OIKONOMIA

Τι αφήνουν στην τοπική οικονομία οι επιβάτες κρουαζιέρας;

Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα κρουαζιερόπλοια ωφελούν τις τοπικές οικονομίες. Ωστόσο μελέτες διαπιστώνουν ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας ξοδεύουν χρήματα στο πλοίο, για φαγητό, ποτά και ψώνια και συμβάλλουν ελάχιστα στην τοπική οικονομία.

Το Wonder of the Seas, για παράδειγμα -το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο- διαθέτει 20 εστιατόρια, ένα θέατρο 1.400 θέσεων και διάφορα καταστήματα που πωλούν είδη πολυτελείας όπως ρολόγια και υψηλή ραπτική. Στο πακέτο για ταξιδιώτες, συχνά περιλαμβάνονται τρόφιμα και ποτά καθώς και ψώνια χωρίς δασμούς.

Σύμφωνα με μελέτη του δήμου Μπέργκεν της Νορβηγίας -δημοφιλής προορισμός για εκδρομές με φιόρδ- έως και το 40% των επιβατών επιλέγουν να μην εγκαταλείψουν το κρουαζιερόπλοιο.

Η μέση δαπάνη είναι κάτω από 23 ευρώ μεταξύ αυτών που αποβιβάζονται.

Ωστόσο, η βιομηχανία κρουαζιέρας υποστηρίζει ότι κάθε επιβάτης συνεισφέρει κατά μέσο όρο 100 δολάρια την ημέρα στην τοπική οικονομία. Αυτό είναι υψηλότερο από την εκτίμηση που παρέχει το Μπέργκεν.

Καθώς οι επιβάτες τρώνε τα περισσότερα γεύματα στο πλοίο, ψωνίζουν σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών που ανήκουν στην εταιρεία κρουαζιέρας και συμμετέχουν σε εκδρομές που διοργανώνει η εταιρεία κρουαζιέρας, πολύ λίγα χρήματα ξοδεύουν εισέρχονται στις οικονομίες των τοπικών κοινοτήτων που επισκέπτονται.

Σύμφωνα με την μελέτη η διάρκεια της παραμονής ενός επιβάτη είναι ένας σημαντικός παράγοντας στις συνήθειες δαπανών του.

Ο χρόνος ενός κρουαζιερόπλοιου σε ένα λιμάνι μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το δρομολόγιο του, αλλά συνήθως είναι περίπου οκτώ ώρες. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως η Βαρκελώνη, όπου η ενδιάμεση στάση θα μπορούσε να είναι μόλις τέσσερις ώρες.

Παρά το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες κρουαζιέρας έχουν ευκαιρίες να ξοδέψουν χρήματα, οι δαπάνες τους εξακολουθούν να είναι χαμηλές στους προορισμούς.

Μία λύση για να έχουν περισσότερα οφέλη οι τοπικές κοινότητες είναι η αύξηση της τιμής στα τέλη για επιβάτες κρουαζιέρας στα λιμάνια, η οποία συνήθως κυμαίνεται από 4 έως 14 δολάρια ανά άτομο.

tourismtoday.gr

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Διώχνουν τον παπά Δημήτρη Λουπασάκη και από τα Χανιά

«Φεύγει και από τα Χανιά ο παπά Δημήτρης Λουπασάκης. Η Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου ξαναβγάζει…

5 hours ago

Άννα Διαμαντοπούλου: Ζητώ από τον τόπο του Πολυχρόνη Πολυχρονίδη ψήφο εμπιστοσυνης – Δεν επιλέγουμε απλά πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ αλλά επόμενο κυβερνήτη

Γεμάτο ήταν το καφέ "Κήπος" κατά την εκδήλωση που πραγματοποίησε η υποψήφια πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ…

5 hours ago

“11 χρόνια μετά ο Παύλος ζει!”: Μαζική η κινητοποίηση και στα Χανιά για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από φασίστες

Μαζικά και στα Χανιά φοιτητές, εκπρόσωποι εργατικών σωματείων και κινημάτων αλλά και απλοί πολίτες τίμησαν…

6 hours ago

Στις πόσες αγαθοεργίες ξεπλένονται τα εγκλήματα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού;

Της Γεωργίας Χαραλάμπους * Αποτελούν τουλάχιστον πρόκληση στα αντιπολεμικά αισθήματα του λαού μας οι αναρτήσεις…

7 hours ago

Βροχή χρυσάφι για τα ελαιόδεντρα στην Κίσαμο…. έστω κι αν άργησε!

Ο Δρ. Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης, πρώην Διευθυντής του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών, γεωπόνος – ερευνητής με…

8 hours ago

Η Οδύσσεια των νεοδιόριστων –πρώην αναπληρωτών μέχρι πριν λίγες μέρες- συνεχίζεται….

Άρθρο του Αποστολή Στεργιόπουλου * Ο αγώνας για ζωή, μισθούς αξιοπρεπείς, δουλειά με δικαιώματα μονόδρομος…

9 hours ago

This website uses cookies.