Τι ζητούν οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί των Χανίων από τους υποψήφιους βουλευτές
Με αφορμή τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων θέτει προς τους υποψήφιους βουλευτές, τα παρακάτω αιτήματα, όπως έχουν προκύψει από τις Γενικές Συνελεύσεις του Συλλόγου:
Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του προϋπολογισμού, ώστε να πάψει η χώρα μας να είναι από τις τελευταίες στην Ευρώπη και στον ΟΟΣΑ στις δαπάνες για την Παιδεία.
Αποκατάσταση των μισθών και επαναφορά των δώρων, ώστε να αντιμετωπιστεί η οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών.
Αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος των σχολείων, ιδιαίτερα των νηπιαγωγείων. Νέα και παλιά σχολικά κτήρια πρέπει να πληρούν τις προβλεπόμενες από το νόμο και την Παιδαγωγική προδιαγραφές, κάνοντας ελκυστικό το σχολείο κι εξασφαλίζοντας ευχάριστο, ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον για τα παιδιά με πράσινο, εφαρμογές Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο σχολείο.
Καθιέρωση δωρεάν δεκατιανού για όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία με υγιεινά τοπικά προϊόντα.
Θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο.
Κατάργηση του Ν.4024/2011 και Π.Δ.153/2013 σχετικά με την αξιολόγηση, που έχουν προκαλέσει τρομακτική αναστάτωση στα σχολεία απειλώντας το δημοκρατικό χαρακτήρα τους κι επιδιώκουν την υποταγή και την πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στην εκάστοτε κυβέρνηση.
Κατάργηση των νόμων (ειδικά του Ν.4057/2012) για το πειθαρχικό δίκαιο, που έχουν οδηγήσει σε σωρεία πειθαρχικών διώξεων κατά εκατοντάδων εκπαιδευτικών για πολιτικούς λόγους ή για λόγους ακόμη και διαφωνίας τους σε παιδαγωγικά ζητήματα με γονείς.
Κατάργηση του ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Η μετακίνηση των εκπαιδευτικών μετά από αίτησή τους είναι κατάκτηση αγώνων ενάντια στο πελατειακό κράτος και ενάντια στο ρουσφέτι.
Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας (να υπάρχουν μόνο αναπληρωτές πλήρους ωραρίου) και άμεσοι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.
Άνοιγμα του πίνακα της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και ενημέρωσή του για την περίοδο 2010-2014.
Κατοχύρωση διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και αντίστοιχη ελάφρυνση των προϊσταμένων Νηπιαγωγείων (όπως γίνεται και στα Δημοτικά) από διδακτικά καθήκοντα.
Αναδιάρθρωση της δημόσιας διοίκησης στην εκπαίδευση (με νέο θεσμικό πλαίσιο επιλογής στελεχών) με μορφή που να διαμορφώνει ένα δημοκρατικό πλαίσιο εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Περιοδική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα με ευθύνη των ΑΕΙ και με θέματα που οι ίδιοι επιλέγουν. Κάθε 5 χρόνια υπηρεσίας 1 χρόνος Επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
Εξορθολογισμός της ύλης και επανασχεδιασμός των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
Στήριξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και άλλων καινοτόμων μορφών εκπαίδευσης (Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά κά) με χρηματοδότηση των δράσεων των σχολείων και με τη δημιουργία Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ενίσχυση όσων λειτουργούν.
Ενίσχυση της εκπροσώπησης των εργαζομένων εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια (Πλειοψηφία εκλεγμένων εκπροσώπων εκπαιδευτικών στα ΠΥΣΠΕ με αυξημένες αρμοδιότητες και αποφασιστικό ρόλο).
Όχι συγχωνεύσεις σχολείων – Μείωση του αριθμού μαθητών σε κάθε τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 για νηπιαγωγεία – μικρές τάξεις δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες τάξεις..
Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και στελέχωση όλων των δομών της (Ειδικά σχολεία, ειδικές τάξεις, παράλληλη στήριξη) με όλο το απαιτούμενο προσωπικό. Διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών στις δομές Ειδικής Αγωγής.
Ο Σύλλογος διδασκόντων κυρίαρχο όργανο για τη λειτουργία του σχολείου – Παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Φώτης Ποντικάκης
Ο Γενικός Γραμματέας
Αθανάσιος Σακελλαρίδης
"google ad"
Αγώνας της Κρήτης
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.