαύρη μέρα” για την αρχαιολογία» (Σχετ. 3), παραθέτοντας μάλιστα εκδήλωση προς τιμήν της τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου 2014 (Σχετ. 4-5, Πρόσκληση και Δελτίο Τύπου του ΣΕΑ). Περαιτέρω, ο ΣΕΑ αποστέλλοντας προς τον δ/ντη σύνταξης εφημερίδας «Επένδυση» κ. Ευτύχη Παλλήκαρη την υπ’ αρ. πρωτ. 204/22-04-2015 επιστολή του, διαψεύδει τους ισχυρισμούς του ανωτέρω δημοσιογράφου, σε σχέση με το από 18-19/04/2015 άρθρο του υπό τον τίτλο «Τριγμοί στην κυβέρνηση για την ανοιχτοχέρα γραμματέα – Η εκλεκτή του Σαμαρά Μαρία Βλαζάκη επέστρεψε στο Υπουργείο Πολιτισμού», παρακαλώντας για την δημοσίευσή του. Ωστόσο, ο ανωτέρω δ/ντης σύνταξης ουδέποτε δημοσίευσε την απαντητική επιστολή του Συλλόγου, ως όφειλε, αν και το δημοσίευμα έχει ευθείες αναφορές στο Σύλλογο. (Σχετ. 6, επιστολή ΣΕΑ)
iii) Ο σύζυγος της Αν. Γενικής Αναπληρώτριας Γραμματέως Χαράλαμπος Βλαζάκης, αγιογράφος, μόνιμος κάτοικος Χανίων, ουδέποτε συμβλήθηκε με το Υπουργείο Πολιτισμού ούτε συνδέθηκε με ανάληψη έργων ΕΣΠΑ! Προς τούτο, καταθέτουμε το υπ’ αρ. πρωτ. ΥΠΟΠΑΙΘ/ ΓΔΑΠΚ /ΔΣΑΝΜ/ Φ99/ΕΠ 28/25.05.2015 έγγραφο της Δ/νσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΟΠΑΙΘ, σύμφωνα με το οποίο ο σύζυγος της Αν. Γενικής Γραμματέως ουδέποτε έχει αναλάβει έργο ή έχει συνάψει σύμβαση με τη ΔΣΑΝΜ (Σχετ. 7). Αιτείσθε να κατατεθούν οι συμβάσεις ανάθεσης έργου του Υπουργείου με τον κ. Βλαζάκη. Δεν γίνεται να κατατεθούν, διότι δεν υπάρχουν. Και επειδή, όπως ορίζει ο νομικός μας πολιτισμός, εκείνος που προβάλλει έναν ισχυρισμό φέρει το βάρος της απόδειξής του, σας καλούμε να καταθέσετε εσείς έγγραφα αποδεικτικά της σύναψης συμβάσεων του συζύγου της κ. Βλαζάκη με το Υπουργείο μας.
Σε σχέση με τη δήθεν κατασπατάληση πόρων ΕΣΠΑ που συνδέονται με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων, σας καταθέτω στοιχεία από την ίδια Εφορεία για συγκεκριμένα έργα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, συμπεριλαμβανομένου και του έργου της αποκατάστασης του φρουρίου Φιρκά,αποδεικτικά της διαφάνειας των διαγωνισμών και της προστασίας των αρχαιοτήτων.
Είναι απορίας άξιο πώς συνδέουν την κ. Βλαζάκη με την κατανομή, ανακατανομή, διανομή, έλεγχο και κατευθυντήριες οδηγίες των πάσης φύσεως έργων ΕΣΠΑ (2010-2014), αφού είναι γνωστό σε όλους ότι αυτά δεν ήταν στην αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, αλλά της Γενικής Γραμματέως του πρώην ΥΠΠΟΑ, Λ. Μενδώνη, μέσω της ΕΥΤΟΠ (Ειδικής Υπηρεσίας Τομέα Πολιτισμού), που επόπτευε έως τον Ιανουάριο του 2015 (Σχετ. 8).
iv) Σε σχέση με τα δήθεν ερωτήματα που τίθενται ως προς την εγκυρότητα του διδακτορικού διπλώματος της κ. Βλαζάκη, αναφέρετε επί λέξει «με το οποίο και κατόρθωσε να διορισθεί ως Γεν. Διευθύντρια το 2009. Το διδακτορικό, όμως, από τη Γαλλία εμφανίζεται ότι της απονεμήθηκε ένα έτος αργότερα, το 2000». Προφανώς, έχετε υποπέσει σε λογικό ατόπημα, διότι το έτος 2009 μετράει εννέα (9) έτη μετά το 2000 και όχι ένα έτος πριν!
Όπως προεκτέθηκε, η κ. Βλαζάκη είναι στέλεχος υψηλού επιπέδου, διαθέτονταςδιδακτορικό δίπλωμα με βαθμό «Άριστα μετά συγχαρητηρίων», που της απένειμε το Πανεπιστήμιο Clermont–Ferrand II της Γαλλίας με επιβλέποντες τέσσερις σπουδαίους καθηγητές στο διεθνή χώρο της αρχαιολογίας και ιστορίας από διαφορετικές χώρες, οι οποίοι αναγνώρισαν και τίμησαν το συνολικό έργο της κ. Βλαζάκη στο χώρο της μινωικής αρχαιολογίας: L. Godart (ειδικός στις μινωικές και μυκηναϊκές γραφές και πολιτιστικός σύμβουλος του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας), Jean-Claude Poursat (ανασκαφέας του μινωικού ανακτόρου των Μαλίων), John Coldstream (ειδικός στη Γεωμετρική περίοδο) και Pierre Carlier (ειδικός στην αρχαία ιστορία). Η ανωτέρω διατριβή υποστηρίχθηκε το έτος 2000, το δε δίπλωμά της εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2001,έτυχε όλων των ελέγχων και αναγνωρίστηκε από το ΔΙΚΑΤΣΑ με την με αρ. 11-1171/20-09-2002 πράξη του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίουτου ανωτέρω κέντρου (Σχετ. 9).
Περαιτέρω, το διδακτορικό της δίπλωμα ελέγχθηκε την 28/11/2014 κατ’ εφαρμογή του άρθρου 28 του ν. 4305/2014, κατόπιν υποβολής αίτησής της για συνταξιοδότηση και επιβεβαιώθηκε εκ νέου η γνησιότητα της ανωτέρω πράξης από τον ΔΟΑΤΑΠ (Σχετ. 10).
Το ευρύτερο επιστημονικό και ανασκαφικό έργο της κ. Βλαζάκη, τόσο πριν όσο και μετά την απόκτηση του διδακτορικού της, είναι και σημαντικό και διεθνώς αναγνωρισμένο. Χαρακτηριστικό είναι ότι η ανακοίνωση της απομάκρυνσής της, σε εφαρμογή της φωτογραφικής διάταξης, τη βρήκε σε τιμητική εκδήλωση προς τιμήν του ανασκαφικού της έργου στην Ιταλία (Σχετ. 11, επιστολή L. Godart από την ιταλική με συνημμένο το κείμενο της ελληνικής μετάφραση).
v) Σχετικά με το ερώτημα περί δήθεν ολιγωρίας εκ μέρους της Γενικής Γραμματέως σε ζητήματα προστασίας αρχαίων, όπως της πρόσφατης έκθεσης αρχαιοτήτων στις ΗΠΑ και Καναδά: Αναφέρεστε σε μια από τις πιο σημαντικές εκθέσεις που έχουν παρουσιαστεί εκτός Ελλάδας: την έκθεση «Greeks.Agamemnon to Alexander the Great», πολιτιστικό γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας, οι επισκέπτες της οποίας ξεπέρασαν στον πρώτο σταθμό της έκθεσης τις 100.000, εν μέσω βαρυχειμωνιάς. Πρόεδρος της Οργανωτικής/Επιστημονικής Επιτροπής ήταν η κ. Βλαζάκη.
Ήδη από τον τίτλο της ερώτησής σας αναφέρεστε σε «καταστροφές αρχαίων». Τούτο όμως αποτελεί τεράστια παραπληροφόρηση, καθώς πρόκειται κυρίως για αποκόλληση παλαιών συγκολλήσεων σε πέντε (5) έργα από σύνολο πεντακοσίων σαράντα έξι (546) έργων, που μεταφέρθηκαν από είκοσι δύο (22) ελληνικά μουσεία προς μουσεία της Β. Αμερικής.
Για τη συμμετοχή των ανωτέρω αντικειμένων στην έκθεση υπήρξε θετική γνωμοδότηση από το ΚΑΣ, κατόπιν θετικής εισήγησης των αρμόδιων μουσείων. Τα έργα άμεσα αποκαταστάθηκαν άμεσα από τους εξειδικευμένους συντηρητές του Υπουργείου μας, οι οποίοι τα συνόδευαν κατά τη μεταφορά και εγκατάστασή τους. Παρόμοια συμβάντα μπορεί να παρατηρηθούν όχι μόνο σε τέτοιου βεληνεκούς μεταφορές, αλλά και σε απλές ακόμη μετακινήσεις εντός των ελληνικών μουσείων για λόγους συντήρησης. Εξάλλου για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους μικροσυμβάντων είναι απαράβατος κανόνας να συνοδεύονται πάντα οι μεταφορές εκθέσεων από συντηρητές των μουσείων προέλευσης (Σχετ. 12, το από 27/04/2015 Ενημερωτικό Σημείωμα της Δ/νσης Μουσείων). Τέλος, σημειώστε ότι συνδέουν το όνομα της Αν. Γενικής Γραμματέως με το ανωτέρω συμβάν, παρόλο που προέκυψε όταν είχε ήδη απομακρυνθεί από την Υπηρεσία και δεν είχε καμία σχέση με την εν λόγω μεταφορά αρχαιοτήτων.
Αν δεν έχετε ενημερωθεί από το διεθνή Τύπο, ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότιγια την έκθεση γράφονται καθημερινά διθυραμβικά σχόλια στον καναδικό Τύπο και το Μουσείο του Μοντρεάλ τη χαρακτήρισε «επιτυχέστερη έκθεση από της ιδρύσεώς του». Παράλληλα, με την τεράστια προβολή του ελληνικού πνεύματος και πολιτισμού στις δύσκολες μέρες που περνά η χώρα μας, η ελληνική ομογένεια έχει αισθανθεί μεγάλη υπερηφάνεια επισκεπτόμενη τα επιτεύγματα των προγόνων και βαθιά ευγνωμοσύνη προς την Ελλάδα που ενδιαφέρεται γι’ αυτήν και την αγκαλιάζει με τον τρόπο αυτό. Το όλο εγχείρημα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τα τέσσερα Μουσεία που φιλοξενούν την έκθεση και πρόκειται για τεράστια επιτυχία της πολιτιστικής διπλωματίας, που δεν αποτιμάται σε οικονομικά μεγέθη (Σχετ. 13, αποδελτίωση καναδικού τύπου της ελληνικής πρεσβείας στον Καναδά σχετικά με την έκθεση «Τhe Greeks»).
vi) Σε σχέση με τη δήθεν απροκάλυπτη συγκάλυψη παράνομης καταστροφής αρχαίων στο περίφημο ανάκτορο του Νέστορος στην Πύλο:
Το έργο κατασκευής νέου στεγάστρου προστασίας του «κυρίως κτηρίου» του ανακτόρου κρίθηκε απολύτως αναγκαίο, καθώς το ήδη υπάρχον από το έτος 1960 ήταν ανεπαρκές και επισφαλές για τις αρχαιότητες, τους επισκέπτες και το προσωπικό φύλαξης, λόγω διάβρωσής του και στατικών προβλημάτων. Η μελέτη του ανωτέρω τεχνικού έργου πραγματοποιήθηκε κατόπιν θετικής γνωμοδότησης από το ανώτατο αρχαιολογικό συμβούλιο του κράτους (ΚΑΣ) και της υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ38/121337/5649π.ε/12-1-2011 Υ. Α. (ΑΔΑ 4Α9ΣΓ-ΤΞ) για την «Έγκριση μελέτης νέου μεταλλικού στεγάστρου για την προστασία και ανάδειξη του Ανακτόρου του Νέστορος στο λόφο του Άνω Εγκλιανού, Δήμου Χώρας, Νομού Μεσσηνίας».
Ας σημειωθεί ότι κατά την με αρ. 31/18-12-2012 συνεδρίαση του ΚΑΣ με θέμα την έγκριση ή μη απόσπασης αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν, η κ. Βλαζάκη και ένα ακόμη μέλος του Συμβουλίου διαφώνησαν με την διάτρηση των μυκηναϊκών δαπέδων στα σημεία στήριξης του στεγάστρου.
(Σχετ. 14, Γνωμοδότηση της υπ’ αρ. 31/18-12-2012, Σχετ. 15, ΥΠΑΙΘΠΑ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ38/144930/45096/8649/6295).
Ερωτάτε αν διερευνήθηκαν οι λεγόμενες «καταγγελίες» και αν δύναται κατόπιν τούτων η κ. Βλαζάκη να παραμένει στη θέση της Αναπληρώτριας Γενικώς Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού. Τα «κίτρινα» δημοσιεύματα, που διαδίδουν αναληθείς ειδήσεις και ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς, δεν αποτελούν καταγγελίες. Εντάσσονται σε ένα ευρύτερο και οργανωμένο σχέδιο συκοφάντησης και απαξίωσης της κυβέρνησής μας και του τεράστιου αγώνα που δίνει. Τούτο το γνωρίζετε, διότι είστε Βουλευτής της συγκυβέρνησης. Τούτο το έχει συνειδητοποιήσει πλέον και το σύνολο του ελληνικού λαού. Ελπίζω να το συνειδητοποιήσετε κι εσείς.